in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-28-2008 6:18 PM by magnushj. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-21-2008 3:22 PM

    Beovision 3-32 & Surround

    Hej gruppe...

    Jeg er den lykkelige ejer af et Beovision 3-32 og kunne tænke mig at suplere med noget surround. ! (Skal vi lige kalde det "SR")

    Først hev jeg den 8 år gamle SONY SR reciever frem, og monterede min CONE sub samt  4 stk CX-100 på de 4 udgange.... He he..

    Der gik lige præcis gå 10-20 split sekunder, med en god action film, før jeg pillede det hele ned igen !!  Lyden kunne slet ikke hamle op med det der kom ud af mit beovision 3...  Okay.. jeg er da godt klar over man ikke får meget SR for 2000 kr incl. højtalere.. Big Smile

    Men det skulle jo prøves.....

    Vil det være muligt at sætte et SR system op, med de højtalere jeg nu engang har ?

    Og hvilken reciever kunne man tænke sig at skulle bruge til formålet ?

     

    Mvh. Lazy

  • 07-22-2008 12:14 PM In reply to

    • ChrDH
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Denmark
    • Posts 493
    • Founder

    Re: Beovision 3-32 & Surround

    hejsa

     Hvis dit BV3 er udstyret med Dolby digital dekoder og de tilhørende 5 powerlink-stik burde det være let nok, bare tilslut fire højtalere (front højre og venstre, bag højre og venstre) og TV'ets højtalere bliver til centerkanalen. Dette var ekstraudstyr til BV3, måske kan det stadig eftermonteres??

    mvh

     Christian

    Beosound Ouverture, Beocenter 9000, Beovision MX6000, Beocord VX7000
  • 07-28-2008 4:09 PM In reply to

    Re: Beovision 3-32 & Surround

    Jeg har ikke nogen Dolby digital decoder monteret i tv'et. Sad

    Tv'et er købt brugt hos min lokale B&O pusher, som også fortæller der er 2 modeller på det modul.. ( Og klogere blev jeg så ikke)

    Måske der er en venlig sjæl der kunne give mig et tip til evt. Produkt nummer på det modul der måtte passe til netop mit tv, så jeg ikke går forkert i byen, hvis jeg skulle finde noget brugt...

    Og mest irreterende er jo, at jeg kan se der er fjernet noget fra mit tv. Der mangler en afdækning bag på, som kunne tyde på et tidligere monteret SR modul. 

    Kræver dette modul ikke også at man bruger aktive højtalere ??

    Lazy

  • 07-28-2008 6:18 PM In reply to

    • magnushj
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 08-16-2007
    • Trondheim, Norway
    • Posts 139
    • Silver Member

    Re: Beovision 3-32 & Surround

    Du må nok ha aktive høyttalere, men du kan også bruke to vanlige effekttrinn og en overgang fra powerlink til RCA-inngangen til effekttrinnet. Da kan du bruke effekttrinnet til å drive vanlige høyttalere. :)

    Det som er fjernet kan like gjerne være en gammel analog satelittdekoder eller noe slikt.

    Beocenter 9500+Beolab Penta mk2+Avant+MX7000+Beosound Ouverture+1xBeolab 6000 :)
Page 1 of 1 (4 items)