in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-26-2008 2:08 PM by Spencer. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-02-2008 4:59 PM

LC2 en spaarlampen

Ik heb een paar dimbare spaarlampen van 11 Watt gekocht dimbaar van 10-100%

Bij een gewone inbouwdimmer werkt dit prima alleen bij de lampen die ik met een LC2 bedien gaan de lampen niet branden.

Werkt dit gewoon niet bij een LC2 of doe ik iets fout? Iemand tips?

Jasper 

• 10-03-2008 3:10 AM In reply to

Re: LC2 en spaarlampen

Hoi Jasper,

Er is een oplossiing die niet meer in de laatste handleidingen staat. De LC2 kan als alleen aan of uit geprogrammeerd worden. Het dimmen staat dan uit. Zie hieronder de te volgen stappen:

LET OP: Voor alle programmeringen moet de donkere bol met de vinger(s) vastgehouden worden als de commando’s met de Beolink remote gegeven worden. (Aan het stroomnet aangesloten of course..)

Beo4:

Bol vasthouden 

Druk op LIGHT druk dan op LIST totdat SETUP in beeld komt

druk dan op 0

druk dan op LIST totdat STORE in beeld komt

Druk dan op GO en dan op 3 (of op 4 omdat ik dit niet meer zeker weet)

Bol los laten 

Beolink 1000: LIGHT-GOTO-0-STORE-3 (of 4).  

En dan nu sparen maar ...

Groet, Robert

• 10-03-2008 1:26 PM In reply to

Wat ik alleen jammer vind aan deze oplossing is dat dan het licht niet meer te dimmen valt.

Ze staan nu ingesteld op een aantal standen en sferen (lezen, tv, bezoek, opruimen) dat kan dus niet meer. Dan maar geen spaarlamp :-(

In mijn oudste boekje van de LC2 staat inderdaad deze manier beschreven. Had gedacht dat het misschien aan de lage aantal Watts zou liggen. In elke geval dank voor het meedenken. 

Jasper 

• 11-26-2008 2:08 PM In reply to

Spaarlampen en buislampen kunnen enkel gedimd worden met specifieke digitale dimmers.

Ik vind dit ook vervelend. 

Page 1 of 1 (4 items)