in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-01-2008 1:29 PM by DoubleU. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-27-2008 3:20 PM

Teleurstelling; geen AppleRemote via Beo4

Eindelijk dealer langs gehad om upgrade van STB in Beovision 6-22 uit te voeren zodat ik naadloos de AppleTV met mijn Beo4 kan bedienen, blijkt dat de BeoVision 6-22 maar een IR aansluiting heeft en die is al gebruik voor mijn digital kabeltv kastje.

Iemand een andere oplossing (anders dan een upgrade van tv)

groet

Rob 

• 06-28-2008 4:36 AM In reply to

• Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

Re: Teleurstelling; geen AppleRemote via Beo4

De Lintronic oplossing werkt behoorlijk goed (fast scrolling is niet helemaal geweldig, verder prima).

Bieele 

Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 06-28-2008 9:36 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Kun je op de infrarood-poort van de BV6 een kabel aansluiten met meerdere ir-zenders ?

Op mijn Lintronic (die ook slechts 1 ir-aansluiting heeft) heb ik een kabel met 3 ir-zenders aangesloten,
    2 zenders zijn direct voor de apparaten geplaatst (STB en DVD), de andere hangt "vrij"
    en kan zodoende alle andere apparaten aansturen die in het zicht/bereik van die zender zijn geplaatst.
    (airco, verlichting en MacBook Pro)  

• 06-29-2008 8:17 AM In reply to

Dat zou inderdaad wel moeten kunnen maar hoe vertel ik de STB dan dat er 2 apparaten moeten worden geconfigureerd. Nu ga ik in de TV naar aansluitingen en zodra ik bij de aansluiting STB kies moet ik een STB device kiezen. Die keuze zou ik dan tweemaal moeten krijgen en ik denk dat de TV niet zo intelligent is dat het door heeft dat er 2 infrarood ontvangers aan de aansluiting zitten ipv de gebruikelijke 1.

Ik overweeg sterk de aanschaf van de Lintronic alhoewel ik het apparaat niet echt goedkoop vind.

groet

Rob 

• 06-29-2008 8:52 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

ridmaur:

Dat zou inderdaad wel moeten kunnen maar hoe vertel ik de STB dan dat er 2 apparaten moeten worden geconfigureerd. Nu ga ik in de TV naar aansluitingen en zodra ik bij de aansluiting STB kies moet ik een STB device kiezen. Die keuze zou ik dan tweemaal moeten krijgen en ik denk dat de TV niet zo intelligent is dat het door heeft dat er 2 infrarood ontvangers aan de aansluiting zitten ipv de gebruikelijke 1.

Ik overweeg sterk de aanschaf van de Lintronic alhoewel ik het apparaat niet echt goedkoop vind.

groet

Rob 

Klopt; rond € 220,- voor de converter, plus zo'n € 100,- (voeding, ir-zender kabel,
    aansluitkabel PC/Mac, extern ir-oog lcd/plasma-protected, verzendkosten).

Wellicht dus alleen interesssant als je, naast de AppleRemote, ook andere apparaten
    met je Beo4 wilt bedienen, bijv. verlichting.

Zijn je andere apparaten van B&O of ook andere merken ? 

Het externe ir-oog (B&O, plasma-protected) zou ik zeker kopen
    (niet via de Lintronic website, maar bij de B&O dealer)
    Wanneer je Lintronic converter gebruikt i.c.m. een lcd/plasma,
    dan kan het voorkomen dat de bediening niet optimaal werkt
    door de infrarood-straling van de lcd/plasma.

Groet, 

• 06-30-2008 10:06 AM In reply to

hoi,

zie steeds apple tv langs komen, wat is dit nu eigenlijk?

is dit van B&O of van Apple

• 06-30-2008 3:32 PM In reply to

Apple TV is een draadloze ontvanger waarmee je films en audio die op een Apple computer staat kunt ontvangen en weergeven op een TV (met HDMI-aansluiting). Het is een Apple product.
  • 07-01-2008 6:50 AM In reply to

m.a.w. indien je een gewone PC gebruikt ipv. een appel heb je dit probleem niet ? dan zou ik het wel weten !
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 07-01-2008 1:29 PM In reply to

muntbeoman:
    Apple TV is een draadloze ontvanger waarmee je films en audio die op een Apple computer staat kunt ontvangen en weergeven op een TV (met HDMI-aansluiting). Het is een Apple product.

Een Apple TV synchroniseert met iTunes. iTunes draait ook op XP.Wink

Page 1 of 1 (9 items)