in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-12-2008 3:59 AM by ElBarto. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-10-2008 4:28 AM

Avant demonteren

Beste allemaal,

omdat ik hier nieuw ben allereerst een korte introductie. Mijn naam is Bart, ben student TU/e en ben momenteel bezig om een avant (VHS 28" 50Hz) terug te brengen naar originele staat.

Omdat de vorige eigenaar meer had met lichtgeel heeft hij de televisie (origineel pearl green) in deze -in mijn ogen vreselijke- kleur geverfd. Omdat deze persoon niet echt zuinig is geweest met de verf kan ik maar moeilijk ontdekken wat de onderdelen van de kast zijn en hoe ik m kan demonteren zodat hij netjes geschuurd en gespoten kan gaan worden. De televisie heb ik al grotendeels uit elkaar gehad om enkele elco's en soldeertjes te vervangen. Maar hoe krijg ik de front-kast van z'n wand gehaald? Of is dat 1 deel?
    Ook moet ik de videospeler nog eens uit elkaar halen omdat deze geen video's afspeeld of ejecteerd. Wie weet er raad?

Groetjes, Bart

Filed under:
  • 06-11-2008 3:48 PM In reply to

Re: Avant demonteren

Hi Bart, ik heb jouw thread op circuitsonline ook gelezen: ik denk dat je die lijntjes best wel weer eens terug kon zien want zoals anderen al schreven: het is altijd die verdomde buis en verder mankeren deze tv's zelden iets....maar ach, de tijd zal het leren.
    Is het demonteren dus gelukt ?
    Het (standaard) probleem bij de (philips turbodrive) video is een barstje in het kleine tandwiel op een asje met een wormwiel, rechterkant bovenop de 'mechanica'.
    Remedie is dit asje/tandwieltjes eruit halen, lijmen met superlijm en weer terug plaatsen.
    (check de stand van de tandwielen en hun markeringen aan de rechter zijkant van het deck zodat je ze op gelijke wijze kunt terug plaatsen, anders klopt de 'timing' niet).
    Voor een andere kleur kast, gemakkelijkst is een mooie vinden met rotte buis (stapels te vinden) en binnenwerk overzetten.....maar voordat je die moeite doet zou ik het even aankijken of jouw buis (toevallig !!) toch goed is.
    Wat is het BJ van de buis ? (staat op het label op de buis, bv 970315), want het leeuwendeel van de ellende lijkt in de buizen tussen 98-2001 te zitten.

Mocht jij of iemand anders nog 'knutsel-objecten' zoeken (B&O tv's), ik heb er een paar te geef op gratisoptehalen (punt nl) gezet.
  • 06-12-2008 3:59 AM In reply to

Re: Avant demonteren

Jaja, het demonteren en repareren was gelukt. Alles werkte perfect, schitterend beeld! Geen groene lijnen of groene waas. Gordijntje werkte bij aan en uitzetten. Alleen nu is het volgende probleem: Ik heb helemaal geen groen meer in mn beeld Sad Waardoor alles dus een paarsige waas krijgt. (rood en blauw zijn nog perfect, beeldbuis komt mooi op spanning)

Ik schroef m wel weer open en ga alles nog maar eens nalopen.

Ik zal idd eens kijken of er een mooie donor-avant te krijgen is.

Page 1 of 1 (3 items)