in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-14-2008 2:44 PM by Pinokia. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-10-2008 3:10 PM

B&O Beosound 2300 + niet B&O speakers

Mijn vader is ontevreden over zijn NAD-installatie, wel over zijn luidsprekers (merk onbekend) en zijn Avant.

In deze opstelling zou hij graag de NAD receiver vervangen voor bv. een BS2300 maar daar zit natuurlijk geen versterker in welke zijn huidige speakers aansturen.

Is hier een oplossing voor? In de avant zit een versterker?

Bij voorbaat dank!

• 11-11-2008 3:08 AM In reply to

Re: B&O Beosound 2300 + niet B&O speakers

Hoi Niels,

Mooi systeem en een goede keuze door de huidige speakers die goed bevallen gewoon weer aan te sluiten.

De BeoCenter heeft een powerlink aansluiting die kan vervolgens aangesloten worden op een eindversterker. Het voordeel van de powerlink aansluiting is dat het niet alleen een voorversterkersignaal is maar tevens de aan/uit functie heeft.

Er is een passieve B&O versterker leverbaar (ook 2e hands is deze goed te vinden overigens), zie voor de details :

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=981

Een ruimere versterker is leverbaar bij DE TOMA, de A102, zie deze link:

http://www.detoma.com/index_e.htm

Groet, Robert

• 11-11-2008 7:17 AM In reply to

nielsc:

Mijn vader is ontevreden over zijn NAD-installatie, wel over zijn luidsprekers (merk onbekend) en zijn Avant.

In deze opstelling zou hij graag de NAD receiver vervangen voor bv. een BS2300 maar daar zit natuurlijk geen versterker in welke zijn huidige speakers aansturen.

Is hier een oplossing voor? In de avant zit een versterker?

Bij voorbaat dank!

Wat je nodig hebt is een Beolink Passive ...ik dacht een Beolink T1656 uit mijn hoofd  ....dit is een converter en tevens versterker waar "gewone " speakers op aangesloten kunnen worden .

Nieuwprijs iets van € 600,-   , maar ook zeer goed tweedehands te vinden op bijv. Marktplaats .

Succes

• 11-11-2008 3:43 PM In reply to

Bedankt voor jullie reacties, ik ga op zoek!
  • 11-11-2008 4:34 PM In reply to

Ik had voordien een opstelling van BS2300 met 2 x MCL2P passieve versterkers van B&O, beide aangesloten aan hoogwaardige luidsprekers.

Het resultaat was perfect.

Indien je er nood aan hebt, ik heb die 2 versterkers nog ter beschikking. Oorspronkelijk moesten die verwerkt worden in badkamer en keuken, maar een BS3 heeft hier antwoord geboden. 

• 11-14-2008 2:44 PM In reply to

Wat je nodig hebt is geen 1656, maar een 1651 of een MCL-2P

Met één van deze units gaat het perfect werken.

Page 1 of 1 (6 items)