in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-07-2008 10:14 AM by muntbeoman. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-05-2008 5:08 AM

    DVD1 gebruik in link kamer

    Ik wil graag 1 van onze DVD1's laten vervallen binnen onze opstelling, is dit mogelijk en zo ja hoe ?

    de huidige opstelling luidt: BS4 icm.BV3 [daaraan alle speakers en DVD2] middels ML en active link met IR oog in slaapkamer aan BL4500 gelinkt. de BV3 icm. met de 2e DVD1 in de slaapkamer staat stand alone [heeft geen surround module teneinde de BL4500 eraan te hangen, hetgeen ook niet mijn voorkeur heeft] kan ik deze BV3 aan het systeem linken en de DVD1 in de woonkamer gebruiken/bedienen zodat ik 1x DVD1 niet meer nodig heb ? wij gebruiken de DVD1 sporadisch en wellicht overbodig indien het anders kan. heeft iemand een idee ? alvast dank !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-05-2008 9:51 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD1 gebruik in link kamer

    Hoi Leon,

    zou volgens mij gewoon mogelijk moeten zijn. 

    - huiskamer : BV3 met 4 x Beolab, DVD1, BS4. 

    - slaapkamer : BV3 (op de Beo4 van slaapkamer moet DVD en LINK toegevoegd worden)

    De PCG software geeft het volgende weer :


    ***************************** VIDEOSYSTEEM ****************************


    BeoVision 3 - 32"
    Beolab Penta 3
    Beolab 5000
    DVD 1

    Aansluiting


    De BeoVision moet uitgerust zijn met de DDS Kit.
    Bestelnr. 1400300

    De tv heeft een Modulator Kit nodig
    Bestelnr. 1415500.

    De tv heeft een Modulator Kit, type 4016, nodig.
    Bestelnr. 1401600

    Sluit DVD-speler aan op AV-bus van TV met geheel gemonteerde 21/21-pol. A/V-kabel.

    Als uw televisie is uitgerust met een Dolby Digital-module, verbindt u
    de aansluiting DIGITAL OUTPUT op DVD met ingang 1 op uw televisie
    (kabel 6270775).


    ***************************** AUDIOSYSTEEM ****************************

    BeoSound 4

    Optie: AUTO configuratie (Optie 0)

    ************ AUDIO/VIDEO/LINK SYSTEEM OPSTELLING ***********

    Aansluiting

    Verbind de Master Link aansluiting van de audiomaster met de MASTER
    LINK aansluiting van de TV via een ML kabel.


    ***************************** LINK SYSTEEM ****************************

    Master Link
    BeoVision 3 - 32"

    Het antennesignaal wordt naar de televisie in de Link-kamer
    gedistribueerd via de LINK-uitgang van de BeoVision in de
    centrale kamer.

    Sluit de Master Link kabel op de Master Link aansluiting van de
    Link TV aan.

    Instellen optie Link kamer

    BeoVision:
    OPTION 6, met Beo4

    Voor de bediening van de dvd-speler in de primaire ruimte moeten Link
    en DVD op de Beo4 worden ingeschakeld.

    De optie moet geprogrammeerd zijn voordat het Link televisietoestel op de ML-kabel wordt aangesloten.
    Het televisietoestel moet van de netspanning zijn losgekoppeld wanneer de ML kabel op het televisietoestel wordt aangesloten.

    In de fabriek is afgestemd op de volgende videotransmissie-frequentie.
    V.TAPE 1     599 MHz 
    SATELLITE
    LINK TV



     

  • 11-05-2008 2:38 PM In reply to

    Re: DVD1 gebruik in link kamer

    Gewoon de DVD-1 in de slaapkamer loshalen en zorgen dat hij niet meer in het connectionmenu van de BV3 voorkomt.

    Vervolgens de BV3 in  optie 6 zetten.

    Na het selecteren van DVD zal de BV3 contact maken met de DVD1 in de woonkamer.

    Het kan alleen zijn dat in het begin er even geen beeld is i.v.m. de juiste linkfrequentie die de BV3 in de slaapkamer. Die zal die even moet zoeken.

    Overigens ga ik ervan uit dat de BV3 wel middels ML is aangesloten.

     

  • 11-07-2008 6:13 AM In reply to

    Re: DVD1 gebruik in link kamer

    Beobuddy:

    Gewoon de DVD-1 in de slaapkamer loshalen en zorgen dat hij niet meer in het connectionmenu van de BV3 voorkomt.

    Vervolgens de BV3 in  optie 6 zetten.

    Na het selecteren van DVD zal de BV3 contact maken met de DVD1 in de woonkamer.

    Het kan alleen zijn dat in het begin er even geen beeld is i.v.m. de juiste linkfrequentie die de BV3 in de slaapkamer. Die zal die even moet zoeken.

    Overigens ga ik ervan uit dat de BV3 wel middels ML is aangesloten.

    Dank voor de info.

    just to be sure : ik laat de antenne kabel gewoon direct van het kpn kastje naar de BV3 slaapkamer zitten, of moet ik deze middels de link antenne aansluiting van de BV3woonkamer laten lopen?

    ik heb de beolink active in de slaapkamer rechtstreeks via een ML kabel vanuit de woonkamer aangesloten.

    kan ik middels een MLverdeelkastje [gewoon een de link aansluitingen hiervan gebruiken; de video en audio aansluiting leeglaten of moet ik juist wel een van deze aansluitingen gebruiken? ] om deze ML vauit de woonkamer te splitsen naar de beolink active en naar de BV3 slaapkamer?

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-07-2008 10:14 AM In reply to

    Re: DVD1 gebruik in link kamer

    Het beeld van de DVD1 wordt via de coax doorgegeven, dus je moet de coax naar de BV3 via de link-out aansluiting beneden laten lopen.

    Het de ML-distributiebox sluit gewoon alle aansluitingen parrallel. D.w.z. dat het niet uitmaakt in welke aansluiting je de connector stopt.

Page 1 of 1 (5 items)