in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-14-2008 3:34 PM by Beobuddy. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-07-2008 4:58 PM

    DVD 1 totale gebruiksduur

    Het loopwerk van mijn DVD 1 moet voor de 2e keer (!!!) vervangen worden (eerste keer onder garantie). Gebruik deze speler sindsdien gemiddeld slechts één DVD film per maand. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk en onacceptabel dat bij een dusdanig beperkt gebruik een dergelijk kwaliteits produkt het wederom begeeft. Reparatie-kosten bedragen € 300........

    1. Weet iemand of het mogelijk is te achterhalen hoeveel uur de speler in gebruik is geweest ? Zit er ergens een elektronische/software menu/key waar dit in opgeslagen is? Ik weet dat dit voor wat betreft B&O televisies op de achtergrond bijgehouden en geregisteerd wordt. Met deze gebruikersgetallen als bewijs heb ik meer argumenten ter beschikking.

    2. Weet iemand of er een verlengde garantieregeling door B&O corporate (Denemarken) van toepassing is?

    Alle andere DVD 1 ervaringen problemen zijn ook welkom.

     

     

  • 10-08-2008 11:43 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Kwaliteitsprodukt???

    Een aankoopprijs die kwaliteit zou moeten voorstellen maar in mijn ogen is het 'lowcost rommel'. Een menu die de gebruiksduur weergeeft heb ik nooit gevonden, misschien omdat dit geen echt B&O produkt betreft maar een Philips mechanisme met wat B&O interfacing.

    Ik had hetzelfde probleem als u en heb het toestel op een mooie dag naar het containerpark gebracht en het daar gedumpt , ik vond het enkel zonde voor de kast die nog in mooie staat verkeerde.

    Enkele weken geleden heb ik me een Samsung DVD speler aangeschaft (99 euro) die HDMI out heeft en aangestuurd wordt door mijn PUC controller. Perfecte beo4 bediening dus aan een fractie van een DVD1 herstelkost. De speler ziet er zelfs nog mooi uit ook en heeft het (voor mij althans) irritante Philips menu niet meer.

    De volgende aankoop is een Samsung Blu-ray die perfect aansluit bij dit toestel en ook te bedienen is met de PUC. B&O heeft al jaren mijn hart gestolen maar een DVD of Blu-ray zal niet meer bij hen aangekocht worden.

    Veel succes! 

  • 10-08-2008 3:31 PM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Kan je hem niet inruilen bij een secondlife dealer? Zie er een aantal staan voor rond de €400,- . Ik weet niet wat ze willen geven voor een defecte dvd1 ,maar het is misschien een optie
  • 10-10-2008 3:33 AM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Hallo,

    Bedankt voor uw reaktie. Ik heb dezelfde gedachte als U: geen B&O DVD spul meer! Ik krijg zelfs ruzie met mijn vrouw als ik dit doe ..
    U heeft het over een PUC controller waarmee u de Samsung speler aanstuurt via de Beo4.

    - Wat is een PUC controller?

    - Welk merk/model/artikelnummer ?

    - Waar kan ik deze kopen?

    - Wat zijn de kosten ?

    -  Werkt deze alleen met Samsung of ook met andere merken ?

     Bij voorbaat dank voor uw hulp. 

    Met vreindelijke groet

    Filed under:
  • 10-10-2008 4:14 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    PUC = Peripheral Unit Controller.

    Is de opvolger van de STB (Set Top Box) Controller en DVD-Controller en dient om 

    andere, niet-B&O apparaten te kunnen bedienen met Beo4/Beo5. 

    Naast Samsung ook andere merken, lijst kan d.m.v. softwareupdate steeds vernieuwd / uitgebreid worden. 

    Is een B&O product, verkrijgbaar bij de dealer. 

     

     

  • 10-10-2008 11:11 AM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Ik zou hem snel verkopen,en voor dat geld een playstation 3 kopen.

    Als je beosystem 3 hebt kun je de playstation bedienen met de beo-4.

  • 10-11-2008 2:36 AM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Weet iemand het B&O artikelnummer van deze PUC controller?
    Wat is de prijs van deze controller ?

  • 10-12-2008 7:35 AM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    De PUC controller is geen losse controller zoals de DVD controller die destijds werd verkocht.

    De PUC controller maakt deel uit (intern) in een BV7, 9, BS3 en dergelijke.

    Aan de achterzijde zit een aansluiting voor een extern ir-oogje die de instructies doorgeeft aan het aangesloten apparaat.

    Dat ir-oogje wordt dus op de aangesloten apparaat geplakt.

    Dus middels de Beo4 geef je bijvoorbeeld een "DTV"instructie naar de Beovision.

    De PUC controller in de beovisio zet dat om naar begrijpelijke infrarood signaal dat via die aansluiting en een draadje achterop naar de externe ontvanger.

    In het menu van de beovision geef je aan welke ontvanger je hebt en deze lijst waar je uit kan kiezen kan softwarematig worden aangepast. 

  • 10-13-2008 1:13 PM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Dan betekent dit dat de PUC controller geen zin heeft als je niet een van deze genoemde toestellen hebt.
    In mijn geval; ik heb een MX8000. Als ik het goed begrijp is de DVD controller dan nog de overgebleven optie?
    Is deze vandaag de dag nog in het B&O programma? Kan hem niet vinden in de prijslijst.

  • 10-13-2008 1:25 PM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    volgens mij bestaat er helemaal geen losse dvd controller, er is wel iets van lintronic
  • 10-13-2008 1:31 PM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    ligth011:
    volgens mij bestaat er helemaal geen losse dvd controller, er is wel iets van lintronic

     Op zeker dat deze hebben bestaan !

  • 10-13-2008 1:39 PM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Ze bestaan inderdaad, ik heb er zelf een gehad. Ik vond alleen de scartkabel te kort , ik heb toen de scart kabel vervangen voor een langere. Dat is prima te doen als je een beetje kan solderen. Er zal vast nog wel een dealer zijn die er een op de plank heeft liggen.

     

    Gr. Johan

  • 10-13-2008 6:30 PM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Noelke:

    Dan betekent dit dat de PUC controller geen zin heeft als je niet een van deze genoemde toestellen hebt.
    In mijn geval; ik heb een MX8000. Als ik het goed begrijp is de DVD controller dan nog de overgebleven optie?
    Is deze vandaag de dag nog in het B&O programma? Kan hem niet vinden in de prijslijst.

    Je hebt geluk, want de MX8000 behoort nog tot 1 van de weinige beeldbuis-televisies die nog wel geschikt is om te updaten via de puc-controller.Smile
  • 10-14-2008 3:34 PM In reply to

    Re: DVD 1 totale gebruiksduur

    Je bedoelt STB-Controller.

    De MX8000 kan achteraf worden uitgerust met een STB-Controller. Die is dan dus afhankelijk van de E-proms die worden vrijgegeven.

    En daar zit bij mijn weten geen "alternatieve" DVD speler in, behalve de playstation 3.

    En dat werkt wel aardig. En daar bedoel ik mee, niet de funkties, maar dat de ps3 wel een erg uitgebreide DVD speler is.

    Niet iedereen zal daar even blij mee zijn.

Page 1 of 1 (14 items)