in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-03-2008 6:08 PM by lloydern. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-20-2008 4:47 AM

    Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Heisann folkens!

    Fekk endeleg montert inn ny IC-chip i min Beovision 3 igår. Stort sett fornøyd, men det er noen ting jeg ikke finner helt ut av. Derfor lurer jeg på om det er andre her på forumet som har erfaring med GetBox PVR (KFC 3000NS PVR) og bruk av denne via STB-C og Beo 4.

    - SPOLING, framover og bakover i opptakene?

    - TILBAKE, funskjonen som tar deg ett steg tilbake i menyene?

    - KANAL -/+, funksjonen der du kan bla i kanaler opp og ned med direkte skift.

    Håpar virkelig noen der ute er smartere enn meg, og at disse funksjonene finnes uten at jeg har skjønt det. Spesielt spole-funksjonen er jo helt skandale hvis ikke er på plass. brukes jo hele tiden når en ser på opptak.

    Optimistisk hilsen fra

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 06-20-2008 6:00 AM In reply to

    • Pentagon
    • Not Ranked
    • Joined on 08-18-2007
    • Drammen, Norway
    • Posts 39
    • Gold Member

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

     Hei du! 

    "KANAL -/+, funksjonen der du kan bla i kanaler opp og ned med direkte skift."

     

    Prøv "GO" før du trykker pil opp/ned, det må jeg gjøre mot Grundig/RiksTV. Vet dette gjelder enkelte andre mottakere også.

     

    Lykke til :)

    Mvh Pentagon - BV 8-40 - BeoLab 8000 - BC 9500 - BG 9500 - BV 1

  • 06-20-2008 10:47 AM In reply to

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Oh yes!!! Gulle godt! Både spoling og kanalzapping fungerte med "go" foran. Det var jo ei lykke! Hadde jo egentlig ikke forventa mindre fra B&O. Skal forske litt mer på "tilbake" funksjonen senere.

    Takk til deg Pentagon

     Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 06-22-2008 5:36 AM In reply to

    • Thomas
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Norway
    • Posts 85
    • Founder

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei lloydern

    Hvor mye betalte du for updaten ?

    Thomas

    7-40 Mk3, Beo5/Beo4, Avant32DVD, BS3K, PentaIII, BL4K, BL Active w/BL2500, Avant28CTV,Beoport, AppleTV, 2xBC6K

  • 06-22-2008 2:25 PM In reply to

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei Thomas!

    Jeg betalte 1630,- inkl støvsuging av fjernsynet innvendig. Senter TV Service i Oslo som gjorde jobben. Ring 22 15 82 98 og spør etter Oddbjørn. Veldig hyggelig fyr. Bor du utenfor Oslo blir det sikkert litt ekstra i transport. Uansett verdt hver krone.

    Hvis du ikke har ledningen som hører med til å styre boksen med, den fra IR-OUT på TV fram til dekoder altså, så må du også betale for den i tillegg. Denne tror jeg også de må bestille på forhånd.

    Nå har jeg fått til de aller fleste funksjonene minus  "TILBAKE", "INFO" og "HJELP". Men du kan bruke "EXIT" i steden for "TILBAKE" funksjonen. Det er selvfølgelig noen av funksjonene jeg hadde foretrukket løst på en annen måte Unsure, men totalt sett er jeg veldig godt fornøyd, og jeg angrer ikke et sekund på investeringen!

    Fungere også bra å slå på radio, som jeg bruker en god del, via Getboksen til andre linkrum. Trykker bare SAT pluss kanalnummeret, og vips så har du "Dinner Party" eller "County stars" på kjøkkenet Smile

    Lykke til og velkommen etter til en "trenger bare Beo4 hverdag"! 

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 06-28-2008 5:01 AM In reply to

    • Stones
    • Not Ranked
    • Joined on 05-01-2007
    • Oslo, Norway
    • Posts 18
    • Founder

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei, har en Avant 32RF DVD og i går kom den nye lille GET-boksen (KCF-2000NS, altså ikke den med PVR) som sameiet her har bestilt til alle. Jeg forstår det slik at den STB-C-oppgraderingen også dekker denne boksen. I den forbindelse har jeg et par spørsmål som dere kanskje kan hjelpe meg med:

    1. Er det noen tydlige forbedringer i lyd og bilde ved bruk av slik en digital boks sammenlignet med de (gode?) signalene vi allerede får analogt fra Get? (har BL2500 tilkoblet Avant i front)
    2. Er det noen mulighet for å gjemme denne lille boksen inni Avanten? (der som videospilleren var på de eldre versjonene?)
    3. Styrer STB-C Get-boksen gjennom scart-contacten eller IR-ledningen? Jeg finner ikke noen plass på Get-boksen hvor det er tydelig at den tar i mot IR.

    MVH

    SteinarSmile

  • 06-30-2008 6:31 AM In reply to

    • Pentagon
    • Not Ranked
    • Joined on 08-18-2007
    • Drammen, Norway
    • Posts 39
    • Gold Member

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei Steinar !

    Jeg kan svare litt på noe av det du lurer på. Jeg bodde selv i Oslo fram til for et års tid siden, i et sameie med analognett fra GET/UPC. Da gikk jeg til anskaffelse av get digitalboks til min BeoVision 1. Jeg syns bildet ble bedre, da enkelte kanaler hadde litt "snøvær-tendenser" tidligere. Men TV'ne våre takler jo allerede analoge signaler veldig bra, så noe must er det jo ikke. Du kan vel egentlig la vær å bruke boksen hvis du vil slippe å oppdatere Tv'n din og ikke liker ekstra bokser over alt. En venn av meg fikk også en slik boks for en tid tilbake, den har aldri blitt pakket opp da han stadig syns bildene er bra nok som det er på sin Avant 32 DVD...

     STB-C styrer Get-boksen gjennom IR ledningen såvidt meg bekjent, hvis du studerer boksen nøye skal du klare å se en lite pære på fronten som er IR mottaker.

    Jeg tviler på det er noen god løsning å putte boksen inni Tv'n din. Kanskje du klarer å feste den bak på TV'n på noen måte ?

    Mvh Pentagon - BV 8-40 - BeoLab 8000 - BC 9500 - BG 9500 - BV 1

  • 07-01-2008 11:30 AM In reply to

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei Steinar!

    Noen kommentarer til deg i tillegg til det som er skrevet allerede.

    1. Hvis du har veldig gode analoge signaler i blokka di trenger ikke forskjellen bli så stor. Men i min blokk var de analoge signalene litt ustabile og forskjellen ble derfor merkbar. Med digitalboks kan man enkelt si at du får DVD-kvalitet på alle kanaler. Lydmessig er det ikke så mye å hente enda, siden det bare er de svenske kanalene i grunnpakka som sporadisk sender Dolby Digital.

    2. Vet ikke, men som pentagon skriver er det jo mulig å hekte fast boksen bak TV'en.

    4. Du styrer boksen gjennom IR-ledningen. Hvis du lyser med lommelykt på boksen er det lett å se sensoren. Uansett, hvis du har montør for å installere den nye IC-chipen så kobler han også opp IR-ledningen for deg.

    Forøvrig vil jeg sterkt anbefale deg å oppgradere til GetBox PVR hvis du foretar opptak i ny og ne. Den koster bare 79,- kroner ekstra i måneden hvis ditt borettslag har digital kollektiv avtale med Get. Denne fungerer meget bra, og har blant annet mulighet for å legge inn fast opptak av TV-serier.

    Lykke til

    Lloydern 

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 07-02-2008 1:21 PM In reply to

    • Stones
    • Not Ranked
    • Joined on 05-01-2007
    • Oslo, Norway
    • Posts 18
    • Founder

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei Pentagon og Lloydern og takk for svar!

    Jeg oppfatter de analoge signalene hos oss som ikke så verst, iallfall er det ikke noe snø i siktet. Jeg tror vi lever bra slik det er nå, så boksen for være i eska si inntil videre. 

    Det som derimot hadde vært litt kjekt var om Avanten kunne velge rett bildeformat på NRK (Format 2) automatisk, men det er gjerne ikke verd en oppgradering av TV og installasjon alene.

    Takk igjen og god sommer.

    s:)

  • 07-03-2008 6:08 PM In reply to

    Re: Bruk av GetBox PVR med ny chip for STB-C.

    Hei igjen!

    Viss du er frustrert over formathåndtering kan jeg love deg at du vil bli misfornøyd men den vanlige GetBox'n. Den går dårlig overens med med min Beovision 3 og sikkert også med din Avant. Velger nesten alltid feil format.

    MEN, GetBox PVR derimot er en sann fornøyelse. Den har mulighet for å stille formatvalg til AV (Off), og da blir alle format korrekt på min TV.

    Til info...

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

Page 1 of 1 (10 items)