in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-27-2008 8:16 AM by Bart. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-25-2008 1:27 PM

Beeld beovision 3 32"

Ik was op bezoek bij van der Giessen omdat zij een beovision 3 32" te koop hebben. Vaak gehoord op dit forum dat dit een geweldig apparaat is.

Wat mij meteen opviel, was dat bij een 4:3 uitzending de twee zwarte balken links en rechts niet recht waren, maar dat er allemaal kronkels in liepen.

Van der Giesen vertelde mij dat alle breedbeeld televisies dit hebben omdat de lijnen horizontaal worden geschoten.

Mijn mx6000 heeft dit probleem niet! Ik ben dus bang dat dit geen goed toestel was en dat hij mij alleen iets in mijn maag wilde splitsen!

Kan iemand mij vertellen of alle beovisions 3 dit hebben? Als dat het geval is weet ik zeker dat ik niet langer hoef te kijken voor dit toestel.

• 06-26-2008 7:53 AM In reply to

Re: Beeld beovision 3 32"

Heb zelf ooit bij deze dealer tweedehands gekocht.

In ieder geval heb ik er nooit problemen mee gehad.

Anderzijds, het is niet normaal dat die balken kronkels hebben.

Al kan er uiteraard altijd iets van afwijking zijn.

Maar het woord kronkels op zich geeft mij wel een gevoel van een heel grote afwijking.

Dus, verklaar u nader  

Onderschrift buiten gebruik
  • 06-26-2008 3:43 PM In reply to

Met kronkels bedoel ik dat de lijnen van de balk links en rechts niet recht lopen, maar dat bij overgang van licht en donker in het beeld de balken samentrekken of uiteengaan. Voor mij was dit niet normaal, maar de verkoper zei dat dit normaal was. Als dat zo is, zou ik nooit een beovision 3 kopen, omdat dit stoort en later alleen maar meer gaat irriteren.

Het viel mij op dat op dit forum velen enthousiast zijn over deze televisie. Als dit ieder toestel heeft, dan verbaasd mij ieders enthousiasme.

• 06-26-2008 3:45 PM In reply to

Alle breedbeeld crt's hebben hier last van. Het is niet ongebruikelijk.

De beeldbuizen in de BV3 (en andere) zijn van Philips. Bij Philips hanteren ze bijvoorbeeld minder strengere tolerantie voor deze "lijnen".

De "kronkels' die je daar aan treft, kunnen nog veel erger zijn.

B&O is/was daar strenger in. 

Mijn ervaring is dat een CRT van B&O vanaf fabriek geleverd een minimale kronkel heeft. Die zijn door speciale computers optimaal afgeregeld. Na vervanging van een buis kan het zo, dat deze opnieuw moet worden afgeregeld, en dat is niet de makkelijkste klus en wordt vaak zo nauwkeurig als mogelijk op het oog afgeregeld.

Koop een LCD of een plasma en je bent er vanaf Whistle

• 06-26-2008 5:33 PM In reply to

Mijn BV3 heeft het enkel als er plots zeer sterke contacten optreden en dan enkel aan de rechter onderhoek... voor de rest geen zichtbare schermafwijkingen...

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 06-27-2008 8:16 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Mijn Avant heeft hier absoluut geen last van. Laten staan is mijn advies.

Bart

Page 1 of 1 (6 items)