Je moet het volgens mij eerder bekijken ter plaatse zelf.
Iemand kan perfect zorg dragen voor zijn spullen maar bv het ongeluk gehad hebben dat door één of andere reden zijn speaker tegen de vlakte ging.
Met een deuk als gevolg.
Uiteraard resulteert dit in minder waarde qua uitzicht maar kan die speaker technisch gezien bv nog 15 jaar werken zonder problemen.
Ik zelf heb bv een Overture tweedehands gekocht in 1999 en die werkt tot op de dag van vandaag nog altijd zonder problemen bij mijn ouders.
En in tussentijd heb ik al zoveel tweedehands gekocht dat het nog niet meer te tellen is.
Ooit één probleem gekend met een andere Overture.
En dat is toen door de tweedehands dealer onmiddellijk omgeruild naar een andere Overture.
Die nu gewoon dagdagelijks zijn rondjes doet.
Tweedehands is ook gewoon geluk hebben volgens mij.
Koop tweedehands bij een betere second-life dealer of gewone dealer en je hebt minimaal 6 maanden garantie.
Het kost iets meer en je hebt iets van zekerheid.
En een eventuele nazorg en service.
Maar ook na de garantie is het weer afwachten tot uiteindelijk het onvermijdelijke gebeurt.
Maar een beolab 8000 van 2004 kan evenzeer sneller stuk gaan dan bv een beolab 8000 van 1998.
Het blijft een apparaat.
En allerlei factoren kunnen bepalen dat iets wel of niet stuk gaat.
Ik denk niet dat er veel negatieve zaken te vertellen zijn over de jouw gevraagde apparatuur.
Dus als alles werkt gelijk het hoort dan zou er in principe geen reden zijn om aan te nemen dat het overmorgen al stuk zou gaan.
Maar dus ook niet uit te sluiten.