in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-07-2008 8:57 PM by Beolab. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-03-2008 5:40 AM

    Beosound 5 Launch i Stockholm

    Igår lanserade B&O Beosound 5 här i Stockholm. Evenemanget var i Frihamnshallen, i Värtahamnen.

    Påkostad tillställlning med god buffé och uppträdanden (en dansk artist som jag glömt namnet på, samt Eric Gadd).

    Man hade även representanter från Audi, Breitling, Sand, First Hotels samt en firma för träningsutrustning som visade vad dom hade att erbjuda.

    En uppsättning B&O produkter i vitt fanns på display.

    Själva launchen inleddes med lite B&O historik, och en exposé över de design ikoner B&O har tagit fram under åren.

    Efter en konstnärlig bild och ljudshow på tre stora skärmar, presenterades Beosound 5.

    Därefter drogs skynket undan för en ordentlig uppsättning med många Beosound 5 att fingra på själv.

    Personligen tyckte jag BS5 var lite knepig att hantera. Inte helt intuitivt. B&O hade nog tjänat på att ha mer personal framme som visade handhavandet. Den B&O representant jag pratade med hade inte riktigt kläm på BS5 heller.

    Kvalitetskänslan i aluminium detaljerna var fin, och det är en riktigt fin skärm. 

    På det hela taget en trevlig kväll som kändes påkostad.

    Någon annan som var där? 

     

     

     

    _____________

    Happy owner of: BV10, 2 x Beocom 2, Beocom 6000, Beocenter 2, Beolab 3, Beolab 2000, Beo4, Beolab 11

    1:st prize winner Beoworld January Price Draw.

  • 12-03-2008 7:26 AM In reply to

    Re: Beosound 5 Launch i Stockholm

    Hej, jo jag var där. Erik Gadd skall verkligen upplevas live och mycket kul att man fick hans senaste skiva. I övrigt var det ett mycket bra arrangemang även om den trevlige dansken hade en lite väl lång dragning innan han visade själva BS5. Håller med dig om att det var lite klurigt att navigera första gången och B&O mäniskorna var inte framme direkt och hjälpte till. Kanske skulle de kört några minuters demo på storskärmarna innan vi fick testa. Tänker själv åka till butiken i Nacka och prova i lugn och ro. Man lär sig säkert på några minuter.

    En hel del initierade personer tycker en massa saker här på forumet om underliggande teknik, storlek på hårddisken, etc och det mesta är kritiska kommentarer. För egen del kan jag bara konstatera att genom att få in alla våra 250 CDs i en maskin och sedan enkelt bläddra och välja och inte minst låta maskinen välja själv efter att jag valt första låten kommer att förbättra humöret avsevärt hemma när vi har fester. Nu slipper jag fippla med en massa CD-fodral, (som oftast faller i golvet och går i tusen bitar - förmodligen världens nu sämsta produkt, CD-fodralen!), diskutera med folk vilka låtar som skall spelas eller stå och leta i hyllan med skivor utan smidigt enkelt och smärtfritt låta BS5 själv vara diskjockey. Att designen är tilltalande och återigen något vi kan överraska våra kompisar med är förstås kul. Att få fram alla våra digitala foton på min BV7 blir också en trevlig och bra funktion. Om de digitala omvandlingskretsarna är ditten eller datten ger jag fullständigt f-n i. Sedan är det ju förstås intressant att följa produktens utveckling framåt.

    Tyvärr måste jag nog för själva inköpet göra av mig med min BS9000 men det finns säkert en ny bra ägare till den produkten. Den kommer att leva länge länge. Min MX4000 har jag nu haft i 9 år utan problem.

     

    See ya hälsar ingvar

     

    Collector since 1996, BS5/BM5, BL3*4, BL11, BEO6, BV10-46, BL2000, MX4002, Beocom6000, Beotalk1200

  • 12-03-2008 7:26 AM In reply to

    • fridsten
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 167
    • Founder

    Re: Beosound 5 Launch i Stockholm

    Jepp!

    Tyvärr blev jag inte så värst imponerad av Beosound 5. Det lär dröja innan jag byter ut min Beocenter 9500.

    De kunde gjort betydligt mer med hårdvaran. Gränssnittet var snyggt och sparsmakat, men lite väl minimalistiskt. Jag hittade hur man skulle välja album, artist, spår, etc, men när jag hade valt ett album, lyckades jag inte byta till nästa låt. Det kan bero på att de bara hade en låt från varje album inlagd, men det verkar långsökt.

    Inte heller var gränssnittet helt intuitivt. Jag missade ofta den stora pinnen, som styrde valen längst till vänster på skärmen. Dock en väldigt väl bearbetad produkt, i vanlig ordning, och arrangemanget i stort lämnade inget i övrigt att önska. Kul också att man fick med sig en Eric Gadd CD hem.

  • 12-07-2008 8:57 PM In reply to

    • Beolab
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 05-18-2007
    • Sweden
    • Posts 535
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 Launch i Stockholm

    Kul att ni tyckte kvällen va lyckad!

    Kom gärna förbi Nacka butiken och få en mer ingående demonstration, och testa på egen hand i lugn och ro.

    De som lägger en beställning (10% handpenning) på Beosound  5 innan den 10 december får inte bara ett förmånligt pris, utan också 7 års garanti !  (3 års garanti gäller efter den 10 dec)

     

    Varmt välkomna till B&o i Nacka Forum

     

    Mvh Fredrik L

    BL8000 MkII Black

Page 1 of 1 (4 items)