in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-17-2007 2:18 PM by DoubleU. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-15-2007 3:09 PM

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    avant en beovision 1

    Ik heb een vraagje voor een vriend van mij .

    Hij heeft een avant rf dvd  in de leefruimte met een beosound 3200

    en nu een beovision 1 in de veranda  maar als hij zijn avant of andersom aanzet gaan de beide toestellen aan welke opties moet hij zijn toestelen zetten  .

    ps.er staat nog beolab3500 in de keuken

    GRCool

  • 05-15-2007 3:35 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: avant en beovision 1

    nee, er is geen ml verbinding tussen beide toestellen .
  • 05-15-2007 3:49 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    new020:

    Ik heb een vraagje voor een vriend van mij .

    Hij heeft een avant rf dvd  in de leefruimte met een beosound 3200

    en nu een beovision 1 in de veranda  maar als hij zijn avant of andersom aanzet gaan de beide toestellen aan welke opties moet hij zijn toestelen zetten  .

    ps.er staat nog beolab3500 in de keuken

    GRCool

    Als de BV1 binnen het bereik is van de BEO4, dan kun je deze beter in een LINK optie zetten ( mogelijk V.OPT 6 en A.OPT 6 )
    Dan kun je met een link commando de BV1 bedienen en de gebruikelijke toetsen toepassen voor de BV Avant.
  • 05-15-2007 4:22 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    Volgens mij moet de bv1 in optie 4 gezet worden. (als dat kan, want is afhankelijk van het type)

    Vervolgens het link commando voordat je de bron kiest. Beo4 kan overigens geprogrammeerd worden, zodat deze altijd "link" aan heeft staan, voordat je de bron kiest. Dan hoef je nml het link commando niet meer te geven.

  • 05-16-2007 2:11 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    DoubleU:

    a. Volgens mij moet de bv1 in optie 4 gezet worden. (als dat kan, want is afhankelijk van het type)

    b. Vervolgens het link commando voordat je de bron kiest. Beo4 kan overigens geprogrammeerd worden, zodat deze altijd "link" aan heeft staan, voordat je de bron kiest. Dan hoef je nml het link commando niet meer te geven.

    ad a. 
    Je hebt mogelijk gelijk v.w.b.  je opmerking over type. De LS uitgevoerde versie lijkt mij in OPTIE 4 gezet te kunnen worden. Bij een ouder model lijkt mij het niet logisch dat deze in een andere optie kan/moet worden geplaatst.

    ad b.
    Lijkt mij in bovenstaande situatie niet de oplossing. Of je moet met 2 aparte BEO4's willen werken. 1 in link mode, 1 in standaard mode.
    Filed under:
  • 05-16-2007 2:28 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: avant en beovision 1

    Het is het laatste model bv1 en hij heeft 2beo 4 de laatste versie .

     Bedankt voor mijn vriend te helpen via deze weg.

    GR.Cool 

     

  • 05-16-2007 2:58 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    Hi,

    Ik heb ik een Avant RF DVD in de woonkamer en een BV 6 in de keuken. Nu heb ik een woon/eetkamer van ongeveer 11,5 bij 4,5. Dus heb ik hetzelfde probleem.

    Door de BV6 in optie 4 te zetten, reageert deze alleen op link instructies. Nu heb ik voor de keuken een aparte Beo4. Daar heb ik de Link funktie direct onder de List toets zitten.

    Het werkt prima. Het enige wat niet werkt is de teletext funktie. Deze laat zich niet aanroepen m.b.v. Link Text. Helaas.

    Er is een optie om de aparte Beo4 in Link modus te zetten. Deze weet ik even niet meer zo uit mijn hoofd. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd omdat ik dan denk dat ik met diezelfde Beo4 niet meer de avant zou kunnen bedienen. En er zijn situaties dat je beide tegerlijkertijd wil kunnen bedienen. Denk aan volume o.i.d. 

     

    Beobuddy.

  • 05-16-2007 3:03 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    Beobuddy:

    Er is een optie om de aparte Beo4 in Link modus te zetten. Deze weet ik even niet meer zo uit mijn hoofd. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd omdat ik dan denk dat ik met diezelfde Beo4 niet meer de avant zou kunnen bedienen. En er zijn situaties dat je beide tegerlijkertijd wil kunnen bedienen. Denk aan volume o.i.d. 

     

    Sorry, was al gemeld. Moet iets met 2 0 0 2 zijn o.i.d. Embarrassed, ik type niet zo snel....Laughing

  • 05-16-2007 5:22 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    Op zich werken deze oplossingen hierboven wel ,maar ......................

     Wat nu als beide aparaten tegelijk  aanstaan ...................je volume knop kun je immers niet in Link optie zetten ....... dus wanneer je de één harder zet gebeurd dit bij de ander ook ???

     Ik heb hier beneden behalve een beovision-7 als hoofd tv , ook nog in de hoek een mx-4002 ( playstation tv voor de kids ) .... ik heb het opgelost door een donker plakbandje over de ontvanger van de mx-4002 heen te plakken en bij de bijbehorende beo-4 één oog los te laten solderen waardoor de sterkte van de beo-4 flink is afgenomen .

    Het Beo-4 comfort is wel afgenomen , je moet nu richten op de mx-4002 , maar het probleem is wel opgelost !

  • 05-16-2007 8:01 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    Coolskin:
    ad b.
    Lijkt mij in bovenstaande situatie niet de oplossing. Of je moet met 2 aparte BEO4's willen werken. 1 in link mode, 1 in standaard mode.

    Daar ging ik wel van uit, ja Smile

    Link-mode On/Off zetten in Beo4.

    Config  2,0 ,0 ,2

  • 05-17-2007 6:26 AM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    HarleyD:

    Op zich werken deze oplossingen hierboven wel ,maar ......................

     Wat nu als beide aparaten tegelijk  aanstaan ...................je volume knop kun je immers niet in Link optie zetten ....... dus wanneer je de één harder zet gebeurd dit bij de ander ook ???

     Ik heb hier beneden behalve een beovision-7 als hoofd tv , ook nog in de hoek een mx-4002 ( playstation tv voor de kids ) .... ik heb het opgelost door een donker plakbandje over de ontvanger van de mx-4002 heen te plakken en bij de bijbehorende beo-4 één oog los te laten solderen waardoor de sterkte van de beo-4 flink is afgenomen .

    Het Beo-4 comfort is wel afgenomen , je moet nu richten op de mx-4002 , maar het probleem is wel opgelost !

     

    Dat is op zich geen probleem. Ik heb dus mijn beide Beo4's in de gewone, dus niet de link, stand staan.

    Door eerst even voor de zekerheid (want het hoeft niet) de bron te kiezen zal de volume alleen geregeld worden van betreffende tv.

    Als voorbeeld:

    Zowel de avant als de BV6 staan op DTV (Sat) dmv DTV en Link DTV. Als ik het volume wil regelen van de BV6 toets ik eerst Link DTV in en daarna de volume toetsen. Nu hoeft dat niet voor elke actie daarna op de BV6, maar om niet de Avant te "ontregelen" toets ik dus Link + bron.

    Dat werkt bij mij prima. Je kan dus vanuit de keuken ook de avant wat zachter zetten als je er hinder van hebt in de keuken voor als de kids net dat ene filmpje op DVD iets te hard hebben aanstaan. Dan kies je dus eerst DVD op de Beo4 en dan de volume. De avant reageert daarop en de BV6 niet.

    Dat werkt dus ook andersom. Al ik op de Sat naar Discovery kijk op de avant en ik heb "last" van mij vrouw, die naar die vervelende SleepAlbert van Boulevard kijkt middels link TV op de B6, dan zet ik hem bij haar iets zachter. Kan ze hebben.Smile

    Al met al. Met beide Beo4's kun je dus beide tv's tegelijkertijd als ze aan staan bedienen.

  • 05-17-2007 6:30 AM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    DoubleU:
    Coolskin:
    ad b.
    Lijkt mij in bovenstaande situatie niet de oplossing. Of je moet met 2 aparte BEO4's willen werken. 1 in link mode, 1 in standaard mode.

    Daar ging ik wel van uit, ja Smile

    Link-mode On/Off zetten in Beo4.

    Config  2,0 ,0 ,2

     

    Lijkt me een voor de Beo-4 FAQ. Smile

  • 05-17-2007 2:18 PM In reply to

    Re: avant en beovision 1

    Is het antwoord niet gegeven dan?

    DoubleU:

    Link-mode On/Off zetten in Beo4.

    Config  2,0 ,0 ,2

     

Page 1 of 1 (16 items)