in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-01-2008 3:18 PM by sander. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-09-2007 12:03 PM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    In auto materiaal zaken kun je spuitbussen met lijm kopen ( zij gebruiken dit om hoedenplakken te overtrekken en speakers eronder te bouwen )  hiermee kan je prima speakerdoek lijmen !
  • 05-09-2007 1:34 PM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    Hoi Ed,

     

    op het forum van http://www.audiofriends.nl/ staat een semi-professionele handleiding voor het vervangen van speakerdoek wordt idd. gedaan met behulp van lijm.

     

    succes !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-09-2007 2:09 PM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    Is het een optie om het te doen met een elektrisch lijmpistool?

    Ik ben eigenlijk ook van plan om het doek te vervangen door een zwarte variant die beter bij de zwarte glasrand/plaat bij mijn RF past.

    Maar ik heb zo'n vermoeden dat lijm dat je met een spuitbus aanbrengt gaat vlekken. Ik verwacht dat als je het doek aanbrengt, je het ook moet opspannen. En dan verwacht ik toch enigszins wel vlekken. Of zie ik dat verkeerd?

    Ik blijf het maar voor mij uitschuiven, omdat ik eigenlijk nog niet echt een plan van aanpak had bedacht.

    Is er iemand die ervaring heeft met het opnieuw bespannen van de Penta?

    Misschien een idee voor Ed om een Howto van zijn omkat actie te posten? Big Smile 

  • 09-23-2008 4:33 PM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    Is er nog wat gedaan met een topic over speakerdoek?

    Ik wil graag bij mijn RL6000, het speakerdoek vervangen eventueel met handhaving van de letters.

     Iemand ervaring?

     

    Alvast mijn dank 

     

  • 09-24-2008 10:01 AM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    heb er geen ervaring mee, maar is het geen oplossing de beklede fretjes [indien de stoffering nog in orde is] in een badje met kledingverf te laten weken en aan de waslijn nadien te laen drogen ? wordt de grijze, stoffig aandoende penta's weer als nieuw [in modern zwart].......;-)

    een idee ?

    hierbij een link van iemand die dit wel eens gedaan heeft :

    http://www.mfbfreaks.nl/html/service/doek_545.htm

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-27-2008 12:15 PM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    Op de hoekjes zitten gaten, dus kleuren alleen zal niet gaan helaas.

     (is er echt niemand in op dit forum die weleens het doek van een RL heeft vervangen/laten vervangen?)

    Nog een vraagje betreffende de RL6000, in de folders en op deze site staat bij de RL 6000 dat deze klemmen en din aansluiting heeft. Nou weet ik dat bij de RL 60's de din zich o.a. aan de zijkant in de 'Red Line' bevonden, daar kan ik hem niet vinden bij de 6000. Heeft deze wel een din aansluiting, zoja waar?

     

    Alvast mijn dank voor een van de antwoorden.

  • 10-01-2008 3:18 PM In reply to

    Re: Speakerdoeken bevestigen, voor een Penta-vox,.... maar hoe?

    Hallo Dougie,

    zoek niet verder de RL6000 heeft alleen klemmen. Wil je een krulkabel gebruiken zal je terug moeten naar de oudere RL45/60serie.

    Succes met vervangen van het doek.

    Sander

Page 1 of 1 (11 items)