in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-18-2008 2:04 PM by Beobuddy. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-12-2008 10:28 AM

    Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    Voor een ieder die de software van z'n STB-C wil vervangen, plaats ik alvast mijn ervaringen met de 4.01 lijst.

     

    Gisteren heb ik bij de dealer de software opgehaald en deze 'smiddags direct in de Avant gebouwd.

    Omdat ikzelf in het bezit ben van een topfield settopbox, zowel de 5500PVR als 7710PVR, viel mij op dat zowel de 4000 als de 5000 software in dezelfde lijst verwerkt zijn.

    Dat was natuurlijk al een beetje verwacht gezien de lijst die Ignace had geplaatst.

    Dus in eerste instantie heb ik beide ontvangers benoemd als "4000PVR" type en ben gaan kijken of ik nog enige veranderingen kon bespeuren.

    Nu werd ik aangenaam verrast dat er bij de 4000PVR instelling mogelijk een kleine, maar toch belangrijke, wijziging heeft plaatsgevonden.

    Ze hebben namelijk de witte toets (Go + 5) toegevoegd in de lijst en de "REC Lock" verwijderd.

    Dit is voor degene die een topfield PVR hebben een positieve wijziging. Het is namelijk dat de opgenomen programma's bij de topfield (serie 5000 en hoger) gewist worden met de "witte" toets. Alleen is het wel frapant dat bij de 4000PVR (de enige) de opnames gewist worden met de "rode" toets.

    Die witte toets optie is er helaas alleen bij de 4000PVR niet bij de 5000PVR terug te vinden. En dat is dus wel opmerkelijk.

    Tot nu toe kon je bij de 5x00PVR een tap (Topfield Application Program) plaatsen, die de witte toets verving. Maar bij de nieuwe 77x0PVR is die tap mogelijkheid er (nog) niet.

    Dus met de nieuwe software kun je nu ook de nieuwe HD77x0PVR volledig bedienen. De software is dan ook een aanrader.

     

     

    Voor wat betreft het Playstation 3 verhaal.

    Dat gaat nog niet zo geweldig.

    Ik had bij Conrad een USB-infrarood dongle besteld en inmiddels was deze ook binnengekomen. Gisteren heb ik even de beschikking gehad over een PS3 om te kijken of het zou werken.

    Maar helaas. De dongle wordt bij de PS3 niet herkend. Dit ondanks het feit dat de dongle zonder driver en problemen onder windows wordt herkend en de PS3 ook andere USB apparaten, zoals een externe harde schijf, wel herkend.

    Na wat gegoogle zou er een infrarood dongle van Logic3 en Speedlink op de markt zijn, die de DVD funkties van de PS3 wel zouden kunnen besturen.

    Nu wordt zo'n dongle van Logic3 en Speedlink geleverd samen met een bijgeleverde infrarood abje. Dus gisteravond op naar de Mediamarkt om te kijken of ze die daar verkopen. En inderdaad, ze hebben beide types liggen. Dus beide meegenomen voor verdere experiment. 

     

    Thuisgekomen de dongle(s) direct in de PS3, en ja deze werden prima herkend. De PS3 liet zich prima bedienen door de abjes, maar niet door de STB-C controller!

    Wat gaat hier mis?

    Op beide dongles is er een ledje aanwezig die een infrarood overdracht bevestigd. Beide knipperen er lustig op los met het bijgeleverde afstandsbedieninkje, maar reageerde niet op ir-oogje van de Avant.

    Het ir-oogje doet het verder prima als deze voor de 7710PVR houd en de juiste instelling kiest.

    In de lijst staat er expliciet "Sony Playstation" (zonder getal, maar ik ga ervan uit dat het de PS3 is)

    Verder ga ik ervan uit dat de dongles alleen maar het infrarood omzetten naar USB en verder geen intelligente onderdelen aan boord hebben. Of zit het daar nu juist?

     

    Ik heb verder alle dongles , zowel de Logic3 als de Speedlink als de Conrad Irda dongle, in een USB poort van de laptop gestoken.
    Ook dan reageren alle drie de dongles op ir-signalen van een van de bijleverde afstandsbedieningen. De ledjes knipperen dan vrolijk.

     

    Maar de dongles (Logic3 en Speedlink) reageren dus niet op het ir-oogje. Al zou het het verkeerde signaal zijn wat de STB-C uitzendt, er zou toch iets moeten gaan knipperen?

    Dus helaas ben ik er nog niet.

     

    De dealer gaf laatst aan dat er het merk Nyko gebruikt wordt in combinatie met de BS3. Dat zou prima werken.

    Maar als ik op internet kijk, dan zie ik ook weer eenzelfde dongle en bijgeleverde afstandsbediening.

    Zou dat wel gaan werken?

     

    Mijn gedachte bij de Playstation 3 is/was, dat ik een alternatieve DVD/Blu-Ray speler zou hebben, die via de videouitgang op de Avant zou kunnen spelen en met HDMI met beamer verbonden zou zijn en toch via de avant te bedienen zou zijn. 

    Maar nu ben ik wat gaan twijfelen. omdat:

    - de PS3 beschikt over een composiet videouitgang en niet, in tegenstelling tot mijn Denon 2930, over een RGB videouitgang. Zodat de videokwaliteit op de avant niet optimaal is.

    - De PS3 niet in staat is gelijktijdig zowel videosignaal te zetten op zowel die composiet als de HDMI-uitgang. Dat geeft dat je telkens via het menu van de PS3 moet schakelen. Dit kan bijvoorbeeld dus wel met de HD7710PVR ontvanger. Deze geeft wel gelijktijdig signaal op beide.

     - De PS3 vind ik, en dat is persoonlijk, geen gebruiksvriendelijke DVD speler is die door alle aanwezige thuis eenvoudig bediend kan worden. En de DVD speler in de Avant kan zelfs door mijn dochter van 8 prima bediend worden.

    Dus thuis zal er in eerste instantie niet enthousiast gejuiched worden als de Avant DVD vervangen zou worden door een BS3 met scherm en een PS3 als DVD/Blu-Ray speler. 

     

    Maar ik heb gisteren ook Disney's film Enchanted op Blu-Ray gehaald en deze geprobeerd op het 2 meter brede scherm i.c.m. de beamer (Epson TW700 HD ready 1280x720). En dat gaf wel een plaatje om je vingers bij af te likken, wat een detail en scherpte Big Smile

    En dat pleit dus voor een Blu-Ray speler, het zij een PS3, het zij een Samsung o.i.d. 

     

    Maar het experiment wordt vervolgd....

     

  • 06-16-2008 3:14 PM In reply to

    Re: Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    Even een kleine update over de STB-C chip i.c.m. de Playstation 3.

     

    Ik heb vanochtend een ander setje van Nyko gehaald. De Nyko Bluwave.

    Ook dit een setje dat bestaat uit een dongle en een aparte afstandbediening.

    Nu heb ik niet de ps3 bij de hand, maar na de dongle in de laptop te hebben gestoken om de hem van spanning te voorzien, en het ir-oogje van de STB-C ervoor te houden, zie ik dat de dongle reageert op de Beo4 instructies!!

    In de dongle zit een ledje dat reageert op de ir-instructies. En dat knippert er nu lustig op los Party!!!

     

    Dus nu alleen nog een PS3 en gaan met die banaan Big Smile

     

     


  • 10-17-2008 11:57 AM In reply to

    Re: Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    Weer ff een (late) update.

     

    Inmidddels ben ik in het bezit van een ps3, 60 GB uitvoering.

    Deze laat zich prima besturen door de STB-C en de dongle.

    De Blu-Ray schijfjes zien er trouwens erg goed uit als je gebruik maakt van een beamer en op 2 meter breed projecteerd.

  • 10-19-2008 7:55 AM In reply to

    Re: Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    weet iemand of er een puc code is voor een digitenne kast van KPN ,ik heb er een van Tf en een van samsung, maar kan geen goede puc vinden.
  • 11-18-2008 7:40 AM In reply to

    • Kiwi
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    Hey Beobuddy,

    Ik heb ondertussen gevonden hoe je de PS3 kan uit zetten via de Beo4, maar hoe krijg je hem weer aan ?
    Is hiervoor een speciale toetsencombinatie nodig ?

  • 11-18-2008 8:10 AM In reply to

    Re: Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    aanzetten moet je zelf doen op de ps3, omdat er pas  5v op de usb stick komt als de ps3 aan staat.
  • 11-18-2008 2:04 PM In reply to

    Re: Ervaring nieuwe STB-C lijst i.c.m. de Topfield 55x0/77x0 - PS3

    Idd, uitzetten gaat prima, maar aanzetten wil niet ivm de benodigde spanning.

    Een andere optie is om de originele console in de buurt te houden en voor het aanzetten de "ps" (aanmeldtoets in het midden) even in te drukken. Ook dan springt de ps3 aan.

Page 1 of 1 (7 items)