Hi Bart, ik heb jouw thread op circuitsonline ook gelezen: ik denk dat je die lijntjes best wel weer eens terug kon zien want zoals anderen al schreven: het is altijd die verdomde buis en verder mankeren deze tv's zelden iets....maar ach, de tijd zal het leren.
Is het demonteren dus gelukt ?
Het (standaard) probleem bij de (philips turbodrive) video is een barstje in het kleine tandwiel op een asje met een wormwiel, rechterkant bovenop de 'mechanica'.
Remedie is dit asje/tandwieltjes eruit halen, lijmen met superlijm en weer terug plaatsen.
(check de stand van de tandwielen en hun markeringen aan de rechter zijkant van het deck zodat je ze op gelijke wijze kunt terug plaatsen, anders klopt de 'timing' niet).
Voor een andere kleur kast, gemakkelijkst is een mooie vinden met rotte buis (stapels te vinden) en binnenwerk overzetten.....maar voordat je die moeite doet zou ik het even aankijken of jouw buis (toevallig !!) toch goed is.
Wat is het BJ van de buis ? (staat op het label op de buis, bv 970315), want het leeuwendeel van de ellende lijkt in de buizen tussen 98-2001 te zitten.
Mocht jij of iemand anders nog 'knutsel-objecten' zoeken (B&O tv's), ik heb er een paar te geef op gratisoptehalen (punt nl) gezet.