in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-04-2008 12:55 PM by HarleyD. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-02-2008 5:18 AM

    welke speakers bij Beosystem 2500

    Hallo,

    Ben nieuw op het forum (al jaren B&O in huis overigens,.....).

    Enkel heb ik onlangs van mijn ouders een beosystem 2500 gekregen (leuk ding!). Enkel zonder de speakers.

    Mijn vraag is nu, "kan ik elke speaker aansluiten (ook andere leverancier) van B&O, of moeten deze van een specifiek type zijn?".

    Graag jullie reactie (s)!

    Bedankt.

    P.s. ik vindt persoonlijk de Red Line speakers (zijn al wat ouder) erg mooi van B&O, zouden deze passen (of passend te maken zijn?).

  • 10-02-2008 9:32 AM In reply to

    Re: welke speakers bij Beosystem 2500

    PsPorsche:

    Hallo,

    Ben nieuw op het forum (al jaren B&O in huis overigens,.....).

    Enkel heb ik onlangs van mijn ouders een beosystem 2500 gekregen (leuk ding!). Enkel zonder de speakers.

    Mijn vraag is nu, "kan ik elke speaker aansluiten (ook andere leverancier) van B&O, of moeten deze van een specifiek type zijn?".

    Graag jullie reactie (s)!

    Bedankt.

    P.s. ik vindt persoonlijk de Red Line speakers (zijn al wat ouder) erg mooi van B&O, zouden deze passen (of passend te maken zijn?).

    In principe moeten er voor versterkte speakers op aangesloten worden van het type BEOLAB , bij de BS-2500 horen de BeoLab 2500 speakers ..... dit zijn speakers met ingebouwde versterkers .

    Maar er is ook een omvormer/versterker te koop van B&O waardoor je ook bijv. de Redline serie er op aan kunt sluiten ......

     Als toevoeging , alle speakers van het type BeoLab kunnen rechtstreeks op je setje aangesloten worden , en alle type BeoVox moeten door middel van de omvormer/versterker aangesloten worden .

  • 10-02-2008 1:35 PM In reply to

    Re: welke speakers bij Beosystem 2500

    welkom op het forum.

    de enig estetisch verantwoorde speakers zijn de beolab2500, dan wordt het een mooi geheel.

    echter bij speakers aan de wand op op de vloer wordt het een geheel ander verhaal, zoals harley al aangeeft altijd actief [beolab] maar de passive zijn idd. middels converter/link/omvormer/versterker ook te gebruiken, maar dan moet je dit kastje weer ergens uit het zicht "slijten".

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-04-2008 7:35 AM In reply to

    Re: welke speakers bij Beosystem 2500

    Bedankt voor de reacties!

     

    Ik heb een versterker gekocht, dus moet nu gaan werken.... Enkel is de diskdrive van de 2500 kapot!!! Nu ben ik opzoek naar dit onderdeel, wellicht kan iemand helpen (is blijkbaar een duur ding geweest in 1991).

    Alvast dankSmile

  • 10-04-2008 12:55 PM In reply to

    Re: welke speakers bij Beosystem 2500

    PsPorsche:

    Bedankt voor de reacties!

     

    Ik heb een versterker gekocht, dus moet nu gaan werken.... Enkel is de diskdrive van de 2500 kapot!!! Nu ben ik opzoek naar dit onderdeel, wellicht kan iemand helpen (is blijkbaar een duur ding geweest in 1991).

    Alvast dankSmile

    Zou der niet te veel geld aan uitgeven ....op Marktplaats koop je een BC-2500 net onder de 400 euri's met een half jaar garantie !

     link : http://link.marktplaats.nl/197894222

Page 1 of 1 (5 items)