in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-15-2008 7:42 AM by Roger. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-07-2008 6:23 PM

    Canal Digital HD satellitt dekoder slår seg av - Norge

    Hei.

    Jeg har en Canal Digital HD dekoder (den sorte) som egentlig er en Sagem. Dette er koblet til et Beovision 7-40 og kontrolleres via Beo5. Det er strukket infrarød sender fra TV til dekoder så klart.

    TV er satt til aldri å slå av dekoder.

    Problemet mitt er at hver eneste gang jeg slår TV på, så slår dekoder seg av. Jeg har ikke funnet en funksjon på Beo5 som slår dekoder på igjen, og må bruke den originale fjernkontrollen. Som dere sikkert skjønner er dette skikkelig frustrerende, og jeg ville blitt svært takknemlig for noen råd eller tips her.

    PS! Det ryktes jo at det skal komme forbrukersoftware for å sette opp Beo5. Noen som vet noe mer om dette? 

     

    BV 7-55, BL 7-4, BL 9's, BL 4's, BL 3's, BC 2300, Beo5, Beo4

     

    Filed under: , ,
  • 09-15-2008 7:42 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Canal Digital HD satellitt dekoder slår seg av - Norge

    Hei igjen,

    Et par kjappe spørsmål: Har du parallellkoblet HDMI og scart til dekoderen? On/off-signalet skal normalt ikke sendes når tv er satt til å aldri slå av dekoderen - når dette skjer, hjelper det å trykke "TV" på Beo5 (analog tv) og så trykke "DTV"? 

    Mulig dette er enda en feil på software 4.24, det er en del kjente bugs når man parallellkobler HDMI og scart.

    Roger

Page 1 of 1 (2 items)