in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-17-2008 2:30 PM by ligth011. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-12-2008 2:59 PM

STB ontvangers

hallo,

Wie heeft er een goed advies voor digitale schotels ontvangers  die wel in de lijst staan van de nieuwe stb,

zelf ben ik van plan voor mijn nieuwe beovision 4 een TP 7710 HD pvr, verder moet er 1 op een beovision 6 23 inch en 1 op 26 inch en de laatste op een beovision 32 inch dit alles loopt via een triax switch 9/8.

volgens mij moeten de ontvangers wel disque 2.0 hebben?

de schotel krijgt 2 satelieten.(9kabels)

ik hoor graag van jullie

• 06-16-2008 1:50 AM In reply to

Re: STB ontvangers

heeft er niemand van julie een digitale ontvanger aan B&O hangen?
  • 06-16-2008 3:22 AM In reply to

Er is een hele waslijst met ontvangers die je kunt gebruiken. Wil je die?

Er is nu ook een nieuwe stb-chip te verkrijgen voor de oudere types. Wellicht voor je 32 inch, mits dit nog een beeldbuis is.

Voor de LCD-TVs moet de dealer er de juiste STB in flashen, via de laptop. Je kunt ook in je LCD een DVB-s laten inbouwen. Alleen zijn die niet geschikt om de HD-kanalen te ontvangen. 

• 06-16-2008 3:07 PM In reply to

ligth011:
    heeft er niemand van julie een digitale ontvanger aan B&O hangen?

Ik dacht dat ik ook al meerdere keren heb aangegeven met diverse topfields gexperimenteerd te hebben.

Over de 77x0 en de 5500PVR is in een andere topic uitgebreid geschreven.

Voor wat het waard is, de TF 77x0 kan tegelijkertijd composiet en HDMI uitsturen.

Dan kan je ,bijvoorbeeld in mijn geval, de beamer via HDMI en de Avant via composiet (en dat geeft echt nog steeds een strak beeld op 32").

Dat heeft als voordeel dat je eerst naar beeld kijkt op de avant (via instructie VAUX) en als je later over wilt gaan naar de beamer (zoals nu met NL 1 HD) switch je eenvoudig naar de beamer (A-VAUX). Dan behoud je geluid/bediening over alle speakers en het beeld naar de beamer zonder dat je instelling/schakelaartjes o.i.d. moet veranderen.

Ikzelf heb nu een G4 Bisatelite met 4 ALP Quad's (16 kabels) en 4 vier switches naar 4 kabels en door naar 2 twin-ontvangers, de 7710 en de 5500PVR.

Maar jou vraagstelling omtrent de Triax switch met diescq 2.0, daar weet ik niets van. Ik gebruik gewoon disecq 1.0.

• 06-16-2008 4:03 PM In reply to

dat van de TP 77... heb ik gelezen maar het gaat mij met name voor de lcd en de beovision 32 inch een ontvanger welke ik het beste kon nemen.

Dat er een hele lijst van is dat heb ik gelezen.

maar misschein hebben jullie goede ervaring met een bepaald type en merk

mag ook disque 1.0 zijn

• 06-16-2008 4:52 PM In reply to

Ik zou er gewoon 1 pakken die Canaal Digitaal adviseert. (zie website)

Die van Philips 2210 is de enigste die ik ken daarvan. Is gewoon goed en wordt door de stb-c van B%O ondersteund.

• 06-16-2008 7:18 PM In reply to

Beobuddy:

Dat heeft als voordeel dat je eerst naar beeld kijkt op de avant (via instructie VAUX) en als je later over wilt gaan naar de beamer (zoals nu met NL 1 HD) switch je eenvoudig naar de beamer (A-VAUX).

Waarom heb je eigenlijk je TF onder V-AUX staan en niet onder SAT? 

• 06-17-2008 1:55 AM In reply to

heeft de philips 2210 ook dissque 1.0
  • 06-17-2008 5:44 AM In reply to

DoubleU:

Waarom heb je eigenlijk je TF onder V-AUX staan en niet onder SAT? 

Ik heb onder Sat/DTV heb ik de TF5500PVR staan.

Deze gebruiken wij voor het dagelijkse werk. Hij is gewoon gebruiksvriendelijker, vooral met de Silverline tap.

Met de 7710 zit ik zeg maar in de experimentele fase.

• 06-17-2008 5:44 AM In reply to

ligth011:
    heeft de philips 2210 ook dissque 1.0

Zo op het 1e oog niet.

Kijk maar bij www.cardwriter.nl

• 06-17-2008 2:30 PM In reply to

volgens mij werkt het dan niet met een switch.

dit heeft te maken met het schakelen tussen de 2 lnb"s

Page 1 of 1 (11 items)