in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-27-2008 11:56 AM by Beomaster8000. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-17-2008 3:58 AM

    • Uli111
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • Posts 6
    • Bronze Member

    1 Beo4 en 2 Beovision Avant

    Hi Beobloggers,

    Ik heb sinds een paar maanden een B&O Avant en ben hier super tevreden over. Ik wil dan ook een tweede Avant gaan aanschaffen voor in de kamer.

    Ik heb gehoord en gezien dat als je de BEO4 gebruikt het signaal op beide TV's wordt overgedragen en dan springen beide TV's aan.

    Is hier iets aan te doen. Bijv. zijn er instellingsmogelijkheden op BEO4 dat slechts 1 Avant wordt aangestuurd.

     Met vriendelijke groet,

    Uli

     

    Filed under:
  • 08-17-2008 5:16 AM In reply to

    Re: 1 Beo4 en 2 Beovision Avant

    Uit mijn hoofd, je moet 1 avant in link optie 4 zetten.

    Door nu het commando LINK toe te voegen in de LIST, kun je die avant die in link optie 4 staat bedienen.

    Dus door LINK op te roepen mbv de list toets, kun je de bron (bv TV) kiezen.

     

    Als je een 2de beo4 hebt, kun je deze zo configureren, dat deze altijd het commando LINK + bron heeft, zonder dat je die list-toets hoeft te gebruiken.

  • 08-17-2008 11:08 AM In reply to

    Re: 1 Beo4 en 2 Beovision Avant

    DoubleU:

    Als je een 2de beo4 hebt, kun je deze zo configureren, dat deze altijd het commando LINK + bron heeft, zonder dat je die list-toets hoeft te gebruiken.

     

    Dat laatste heeft als voordeel dat de teletext weer aanspreekbaar is.

    Als je een toestel in optie 4 zet en alle instructies geeft met LINK ervoor, dan zal de teletextfunktie niet werken.

  • 08-18-2008 5:43 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: 1 Beo4 en 2 Beovision Avant

    Uli111:

    Hi Beobloggers,

    Ik heb sinds een paar maanden een B&O Avant en ben hier super tevreden over. Ik wil dan ook een tweede Avant gaan aanschaffen voor in de kamer.

    Ik heb gehoord en gezien dat als je de BEO4 gebruikt het signaal op beide TV's wordt overgedragen en dan springen beide TV's aan.

    Is hier iets aan te doen. Bijv. zijn er instellingsmogelijkheden op BEO4 dat slechts 1 Avant wordt aangestuurd.

     Met vriendelijke groet,

    Uli

     

    Staan de 2 Avants straks in dezelfde ruimte / beide in het "zicht" van Beo4 ?

    Bij de dealer zie vaker dat er gebruikt wordt gemaakt van een range reducer / limiter,

    een plastic kapje dat op de Beo4 wordt geplaatst om het ir-signaal af te zwakken

    zodat niet meerdere apparaten worden aangestuurd.

    Het is niet echt een elegante oplossing, maar het zou kunnen werken.

     

    Voor een MCL-transceiver was er voorheen ook een ir-filter om de bereik te verkleinen :

     


  • 08-21-2008 2:32 AM In reply to

    • Uli111
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: 1 Beo4 en 2 Beovision Avant

    Dank je wel voor jullie antwoorden.

    Ik heb ook het kapje al gezien. Maar gezien de opstelling zal dit vermoedelijk niet gaan werken.

    Metvrienedlijke hroet,

    Uli

  • 08-27-2008 11:56 AM In reply to

    Re: 1 Beo4 en 2 Beovision Avant

    Beste,

     Als U 2 Beo4's heeft kunt U indd 1 Beo4 in link optie zetten en de Avant in Optie 4 zetten dus dan heeft elke Avant zijn eigen afstandsbediening.

Page 1 of 1 (6 items)