in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-12-2008 1:35 PM by ballade. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-16-2008 6:53 AM

    • KimP
    • Not Ranked
    • Joined on 03-17-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Hej

    *** link fjernet ***

    Jeg har testet den nye version af INNOVUS RAone SmartDimmer V.2. Den virker på samme måde som B&O´s LC2, den er blot billigere.

     Jeg synes det er et super produkt, og ville lige skrive til alle B&O ejerne, at dette produkt kan anbefales som alternativ til LC2.

     

    Kim

     

  • 07-16-2008 10:44 AM In reply to

    • Blak
    • Not Ranked
    • Joined on 12-09-2007
    • Posts 42
    • Bronze Member

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    syntes ikke INNOVUS RAone SmartDimmer er noget at råbe hurra for, det er alt for plastik agtigt og man skal være noget tålmodig med touch funktionen.. -dog skal det siges den virker perfekt med beo4/5
  • 07-16-2008 10:49 AM In reply to

    • ChrDH
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Denmark
    • Posts 493
    • Founder

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Blak:
    syntes ikke INNOVUS RAone SmartDimmer er noget at råbe hurra for, det er alt for plastik agtigt og man skal være noget tålmodig med touch funktionen.. -dog skal det siges den virker perfekt med beo4/5

    Jeg er helt enig, det er et nogenlunde produkt til en nogenlunde pris...

    Beosound Ouverture, Beocenter 9000, Beovision MX6000, Beocord VX7000
  • 07-27-2008 10:34 AM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    LK har lavet en lysdæmper der virker til Beo4/Beo5 som er endnu bedre og smartere efter min mening.

    LK har lavet en Touch lysdæmper til deres FUGA serie. Det er en normal Touch lysdæmper der kan betjenes lokalt, men den kan også styres med en Beo4/Beo5. Lysdæmperen sættes ind i væggen (ligesom de andre lysdæmpere fra LK) i stedet for den tænd/sluk kontakt man har.

    Desværre findes denne lysdæmper ikke på LK's hjemmeside, ej heller på B&O's hjemmeside! Desuden er det heller ikke alle B&O forhandlere der har den, da ikke alle forhandlere har været gennem LK's kursus for denne lysdæmper. Men f.eks. B&O i Lyngby har den.

  • 08-02-2008 6:15 AM In reply to

    • Blak
    • Not Ranked
    • Joined on 12-09-2007
    • Posts 42
    • Bronze Member

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Kellogg:

    LK har lavet en lysdæmper der virker til Beo4/Beo5 som er endnu bedre og smartere efter min mening.

    LK har lavet en Touch lysdæmper til deres FUGA serie. Det er en normal Touch lysdæmper der kan betjenes lokalt, men den kan også styres med en Beo4/Beo5. Lysdæmperen sættes ind i væggen (ligesom de andre lysdæmpere fra LK) i stedet for den tænd/sluk kontakt man har.

    Desværre findes denne lysdæmper ikke på LK's hjemmeside, ej heller på B&O's hjemmeside! Desuden er det heller ikke alle B&O forhandlere der har den, da ikke alle forhandlere har været gennem LK's kursus for denne lysdæmper. Men f.eks. B&O i Lyngby har den.

     

    har lige monteret LK´s Lysdæmper og det spiller bare ;) -nemmere og mere diskret bliver det ikke he he..

    fungere perfekt med  Beo4/5

  • 08-02-2008 9:59 AM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Hey

    Det er jeg simpelthen nødt til at anskaffe mig :)

    Hvordan virker det? skal det system I snakker om, skal Beo4 bygges om med PCB indeni?

    Fandt dette på www.oneremote.dk

    http://shop.oneremote.dk/content/4336u1.pdf

    http://shop.oneremote.dk/catalog/index.php?cPath=70_71

    Anders

    Regards Anders

  • 08-05-2008 5:53 AM In reply to

    • Blak
    • Not Ranked
    • Joined on 12-09-2007
    • Posts 42
    • Bronze Member

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    du kan se hvordan den fungere her.. :

    side 1

    side 2

    Side 3

     

    *Links med urelevant indhold fjernet.*

  • 08-05-2008 5:57 AM In reply to

    • Blak
    • Not Ranked
    • Joined on 12-09-2007
    • Posts 42
    • Bronze Member

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    ved ikke lige hvorfor den lavede dobbelt post..

  • 08-21-2008 1:19 PM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Blak:
    Kellogg:

    LK har lavet en lysdæmper der virker til Beo4/Beo5 som er endnu bedre og smartere efter min mening.

    LK har lavet en Touch lysdæmper til deres FUGA serie. Det er en normal Touch lysdæmper der kan betjenes lokalt, men den kan også styres med en Beo4/Beo5. Lysdæmperen sættes ind i væggen (ligesom de andre lysdæmpere fra LK) i stedet for den tænd/sluk kontakt man har.

    Desværre findes denne lysdæmper ikke på LK's hjemmeside, ej heller på B&O's hjemmeside! Desuden er det heller ikke alle B&O forhandlere der har den, da ikke alle forhandlere har været gennem LK's kursus for denne lysdæmper. Men f.eks. B&O i Lyngby har den.

     

    har lige monteret LK´s Lysdæmper og det spiller bare ;) -nemmere og mere diskret bliver det ikke he he.

     

    Hey Blak

    Jeg har lige bestilt 3 af lysdæmperne på oneremote.dk og har et spørgsmål.

    Er det sandt at det kun er muligt at have 4 i samme rum, da man anvender farverne på beo 4 til at switche mellem kontakterne? 

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 08-21-2008 2:22 PM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Jeg har købt dette produkt fra tysken !!

    http://cms.jbmedia.de/

    Alle trafoer samt tænd sluk relæer kan købes i DK og SE. Mærket er Intertechno og jeg har bygget dem ind i en fuga dåse der så ligger diskret på gulvet ved siden af mine gulvlamper !

    Og det virker.... !!!

     

    Hilsen Lazyboy

  • 08-21-2008 2:38 PM In reply to

    • NESLO
    • Not Ranked
    • Joined on 12-28-2007
    • Posts 28
    • Bronze Member

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    LK lysdæmper som styres med BEO4 kan købes hos Greenline til 545,- dk kr http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp  EL nr:1067003858     LK nr:506D5120
  • 11-29-2008 3:35 AM In reply to

    • Toubro
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 263
    • Founder

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    NESLO:
    LK lysdæmper som styres med BEO4 kan købes hos Greenline til 545,- dk kr http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp  EL nr:1067003858     LK nr:506D5120

    Jeg er meget interesseret i denne model, da det er den mest diskrete jeg har set og er rigtig smart da den jo passer ind i de eksisterende installationer.

    Er du tilfreds med den og virker den lige så godt som en LC2?? 

  • 12-01-2008 10:59 AM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Kiggede forbi B&O-forr. på Vester Voldgade i går, og så i vinduet afløseren til LC2-lysdæmperen: 1195,- kostede den, så vidt jeg husker. Rigtig lækkert design - poleret stål og med fladt IR-øje i midten (lavere og mere enkel end den gamleLC2, og klasser over både Innovus & LK). Årets julegaveidé til B&O-fans?! NB: Kan ikke lige finde et link til den - måske andre kan hjælpe??
  • 12-01-2008 4:11 PM In reply to

    • stefan
    • Top 50 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • 200 miles from Struer
    • Posts 1,733
    • Founder

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Lysdæmperen er fra unotech og hedder BeoDim. Det er ikke et Beo-produkt.Fungerer som LC2. Du kan programmere som lampe 1, 2...9. Manuel betjening er lige som hos LC2: kort tryk tænd/sluk, langt tryk dimme. IR modtagning er bedre med LC2, men også god. Jeg er tilfreds med dem.

    Stefan 

  • 12-02-2008 11:26 AM In reply to

    • Toubro
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 263
    • Founder

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Jeg synes at LKs løsning er noget smartere i det den bare sidder på væggen som en normal kontakt.

    Både LC2 og BeoDim'en er i mine øjne dyre og ikke særlig kønne. 

  • 12-09-2008 3:33 PM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Jeg mener ikke at lysdæmperen fra LK har samme antal programmeringsmuligheder via fjernbetjeningen som den nye Beodimmer, og så skal fjernbetjeningen vist rettes rimeligt direkte mod den, for at den modtager signalet (??). Til gengæld er den enkel i designet og pænt integreret i væggen, men kræver også at man har mod på at demontere sin gamle afbryder ("stikkontakt"), ligesom den gamle afbryder ikke må være en korrespondanceafbryder, da LKs lysdæmper ikke er en korrespondancelysdæmper.

    Så, der er lidt for og imod begge løsninger - men trods alt er Beodimmeren vel det nærmeste man kommer den gamle LC2-dæmper?!

  • 12-12-2008 1:35 PM In reply to

    Re: Ny lysdæmper til B&O, fra INNOVUS A/S.

    Der er lidt flere oplysninger på den nye Beodimmer hér:

    http://www.lintronic.dk/AluDim.htm

    (så den også omtalt i den hollandske forum-del, men vist endnu ingen der har prøvet den)

     

Page 1 of 1 (17 items)