in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-10-2008 4:35 PM by Beobuddy. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-03-2008 6:33 PM

    stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Hoi,

    Ik wil binnenkort een stb controller aanschaffen voor mijn beovision avant rf (vcr). In een post in het duitse forum werd melding gemaakt van het feit dat sw 3.6 / table 3.91 de dreambox DM7000 zou ondersteunen.

    1) Kan iemand dit bevestigen

    2) Kunnen er eventueel 2 satelietontvangers aangestuurd worden? En via welke bron kunnen ze dan worden gekozen?

    3) Is er eventueel ook aansturing van een xbox (de oude) mogelijk?

    Groeten, René

  • 07-04-2008 12:06 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    1. Ja, werkt perfect. Heb zelf ook 3.91 icm DM7020. Smile
  • 07-04-2008 4:54 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Bedankt DoubleU. Dat is mooi! Weet jij of het in te stellen is onder welke source de dreambox zit? En kunnen er ook 2 dreamboxen op, ik heb namelijk een dm7000 en dm500.
  • 07-05-2008 4:13 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Gewoon onder SAT, of bedoel je dat niet?

     

    Of er 2 op kunnen met jouw Avant weet ik niet. Waarschijnlijk ook 1 onder SAT (V.AUX). Kun je dat niet even proberen?

    DM500 heb ik geen ervaring mee.

     

     

  • 07-05-2008 5:25 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Hoi DoubleU,

    Ik heb een avant 32 RF VCR. De vtape is uitgeschakeld in het setup menu dus heb ik 3 scarts: vtape, av en decoder. Kunnen de dreamboxen op bijvoorbeerd av en de decoder scart en is de stb controller dan op beide uitgangen in te stellen? De dm500 is overigems gewoon met de ab van de dm7000 te bedienen en gebruikt hetzelfde protocol.

  • 07-05-2008 6:07 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Wordt dan wel een moeilijk verhaal als je maar 1 ir-output op je Avant hebt zitten. Zelfs al zou je de ir-kabel kunnen splitten, dan krijgen beide droomdozen hetzelfde commando, en kun je ze dus niet onafhankelijk van elkaar bedienen.

    Zoals ik het dus zie kun je er maar 1 kiezen.

     

    Misschien overbodig wat ik nu zeg, maar ik kan niet ruiken, hoever jouw kennis gaat. Bovendien zeg je in je openingspost dat je een STB-controller wil laten inbouwen. Maar die heb je al, alleen niet de software met de juiste tabel.

    Wat in ieder geval nu al zou moet werken, is de scart waar AV bij staat te configureren. Kies in het menu bij aansluitingen voor SAT en GO. Nu krijg je een lijst te zien met STB's. Je moet deze software laten vervangen door het juiste IC. Deze software kan helaas niet geflasht worden, maar zal fysiek vervangen moeten worden.

  • 07-06-2008 3:16 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Ik wilde inderdaad 2 dreamboxen via 1 stb controller (met splitter) aansluiten. Had me echter niet gerealiseerd dat beide boxen alle ir signalen krijgen, ongeacht de bron keuze.
  • 07-08-2008 4:56 AM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Dat is dus niet zo.

     

    Bij gebruik van een splitter werkt het volledig gescheiden, ook al krijgen ze dezelfde ir-codes togezonden.

    Staat je Beo4 op V-Aux, dan krijgt de ene de ir-signalen.

    Staat je Beo-4 op Sat/Dtv, dan krijgt de andere de ir-signalen, zo simpel is het.

     

    Ook worden de settopboxen gescheiden aangestuurd, als bijvoorbeeld er in de woonkamer naar de ene wordt gekeken en door andere familieleden in een linkruimte naar de andere wordt gekeken.

    Zolang de ir-oogjes juist worden geplaatst en er geen "lek" is naar een andere ontvanger, dan gaat het goed.

  • 07-08-2008 1:45 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    En hoe wil je dan fysiek dat "lek" scheiden, als je 2 stb's hebt, die op dezelfde ir-commando's reageren. Beide oogjes krijgen dezelfde ir-code toegestuurd. Of je nu op V.AUX of SAT commandos staat te geven.

    Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit lijkt me toch een uitzonderlijke situatie. Bij de BV7 en de BS3 zijn er niet voor niets 4 aparte IR-sockets bij gekomen.

  • 07-08-2008 4:00 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Ik weet niet exact hoeveel verschillende types ir-oogjes er zijn, maar degene die ik nu gebruik hebben rondom zwart plastic en aan 1 zijde een stukje dubbelzijdige tape. Die zijde is dan ook de enige zijde die ir-commando's uitzendt.

    Dus als je op voorgeschreven wijze de oogjes op de voorzijde van een settopbox plakt ipv er los voor te leggen, dan kun je 2 settopboxen prima bovenop elkaar plaatsen zonder dat ze elkaar lastig vallen.

     

    Zoals als eerder in andere topics angegeven heb 2 topfields, een 5500PVR en een 7710PVR die beide als 4000PVR in het menu zijn ingesteld. Door gebruik van de splitter aan de STB-C controller van de avant werken beide prima onafhankelijk van elkaar.

    Een tip: gebruik wel 2 scartkabels zodat de STB-C kan zien of een box aan of uit staat.

  • 07-09-2008 2:44 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Beobuddy:

    Zoals als eerder in andere topics angegeven heb 2 topfields, een 5500PVR en een 7710PVR die beide als 4000PVR in het menu zijn ingesteld. Door gebruik van de splitter aan de STB-C controller van de avant werken beide prima onafhankelijk van elkaar.

    Oke, dit kunnen dan wel 2 Topfields zijn, maar het is lang niet zeker dat beide met dezelfde ir-codes werken.

    In het geval van de 2 dreamboxen weet ik zeker dat ze met dezelfde codes werken.

     

    Maar ik ben er verder ook niet zeker van, hoor. Ik zou het gewoon niet logisch vinden, dat 2 nagenoeg dezelfde STBs elkaar niet bijten, in deze setup. Smile

  • 07-10-2008 3:17 AM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Uit eigen ervaring weet ik dat de 4000, 5000, 5500 en de 7700 met wel/niet PVR en de x10 modellen allemaal reageren op dezelfde afstandsbediening.

    Als je 2 boxen op elkaar zet en vervolgens een ab erop richt, dan reageren beide boxen tegelijkertijd.

    Bij gebruik van een opgeplakt ir-oogje op iedere box, gaat het prima.

    Maar ik gaf al aan, dat beide topfields ingesteld staan als TF4000 PVR met de laatste software.

    Deze laatste variant heeft een "witte toets" in het STB-menu. Alle andere niet.

    De witte toets is o.a. nodig om opnames te wissen.

  • 07-10-2008 1:47 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Ik geloof je hoor!

    Alleen de logica ontbreekt me. Smile

  • 07-10-2008 4:35 PM In reply to

    Re: stb controller beovision avant rf - dreambox - xbox

    Het is ook een beetje overkill.

    Het is meer dat de 5500PVR meer gebruik- en bedieningsgemak bied dan de 7700PVR.
    De laatste is aangeschaft als stap in de overgang naar HD en is voor experimenteel gebruik zonder steeds kabels te moeten wisselen.

    Volgende stap zou de aanschaf zijn van een commercieel scherm van Panasonic gevolgd door de BS3.

Page 1 of 1 (14 items)