in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-10-2007 3:08 PM by koning. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-09-2007 9:40 AM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    Beste Forumleden, 


    Eindelijk heb ik het geld bij elkaar gekregen voor een paar second life bl8000's  Smile (ben 17, vandaar dat ik er nogal hard voor heb moeten werken Stick out tongue). Nou was ik alleen van plan om de oude versie aan te schaffen omdat de nieuwe versie met ABL nog bijna niet wordt aangeboden. Het was dan de bedoeling om de oude drivers met minder bass te vervangen voor de verbeterde nieuwe drivers, maar ik heb eigenlijk geen idee of dit mogelijk is, en wat dit ongeveer gaat kosten ?

    Aangezien ik na mijn examens nog wat vakantiewerk ga doen is er ook een 2e (mischien nog betere) optie om inplaats van de verbeterde drivers een bl2 aan te schaffen. Ik weet alleen nog uit de ervaringen van het oude beoworld dat deze sub minder goed overweg kan met snelle bassen Sad. Daarom zou ik willen vragen of jullie mischien weten of het mogelijk is om een soort filter voor de bl2 te zetten waardoor deze alleen de extreem lage frequenties kan weergeven ( < 52hz) ?

     
    Rogér
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-09-2007 10:19 AM In reply to

    Re: Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    Volgens mij kost vervangen van de drivers en print 350 euro
  • 05-09-2007 11:21 AM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    Dan praat je over de "upgrade" van de BL8000 naar de laatste versie (vanaf jan.2003) ?

    Is dat 350 euro per paar / weet je wie zo'n upgrade doet?

    Marcel

     

  • 05-09-2007 12:49 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    koning:
    Volgens mij kost vervangen van de drivers en print 350 euro

    bedankt Smile, geef je trouwens zelf ook de voorkeur aan deze update of zou je als je mij was liever de 2e keuze maken van de bl2 met een ander filter ?

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-09-2007 2:00 PM In reply to

    Re: Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    Hallo Rogér,

    Even een kleine aanwijzing omtrent de ABL van een 8000. Deze zit er ook in bij de oudere serie Wink

    De ABL is een bedacht proces om meer laag uit een relatief kleine speaker te krijgen. Normaliter is voor een diepere bass een grotere diameter speaker nodig. Dus door het laag op te schroeven daar waar de speaker het steeds meer laat afweten, wordt het bereik wat meer rechtgetrokken.

    De nieuwere unit heeft een grotere uitslag en heeft daardoor dus ook een aangepaste sturing nodig. Het is dan ook een op elkaar afgestemd geheel.

    Verder is het denk ik ook een zaak om te kijken naar wat voor muziek je luistert. Het zijn nu eenmaal (extreem gezien) geen "discostampers". In dat geval heb je meer aan een BL-2 ernaast.

    Beobuddy.

     

  • 05-09-2007 3:04 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    Beobuddy:

    Verder is het denk ik ook een zaak om te kijken naar wat voor muziek je luistert. Het zijn nu eenmaal (extreem gezien) geen "discostampers". In dat geval heb je meer aan een BL-2 ernaast.

    Beobuddy.

    Ik luister over het algemeen naar Coldplay, U2 , Faithless en Keane, maar ik mag ook graag luisteren, naar wat minder commerciele trance zoals die van Markus Schulz of Paul van Dyk. Die laatste 2 artiesten produceren niet echt beuk muziek (of eigenlijk geen beuk of stampmuziek), maar er zit wel een lekkere bass in... Het mooiste zou daarom zijn om een apparte filter voor de bl2 te maken waardoor de snelle bassen tot zegmaar 60hz door de bl8000 worden weergegeven en de zware diepe bassen door de bl2, maar ik weet alleen niet of zoiets mogelijk is

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-10-2007 3:08 PM In reply to

    Re: Beolab 8000 drivers vervangen voor extra bass of een bl2 ?

    Persoonlijk zou ik voor de sub gaan.

    ik zou gewoon de oude en de nieuwe lab 8000 gaan vergelijken en dan besluiten of upgrade of de sub.

Page 1 of 1 (7 items)