in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-09-2008 11:11 AM by mhw. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-30-2008 5:30 AM

    • Lakota
    • Not Ranked
    • Joined on 07-30-2008
    • Posts 2
    • Bronze Member

    BEO5 Config Tool??

    Er der nogen venlige sjæle der kan fortælle mig hvor jeg kan få fat på ConfigTool til BEO5?

    Jeg har ikke råd til at betale 500 kr. hvergang jeg skal have lavet ændringer, hvilket sker sådan ca en gang om ugen..

    Jeg er ved at installere IHC i mit hjem og det bliver udbygget hele tiden, så det ville være super hvis der var nogen der kunne hjælpe mig :-)

     

    Mv. Lakota

    Filed under:
  • 07-31-2008 7:48 AM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    Man kan ikke "få fat" på config toolet.

     Det er udelukkende til butiksbrug. Man skal ydermere bruge en docking station der ikke er helt gratis.

     Betaler du virkelig 500 kr hver gang du får lavet en ændring. Det syntes jeg godt nok er dyrt.

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

  • 08-01-2008 6:22 PM In reply to

    • Christian
    • Top 100 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 626
    • Bronze Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    BMGHB:

    ...Man skal ydermere bruge en docking station der ikke er helt gratis.

    ...

    Det er da det samme som laderen, eller er det nu lavet om? USB kablet er på min standard.

    Living room: BV7-40 mkIV + V8000, BL5, BL3, BM1 and BS9000. Bedroom: MX3000 and BL4500 on MCL2-AV. Around: PentaIII, CX100 and MCX35 on ML/MCL + MCL2-A, BeoPort and BL4 on ML, BS3300 + M75 as stand alone, BC6000 + BC600 and BT1100, LC1, LC2, Beo4, Beo5 and BL1000, BS2 and A8, EarSet2, Apron, Coffee mugs, Enamel Bagdes, Bath towel, Keyring, Books, Lots of miniature and the Bottle opener. Office: BC2300 + BL2500 and BS3. Summer house: BS Century.

    Addicted? Oh no.... ;)

  • 08-02-2008 6:13 AM In reply to

    • Blak
    • Not Ranked
    • Joined on 12-09-2007
    • Posts 42
    • Bronze Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    det er det samme.. du skal bare bruge et usb til mini usb så du kan koble det til computeren
  • 08-03-2008 6:49 AM In reply to

    • Lakota
    • Not Ranked
    • Joined on 07-30-2008
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    Ja, det er helt korekt at man ikke skal have nogen ”speciel dock”

    Det er ikke korekt at man ikke kan få fat på softwaren.. den er ude, men det er nok kun et spørgsmål om der er nogen der vil af med den..

    Ellers må jeg jo lave den selv.. Big Smile

  • 08-05-2008 6:16 AM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    Jeg beklager. Det var jeg simpelthen ikke klar over. 

    Så er der jo ikke andet for, end at bestikke din lokale forhandler til at "hoste op" med softwaren.

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

  • 08-06-2008 5:15 AM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    Ja, misinformation er der nok af. Man skal vide - ikke tro...

    /Frank

  • 08-06-2008 7:53 AM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    Også en super vigtig post du kom med der...?

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

  • 08-06-2008 1:28 PM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    Lakota:

    Er der nogen venlige sjæle der kan fortælle mig hvor jeg kan få fat på ConfigTool til BEO5?

    Jeg har ikke råd til at betale 500 kr. hvergang jeg skal have lavet ændringer, hvilket sker sådan ca en gang om ugen..

    Jeg er ved at installere IHC i mit hjem og det bliver udbygget hele tiden, så det ville være super hvis der var nogen der kunne hjælpe mig :-)

     

    Mv. Lakota

    Tag en god snak med din forhandler, for det første skal du få skiftet forhandler meget hurtigt hvis du skal betale 500kr hver gang, det er simpelthen for ringe af den forhandler.

    Forklar ham situationen, og sig at du jo må finde andre forhandlere(der gør det gratis) hvis ikke du kan få toolet af ham, eller at han vil gøre det gratis.

    Det eneste du skal huske er at det er ikke nok du får programmet, du skal have det bibliotek der ligger under clients der har din Beo5's serienummer som navn, det er ikke muligt at hente konfigurationen fra en Beo5 til et nyindstalleret program. Det du så gør er at smide din Beo5 i dens lader, tilslutter den til PC'en, der bliver så lavet en ny tom konfiguration lokalt på din PC, når den er lavet tager du Beo5 af laderen, lukker programmet, og overskriver filerne i det nyoprettede bibliotek, med dem du har fra din forhandler.

    Hvis du har specielle logoer på dine knapper(noget du selv har lavet) skal du også have dem fra din forhandler.

    Hvis han stejler totalt, så find en anden forhandler og forklar ham situationen, og sig at du fra nu af vil gøre forretning med ham istedet, hvis han vel og mærke vil give dig programmet, eller programmere gratis. Hvor bor du ?

    Det kan simpelthen ikke passe at du skal betale 500kr pr gang, det er komplet sindsygt.

    Som en skriver kræver det ikke en speciel docking station, du bruger den lader der følger med, og så skal du bare have et USB->Mini USB kabel også.

    /weebyx

     

  • 08-07-2008 12:31 PM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: BEO5 Config Tool??

    Å sette opp en Beo5 for en kunde kan ta flere timer, så 500 kr er ingen upris - men å gjøre modifikasjoner på et eksisterende oppsett tar bare minutter og burde ikke koste noe.

    Håper B&O snart slipper en kundeversjon av config-programmet, selv om de nå har sagt at dette ikke vil skje. En forhandler tjener ikke noe særlig på å selge Beo5, og å bruke flere timer på å programmere dem er kanskje ikke time-well-spent for dem? Struer sier at stadige besøk fra kunden gir dem muligheten til å selge dem ytterligere B&O-produkter, så det er opp til forhandlerne å tjene penger på denne måten i stedet...

    Roger

  • 08-08-2008 3:05 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    Roger:

    Å sette opp en Beo5 for en kunde kan ta flere timer, så 500 kr er ingen upris - men å gjøre modifikasjoner på et eksisterende oppsett tar bare minutter og burde ikke koste noe.

    Håper B&O snart slipper en kundeversjon av config-programmet, selv om de nå har sagt at dette ikke vil skje. En forhandler tjener ikke noe særlig på å selge Beo5, og å bruke flere timer på å programmere dem er kanskje ikke time-well-spent for dem? Struer sier at stadige besøk fra kunden gir dem muligheten til å selge dem ytterligere B&O-produkter, så det er opp til forhandlerne å tjene penger på denne måten i stedet...

    Roger

    Det er også i orden hvis det er gratis at få lavet ændringer til en eksisterende Beo5, men det har den modsatte effekt på mig som Beo5 kunde, hvis jeg føler jeg kommer til at betale 8-10000kr før jeg er færdig med min Beo5. Så vil jeg kraftigt overveje om jeg vi lblive ved med at have B&O , for jeg vil føle de snyder mig.

    Jeg har heldigvis fået programmet af min forhandler(og jeg giver det ikke væk til andre, det har jeg lovet), men det var et krav fra mig da jeg købte den. Ellers ville jeg ikke have den.

    /Weebyx

  • 08-08-2008 8:19 AM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    Har du så også fået butikkens brugernavn og adgangskode til retail?

     

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

  • 08-08-2008 1:55 PM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    BMGHB:

    Har du så også fået butikkens brugernavn og adgangskode til retail?

     

    Nej, jeg kører offline.

     

    /Weebyx

  • 08-08-2008 2:39 PM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    Hej på tråden. Et spørgsmål til jer ?
    .
    Min ven har idag modtaget en Beo5 som han har købt på qxl.
    Han skriver:

    Der er tilsyneladende en begrænsning i rækkeviden af senderen.
    Tilsluttede produk f.eks mit Avant TV skal kunne se Beo5 i en direkte
    linie, eller reageres der ikke på Beo5 signaler, og det er som bekendt
    ikke tilfældet med Beo4  hvor der aldrig opleves problemer af den slags
    .
    Kan den være sat op i en butikfunktion, således at man ikke genere
    andre B&O produkter i butikken , og kan det ændres?
    .
    Mvh. E.J. Jensen
  • 08-08-2008 4:35 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    Ifølge DENNE tråden kan det være at den er satt i butikkmodus, som reduserer sendestyrken...

    Som det står i tråden, skal du kunne endre på det ved å trykke Standby + GO, og når velgeren står på Options, trykk 0,0,GO. Og så på Dealer options så kan du endre mellom Normal mode (vanlig modus) eller Dealer mode (forhandlermodus)...

    Jeg har ikke en Beo5 selv, jeg bare leste fra den nevnte tråd Smile

  • 08-09-2008 8:39 AM In reply to

    Re: BEO5 Config Tool??

    mhw. 
    .
    Jeg fandt endeligt ud af hvordan jeg ændre opsætningen, så den sender
    med fuld styrke. Programmeringen er noget anderledes end i Beo4,
    skal jeg hilse at sige...
    .
    Tusind tak for hjælpen.

    Mvh. E.J.Jensen

    Beo5CTSetup 1.30.exe

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1&TPN=19

  • 08-09-2008 11:11 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: BEO5 Config Tool??

    Bare hyggelig, og bra du fikk det til!
Page 1 of 1 (17 items)