in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-28-2008 2:04 AM by Roger. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-21-2008 4:03 PM

    Problem med Beovision 32-7 og koplingen til Gets HD PVR

    Jeg har (i mangelen av HDMI kontakt) koplet Gets HD PVR til på min nye BV 32-7 via en HDMI-DVI kabel. Billedkvaliteten er i mine øyne ypperlig, det eneste problemet jeg har er at 16:9 bildene ikke alltid dekker hele skjermen. Får alltid en 1-2 cm lang sort stripe som veksler mellom høyre og venstre billedkant når jeg f.eks. ser på Dagsrevyen. Problemet er ikke bare koplet til NRK. Det er helst når jeg ser på studioinnslag at stripene er synlige, når jeg ser på nyinnspilte TV-serier er stripene som regel ikke synlige. Har fått testet ut hos Get at det ikke er noe i veien med dekoderen, så det må være noe annet som er feil. I mine øyne ser det ut til at bildet er for lite/smalt for TV-skjermen. Stripen er aldri tilstede når jeg stiller dekoderen inn til å sende RGB-signaler, eller når jeg tar TV signalene inn via den "vanlige" antennen. Har forsøkt alle tenkelige og utenkelige innstillinger og mange ulike kapler, men uten å løse problemtet. Er det noen her som vet hva problemet kan skyldes og/eller vet om noen løsning på problemet? Er nå mest fristet til å bytte inn hele TV-en og heller kjøpe en TV til 5000 kr uten stripene.... 

    Kan nevne at jeg har forsøkt å ta inn HDTV via en komponentvideokabel, men at jeg da ikke fikk noe bilde i det hele tatt.

     

  • 08-22-2008 9:08 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Problem med Beovision 32-7 og koplingen til Gets HD PVR

    Kan du be din forhandler om å få låne en 8-32 eller en 7-40 og prøve en av disse? Det er ingen striper med min GET HD PVR, men jeg kjører ren HDMI hele veien.

    7-32 kommer med 2 x HDMI i neste versjon, men det hjelper deg lite her og nå.

    Roger

  • 08-27-2008 6:37 PM In reply to

    Re: Problem med Beovision 32-7 og koplingen til Gets HD PVR

    Hi Roger,

    When will the next version of 7-32 hit the market? - and will it be possible to update a current 7-32 with the 2 x HDMI?

     Toby 

  • 08-28-2008 2:04 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Problem med Beovision 32-7 og koplingen til Gets HD PVR

    Hi Toby,

    While the need for HDMI is now, I'm afraid that there are other product launches that will take priority - so there are no "official" launch dates. But the rumour is Nov/Dec.

    And, no, it will not be possible to update the current 7-32 as the there will be a new chassis for the new one - and replacing the internals will be more expensive than selling it off and getting the new one when released.

    Roger 

Page 1 of 1 (4 items)