in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-09-2007 11:01 AM by Ericvr6. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-16-2007 1:42 AM

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Serene

Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige eigenaar van mijn eigen Serene. Na het apparaat grondig bekeken te hebben is mijn vraag aan jullie hoe het eigenlijk met de degelijkheid is gesteld van het apparaat. Is het ingebouwde motortje sterk genoeg om een x aantal jaren mee te gaan? En in hoeverre overleefd het toestel een flinke val? (natuurlijk niet van 12 hoog ofzo) Als ik namelijk een beetje hard erop druk heb ik het gevoel dat ik hem plat knijp en dat lijkt me toch niet erg bevorderlijk voor het interne gedeelte.

Graag zoveel mogelijk reakties van jullie zowel positief als negatief.

Gr. Conan

• 05-29-2007 3:40 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Re: Serene

Kan iemand van jullie mij vertellen of het toestel SSL ondersteuning heeft? Dit heb ik namelijk nodig voor Rabo mobiel, dit houdt in dat er een beveiligde verbinding wordt opgesteld.
  • 06-02-2007 3:19 AM In reply to

Hier staat een kort Nederlands artikel over een eventuele nieuwe Serene die er aan zou komen:

Nieuwe Bang & Olufsen gsm?

Nieuwe Bang & Olufsen gsm? 31-05-2007 - Bang & Olufsen lanceerde vorig jaar in samenwerking met Samsung de Bang & Olufsen Serene. De prijs van dit toestel was €1100. Geen wonder dat het niet zo een groot succes werd. Nu probeert B&O het opnieuw....
    door Matthias Baetens Bang & Olufsen, een Deense fabrikant van design elektronica, lanceerde vorig jaar voor het eerst in hun assortiment een gsm. De naam van het toestel: de Serene. Omdat B&O bekend staat om zijn prijs, werd er verwacht dat de gsm een flink pak geld zou kosten. Dat was ook zo, want de prijs van de Serene kost €1100. Niet voor de eerste de beste mensen dus.

Door de prijs zou je denken, wat een telefoon, maar dat viel nogal tegen.

De specificaties van de Serene:

- automatisch opening bij lichte opening of bij oproep wanneer hij in
    het docking station staat
    - het scherm moet onderaan gehouden worden
    - de telefoontoetsen staan in een cirkel; met een 'draaiwiel', zoals bij
    de iPod
    - VGA camera (in de zijkant verwerkt, erg onpraktisch)
    - Bluetooth
    - basisfuncties (rekenmachine, alarm, agenda, ...)
    - afmeting: 65 x 70 x 24 mm
    - 110 g
    - design door David Lewis
    - 2.1 inch scherm (resolutie 240 x 320) met 262000 kleuren

De specificaties zijn dus niet zo fantastisch voor de prijs.
    Hopelijk komt B&O nu met een betere versie en dus ook betere prijs/kwaliteit.
    De volgende Serene zal de Serene II heten.

Er zijn nog geen lanceerdata of prijzen bekend, maar ook nog geen specificaties. Als die er zijn worden ze direct gepost
  • 06-02-2007 6:39 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

VGA camera (in de zijkant verwerkt, erg onpraktisch), dit is juist het wijste eraan.
    Ik heb ook een serene vanaf het begin hij uitkwam in belgie en ik ben er zeer tevreden over.
    Ok is niet goedkoop , maar het geeft toch wat he 

Guy 

• 08-05-2007 9:36 AM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Wat vinden jullie van het B&O bleutooth headset voor de Serene ?

Zag onlangs op de Apple site deze http://www.jawbone.com/ , ook knappe design moet ik zeggen.

• 08-05-2007 6:16 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

eduard:
    Bedoel je de Ear-2??

Ja die bedoel ik (sorry om niet duidelijker te zijn) 

• 08-08-2007 1:05 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Nog even een vraagje aan jullie. Als de Serene geladen wordt via de deskcharger heb je de mogelijkheid deze automatisch open te laten gaan als er een gesprek binnen komt. Mijn vraag is echter, wat is hier het nut van? Ik kan dan wel meteen zien wie er belt maar ik zal toch het toestel van de lader af moeten halen om de omroep te kunnen beantwoorden of niet soms?

Greetz conan.

• 08-08-2007 5:46 AM In reply to

Diegene die dit artikel heeft geschreven moet zijn huiswerk beter doen , de Serene was niet de eerste gsm van B&O !
  • 08-08-2007 6:12 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

HarleyD:
    Diegene die dit artikel heeft geschreven moet zijn huiswerk beter doen , de Serene was niet de eerste gsm van B&O !

dit begrijp ik niet wat bedoel je harley?

• 08-08-2007 6:14 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

Meng:

Nog even een vraagje aan jullie. Als de Serene geladen wordt via de deskcharger heb je de mogelijkheid deze automatisch open te laten gaan als er een gesprek binnen komt. Mijn vraag is echter, wat is hier het nut van? Ik kan dan wel meteen zien wie er belt maar ik zal toch het toestel van de lader af moeten halen om de omroep te kunnen beantwoorden of niet soms?

Greetz conan.

je kan gewoon op de groene knop drukken en spreken als je wil plus ik vind het wel een makkelijke optie want ik kan zien dat iemand gebeld heeft.
  • 08-08-2007 6:18 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

Guy:

Wat vinden jullie van het B&O bleutooth headset voor de Serene ?

Zag onlangs op de Apple site deze http://www.jawbone.com/ , ook knappe design moet ik zeggen.

ik heb gekozen voor de headset 1 serene want ik had in het verleden vond ik het steeds opladen van een bleutooth vervelend.

Ik krijg vaak te horen "Wat zit je in de auto?" men hoord het geruis en het brullen van de auto niet.

• 08-08-2007 6:54 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Fff aan Ericvr6, neem aan dat ik mijn oor dan evengoed aan het toestel moet houden om iets van de andere lijn te horen of wordt er een speaker in werking gesteld (handfree). Heb de lader op een moeilijke plaats staan dus dat heeft voor mij weinig zin dan...................
  • 08-09-2007 6:40 AM In reply to

Ericvr6:

HarleyD:

dit begrijp ik niet wat bedoel je harley?

@Eric

" Deense fabrikant van design elektronica, lanceerde vorig jaar VOOR HET EERST in hun assortiment een gsm "  dit staat in het artikel !!!!

Maar B&O heeft al eerder een gsm telefoon gehad .....en wel samen met Ericson , vandaar mijn opmerking !

• 08-09-2007 11:01 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

harley volgens mij zelf 2 stuks ,die laaste had ik ook hele mooie lader die staat nu in een museum in frankrijk hoop ik
Page 1 of 1 (17 items)