in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-20-2008 4:13 AM by koning. 28 replies.
Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 12-01-2008 1:24 PM

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Hoe moet ik een gapless live CD rippen

Hallo,

Ik gebruik een Beomedia als digitale speler en heb reeds mijn live CD's proberen te rippen in MP3, WMA en AAC formaat met WMP, Beoplayer, EAC and Itunes.

Het probleem is dat ik steeds een kleine onderbreking blijf horen bij het afspelen van live CD's. Ligt het nu aan de manier waarop ik de muziek rip of is het onderliggende WMP van de beoplayer de oorzaak van deze toch wel vervelende pauze's.

Alvast bedankt 

• 12-01-2008 1:37 PM In reply to

Re: How to rip a gapless live CD

Download  exactaudiocopy

ik zag daar een functie waar je de gaps mee kunt weg halen.

p.s dit is het beste ripprogramma dat er is.

Je moet wel wat instellingen doen maar daarna heb je een exacte copySmile

• 12-01-2008 1:47 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

EAC heb ik reeds gebruikt maar het verwijderen van die gaps resulteert dan in één MP3, dit is nu net het probleem. Ik wil de verschillende nummers als aparte MP3's behouden.
  • 12-01-2008 1:54 PM In reply to

Oei!

Das een goeie,

Wat je kan proberen is om je vraag  op die rip forum te zetten,

Heb je scorpio's page ook al gelezen?

• 12-01-2008 2:23 PM In reply to

Re: Hoe moet ik een gapless live CD rippen

Het is de beperking van een mp3. Een paar miliseconde stilte aan het eind. Je moet ze dus wel rippen als 1 grote mp3, maar je moet er een cuesheet bij hebben. Google daar maar eens op. Ik heb alleen geen idee of de beomedia dat begrijpt.
  • 12-01-2008 2:43 PM In reply to

scorpio's page word dat in het nederlands uitgelegd.
  • 12-01-2008 4:00 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

DoubleU:
    Het is de beperking van een mp3. Een paar miliseconde stilte aan het eind. Je moet ze dus wel rippen als 1 grote mp3, maar je moet er een cuesheet bij hebben. Google daar maar eens op. Ik heb alleen geen idee of de beomedia dat begrijpt.

Dat is net de reden waarom ik ben overgestapt op WMA en AAC omdat die formaten het MP3 probleem niet zouden hebben, echter ik vrees dat de BM software er niet goed mee omgaat. Het cuesheet had ik reeds gezien op de EAC site doch ik vrees dat dit niet de bedoeling is van B&O om dit te gebruiken. 

• 12-01-2008 4:02 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

koning:
    scorpio's page word dat in het nederlands uitgelegd.

Koning,

Deze pagina heb ik destijds gebruikt om mijn EAC in te stellen, echter zonder succes, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben. 

• 12-01-2008 4:41 PM In reply to

Dat weet ik niet,maar waar double het over had (cuesheet) word door hem ook besproken.
  • 12-02-2008 10:16 AM In reply to

Dit probleem vind ik, is dan ook de enige minpunt om over te stappen naar een Beosound 5.

Alles over naar digitaal, maar voor die ene/enkele livecd's had een ingebouwde cdspeler wel fijn geweest.

Voor de rest kijk ik er al naar uit om er een te bestellen. Al die doosjes opgeruimd en toch makkelijk toegankelijk.

Nu nog het meest ideale programma om de cd's om te zetten. Want ik heb begrepen dat de rip's (zoals je op het internet vindt) toch van kwaliteit kunnen verschillen, ondanks de soms hoge gebruikte bitrate. 

• 12-02-2008 3:00 PM In reply to

exactaudiocopy is een steen goed rip programma maar niet gemakkelijk in gebruik.

cdex is ook een goed rip programma en is wat makkelijker.

• 12-02-2008 4:09 PM In reply to

Beobuddy:

Dit probleem vind ik, is dan ook de enige minpunt om over te stappen naar een Beosound 5.

Alles over naar digitaal, maar voor die ene/enkele livecd's had een ingebouwde cdspeler wel fijn geweest.

Voor de rest kijk ik er al naar uit om er een te bestellen. Al die doosjes opgeruimd en toch makkelijk toegankelijk.

Nu nog het meest ideale programma om de cd's om te zetten. Want ik heb begrepen dat de rip's (zoals je op het internet vindt) toch van kwaliteit kunnen verschillen, ondanks de soms hoge gebruikte bitrate. 

Al hadden ze maar een input voor een externe cd speler gemaakt (dat is toch niet teveel gevraagd!)

• 12-02-2008 4:59 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

koning:

exactaudiocopy is een steen goed rip programma maar niet gemakkelijk in gebruik.

cdex is ook een goed rip programma en is wat makkelijker.

Maar er zijn genoeg sites te vinden waarin perfect staat uitgelegd hoe je alles moet instellen. Probleem is dat ik veel naar progressieve rock luister en er meerdere CD's zijn waarvan de nummers naadloos in mekaar overgaan, dat kan zelfs EAC niet verhelpen.

Dan ben ik al 10 jaar B&O aan het verzamelen om dan tot de conclusie te moeten komen dat ik mijn muziek niet op een deftige manier over kan zetten. Ik hoop nog steeds op een laatste SW upgrade van de BM1 die hopelijk te vergelijken is met die van de BM5 en gebaseerd op de laatste Windows Media Player, misschien heb ik dan meer geluk.

Anders zal er binnenkort een Beomedia te koop komen... 

• 12-03-2008 4:04 AM In reply to

Mocht de oplossing nou niet voor hand liggen Beogen ga je dan weer voor een beosound of ga je kijken voor een andere oplossing?

• 12-03-2008 12:59 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Dat is geen probleem, ik heb reeds een BS4, dus de live CD's kan ik daar afspelen. Ik was gewoon in de veronderstelling mijn verzameling integraal over te zetten om zo mee te gaan met de huidige evolutie. Ik had natuurlijk beter moeten weten dat bij B&O de klok een beetje achter loopt. 

• 12-03-2008 4:07 PM In reply to

Beogen:

Dan ben ik al 10 jaar B&O aan het verzamelen om dan tot de conclusie te moeten komen dat ik mijn muziek niet op een deftige manier over kan zetten.

In principe gaan ze er dus van uit dat degene die interesse hebben in een BS5 ook het bestaan van mp3's, aac's en al dat soort kent.

Dus muziek via de pc, wel of niet zelf geripped. Die zijn dus in het bezit van een pc en daar kun je het gratis programma beoplayer op installeren en vervolgens via het netwerk deze bestanden overzetten naar de BS5.

Beoplayer ziet er toch best deftig uit? Blinkt uit in eenvoud en gebruiksgemak.

Misschien komt er nog wel een speciale plug-in voor de communicatie tussen de beoplayer en de BS5? Wie weet.

De vraag alleen blijft: vind ik of vinden we beoplayer capabel genoeg om bestanden om te zetten naar het (door B&O gebruikte) .wma formaat. Tegenwoordig willen mensen toch een hogere bitrate om het gevoel te hebben dat er zo min mogelijk van het origineel verloren gaat.

Off Topic: 

Voor wat betreft het achterlopen. Dat vind ik dan weer in sommmige opzichten kort door de bocht.

-B&O was toch de eerste met het beolink? Nog steeds een supersysteem.

-Ze waren volgens mij toch een van de eersten die de beeldbuis uit de verkooplijst haalden.

-Nu zijn ze volgens mij een van de eerste die naar volledig digitale media willen overgaan.

Het soms wat later instappen van bepaalde technieken heeft toch ook z'n voordelen.

Geen videodisc, geen minidisc, geen dat-recorder etc. Voorbeelden van toen die je ook moest hebben volgens anderen, maar het nooit zijn geworden.

Nu moet het weer minimaal hdmi 1.3 a,b zijn want anders zou het beeld niet synchroon met het geluid kunnen lopen. Dus de BS3 is dan al wwer volgens sommigen verouderd. Het kan soms beter zijn om de eerste grillen af te wachten om zo de eerste kinderziektes te omzeilen en uberhaupt eerst te kijken of iets wel aanslaat. Ondanks de "oudere" hdmi standaard in de BS3, heb ik nog niet iemand over die problemen gehoord, of heb ik iets gemist?

• 12-03-2008 4:14 PM In reply to

Zie general forum.

BV7 40 MKIII / SW 4.24 problem

veel problemen!

• 12-03-2008 5:20 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Beobuddy,

Geloof me vrij, het gemiddelde B&O publiek (dus geen Beoworld leden) is technisch helemaal niet op de hoogte, dus ook niet wat betreft alle afspeelformaten, hier heb ik het al uitvoerig met mijn dealer over gehad. Zij moeten dus beroep doen op een deskundige dealer. Ik heb geluk met mijn verdeler maar ik weet bijna zeker dat er zijn die nog nooit een beomedia verkocht hebben, laat staan ondersteunen.

Na wat wennen is beoplayer inderdaad een mooie en gebruiksvriendelijke interface die de naam B&O best mag dragen. Gelukkig ondersteunt beoplayer en de BM meerdere formaten zodat je niet verplicht bent het vooropgestelde wma formaat te gebruiken. Dit lost echter het probleem niet op.

Ik heb net een reply gekregen op het general forum van iemand die net hetzelfde ondervonden heeft als ik, nog sterker, ook bij een BS2 en BS3200. Er zit dus echt iets scheef en ik kan er echt niet bij dat dit bij mij weten nooit gelift is. Er moeten toch B&O klanten zijn die hun klassieke CD's rippen en ook bij die muziek zal zich dit voordoen (intro, prelude, intermezzo,...)

Als je natuurlijk wat rondsurft op dit forum lijkt me het merendeel een Apple produkt te gebruiken waar je met het AAC formaat hier geen last van hebt. En dit is nu net de clue, BM ondersteunt AAC maar breekt de muziek toch weer in stukken.

Een van de reden waarom we investeren in een geluidsinstallatie is toch wel een getrouwe weergave van onze muziek, niet?

Nu, als B&O 2000 euro aanrekent voor een BM verwacht ik toch wel een exacte weergave van mijn CD's en niet van het werkt enkel voor 80% van uw CD verzameling.

Gelukkig is er nu een betere ondersteuning naar andere merken zoals Apple, zodat dit nog steeds een uitweg is.

Wat betreft de off topic, Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat het beolink systeem schitterend is. En geloof me, ik ben geen tweede Bingo die wakker ligt van de nieuwste technologie, dan ben ik wel verslaafd aan het verkeerde merk. Dit is reeds zoveel aan bod gekomen en behoeft geen verdere uitleg. Mijn BS3 is gekoppeld aan een BV5 en zal me nog jaren plezier bezorgen, daar kan voor mij geen enkel andere technologie tegenop. Dit werkt zoals het hoort en daar is een prijs voor betaald. Dit kan ik nu echter niet zeggen van het digitale tijdperk van B&O, ik voel me toch een beetje bedrogen. 

• 12-04-2008 3:07 AM In reply to

Ik weet niet of je de customer care al een email heb gestuurd,of je gaat naar de dealer die kunnen dit ook via email voor je doen.

Die kunnen dan vragen of er (ooit)! nog een update voor komt.

Nu B&O helemaal digitaal gaat (bs-5)  vind ik dit toch wel een belangrijk punt.

• 12-04-2008 10:58 AM In reply to

Beogen:

Als je natuurlijk wat rondsurft op dit forum lijkt me het merendeel een Apple produkt te gebruiken waar je met het AAC formaat hier geen last van hebt. En dit is nu net de clue, BM ondersteunt AAC maar breekt de muziek toch weer in stukken.

Je slaat hier de spijker op z'n kop.

Het is niet de gebruikte compressie techniek die de oorzaak is, maar de hardware (soms software) er om heen.

Ik heb zelf nog niet de BS5 gezien, behalve van de plaatjes. Maar als er een soort softwarematige instelling zou zijn om de tracks naadloos in elkaar te laten overlopen, dan heb je het probleem ondervangen. Een soort "disc at once" optie.

Geen enkele track worden omgezet met een extra pauze/stilte erin. Die stilte zit er dan al in het origineel. Dus dat naadloze zou toch moeten kunnen?

En idd. die onderbreking bij mijn 3200 is soms hinderlijk. Vooral de vrouw vindt het vervelend en kiest dan toch de originele cd. En dat kan dus niet bij de BS5.....  

• 12-04-2008 1:25 PM In reply to

Wat ik me nou afvraag,

zouden ze daar in denemarken ook al vanaf weten?

Want als je ze niet wakker maakt word het echt niet opgelost!

Ik had ook een probleem met beoport. nou daar zijn ze ook 2 en half jaar mee bezig geweest om het softwarematig op te lossen.

Gewoon emailen of bellen.

• 12-04-2008 2:44 PM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Nou, je geeft me wel hoop ;-)

Beocare ken ik echter niet, denk je dat dit de juiste piste is? 

• 12-04-2008 2:49 PM In reply to

Dat moet je zien als een klanten service,

Je kan ze vinden op de officele site van B&O

Ik zou het gewoon voorleggen,

• 12-04-2008 4:21 PM In reply to

Je gaat er toch van uit dat degene die mee hebben geholpen in de ontwikkeling ervan, toch weten dat er live cd's zijn?

Hetzij klassiek, rock, musicals en dergelijke? 

• 12-04-2008 5:06 PM In reply to

Schijnbaar niet,want niemand kan antwoord geven op de vraag van beogen.

Met beoplayer kom je ook niet verder.

Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >