in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-18-2008 11:02 AM by Vifa. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-26-2008 11:30 AM

    Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Hej med jer

    I dag fandt jeg ud af, at den nederste glas-betjeningsplade på mit dejlige BeoCenter 9300 er løs og næsten kan løftes af [:'(] Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg kan se, at glasset er (har været) klæbet fast til en plasticramme i flere dele med noget dobbeltklæbende tape med noget skumlignende (meget tyndt) imellem Hmm

    Jeg går ud fra, at rammen skal sidde fast på glasset, hvorefter det skal skubbes på plads fra højre på en eller anden måde, er det korrekt? Nogen der ved hvordan man samler sådan en fætter efter foreskrifterne? Confused

     Hilsen Jakob Smile

     

  • 10-26-2008 11:58 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Hej Jakob,

    Velkommen til Beoworld !  Yes -  thumbs up

    Det er desværre en standard fejl.

    Foreskrifterne siger, at du skal købe et nyt glas panel, men da det
    ikke længere er muligt at købe reservedele hos B&O, må man finde en anden løsning.

    Pil det helt af. Rens plastik holderne og glaspladen (forsigtigt) i lunkent vand
    og tør det grundigt. Lad holderne tørre natten over da de vil have lidt "svampede"
    og klæbende rester tilbage, som ikke går af.

    Lim det sammen med en tynd streg af speaker-cement. Det holder på stort set alt
    og jeg har selv haft meget stor success med det.
    Det må ikke komme for tæt på de grå, elektrisk ledende, områder udfor berørings-felterne.

    Monter plastik holderne og fasthold dem med små klemmer.
    Lad det hærde natten over og monter derefter det samlede panel.

    Hvis du bor i Kbh-området, kan jeg evt. hjælpe dig.

    Martin

  • 10-26-2008 1:26 PM In reply to

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Hej Martin,

    tak for det hurtige svar! Big Smile

    Selvfølgelig må det kunne løses uden at købe en helt ny glasplade. Jeg er klar på at lime, men hvor får jeg fat i speaker-cement (ved ik engang hvad det er)? Jeg bor i Sønderjylland... Er der altenativer? En slags to-komponent-lim?

    Jeg er med på at lime plastikrammerne på igen, men hvordan skal det hele så samles igen på mit BC9300? Det kan vel ikke bare klikkes på? Skal det ikke skubbes på fra en af siderne - eller skal der løsnes en skrue et sted?

     Jakob :-)

  • 10-26-2008 4:10 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Det vil jeg næsten hellere lade service manualen forklare, så der ikke sker ulykker.

    Speaker-cement er den slags lim, man bruger til højttalere. Andet lim, som binder godt til glas kan også bruges, sørg bare for, at det ikke er den mindste smule elektrisk ledende når det er fuld-hærdet.

    Martin

  • 10-27-2008 11:00 AM In reply to

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Limen skal jeg nok finde (og jeg skal nok være opmærksom på ledningsevnen), men servicemanualen har jeg ikke adgang til overhovedet Sad Findes den mon et skummelt sted på nettet? Eller også kan jeg jo prøve mig frem. Forsigtigt....!

     

    Hilsen Jakob :-) 

  • 10-27-2008 3:03 PM In reply to

    • sverreh
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Norway
    • Posts 88
    • Founder

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Stedet er ikke skummelt.  Hvis du oppgraderer medlemsskapet til sølv eller gull får du tilgang til servicemanualer og brukerveiledninger for det meste av hva B&O har produsert.

    Sverre

  • 10-27-2008 5:47 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    - og det er hurtigt pengene værd.  Yes -  thumbs up

    Guld medlemmer deltager også automatisk i den månedlige lodtrækning om disse flotte præmier ; http://www.beoworld.org/prize_draw.asp

    Martin

  • 10-28-2008 11:43 AM In reply to

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Nåh ja! jeg havde ikke lige opdaget, at man jo kan hente dem herfra hvis man er sølv-medlem. Det gør jeg! Cool

     Jakob :-)

  • 11-18-2008 9:53 AM In reply to

    • Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Dillen:

    Foreskrifterne siger, at du skal købe et nyt glas panel, men da det
    ikke længere er muligt at købe reservedele hos B&O, må man finde en anden løsning.

     

    Hvorfor skulle man købe et nyt?...så vidt jeg har forstået er det kun listerne der skal limes på igen, ik korrekt? 

  • 11-18-2008 10:23 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Netop, det er jo dét, jeg skriver og giver råd til i de næste linier i den post, du referer til.  Laughing

    Martin

  • 11-18-2008 11:02 AM In reply to

    • Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Glaspladen på BeoCenter 9300 løs

    Hehe...hov, ja der sov jeg vist lige lidt...Sleep
Page 1 of 1 (11 items)