in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-08-2008 5:25 PM by Daan. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-04-2008 2:09 PM

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Beovision 1

    Hallo allemaal,

    Een paar jaar geleden heb ik voor de slaapkamer een beovision 1 (demo) gekocht. Het gaat hier om de basis uitvoering het type 8610. Dit betekend geen masterlink en geen powerlink aansluiting.

    Een nieuwe beovision 6 of 8 is qua prijs geen optie en een tweedehandse beovision 1 heb ik liever ook niet. De beovision die ik nu heb heeft namelijk bijna nog geen kijkuren.

     Nu had ik de volgende vragen:

    • Is het technisch mogelijk om een goedkope bv1 op marktplaats te kopen om vervolgens de gewenste modules te gebruiken voor mijn upgrade?
    • Is het mogelijk om dit zelf te doen?

    Alvast vriendelijk bedankt

     Daan.

    Daan

  • 06-04-2008 11:07 PM In reply to

    Re: Beovision 1

    De basisversie is niet uitbreidbaar met masterlink/powerlink. Er was een speciale linkversie die de modules wel aan boord had. Alleen compleet vervangen van het chassis (voor zover dat haalbaar is) zou een optie zijn.
  • 06-05-2008 4:12 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 1

    Bedankt voor je reactie muntbeoman.

    Het chassis vervangen dat zie ik niet zo zitten. Ik zal het dan nog ff moeten doen met deze stand alone en braaf gaan sparen voor een opvolger die wel te linken is.

    Daan

  • 06-07-2008 3:16 AM In reply to

    Re: Beovision 1

    Misschien is een Beolink active een optie. Ik weet niet of je weet wat dat is, maar het is een separaat kastje waarop je beolabs aansluit (heb je passieve luidsprekers, dan kies je een beolink passive). 

    Je kunt dan linken met je andere apparatuur en bijvoorbeeld radio/cd ed beluisteren via de beolabs op je slaapkamer. Zelfs de video/DVD van beneden kun je dan bekjken als je een extra coaxkabel trekt. 

     

  • 06-07-2008 7:15 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 1

    Het gedeelte van de luidsprekers is mij bekend, maar dat tweede niet. Hoe werkt de bediening dan als ik in de slaapkamer een DVD uit de woonkamer wil bekijken? (In de woonkamer staat een beocenter 2).

    Daan

  • 06-07-2008 4:17 PM In reply to

    Re: Beovision 1

    Het werkt natuurlijk niet zo 'mooi' als een echte link TV, maar als je DVD kiest (op de Beolink active), dan stuurt de beocenter 2 ook het videosignaal over de coax mee. Je tv tune je dan op een kanaal dat de beocenter uitzend. De TV zet je dus apart op een kanaal. Even spelen met richten van de Beo4, maar het lukt wel.
  • 06-07-2008 5:16 PM In reply to

    Re: Beovision 1

    muntbeoman:
    De TV zet je dus apart op een kanaal. Even spelen met richten van de Beo4, maar het lukt wel.

    Als je de TV als eerste op het "video-kanaal" zet, kun je daarna de DVD vrij bedienen, zonder de TV te beinvloeden. De BV1 kent immers geen opties.

    Goede (en goedkope) oplossing overigens. Moest er even over nadenken, maar dit moet idd werken.  

  • 06-08-2008 7:34 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 1

    Stel ik sluit het spulletje aan zoals je beschrijft en ik druk bij de beo 4 op DVD, dan zal de Beovision 1 op het videokanaal springen en de beolink-active de DVD in de woonkamer activeren. De film kan beginnen..... Of denk ik nu verkeerd.

    Daan

  • 06-08-2008 2:34 PM In reply to

    Re: Beovision 1

    Nee, helaas niet. Je zal de BV1 handmatig moeten programmeren op een programmanummer op een frequentie van 599 MHz. In 1ste instantie zul je dan alleen ruis zien, maar als de BC2 ingeschakeld word vanaf de link, zal je TV in de woonkamer in actie komen (zonder dat deze TV aangaat) en op 599 het DVD-signaal doorgeven.

     

    Wat voor een TV heb je in de woonkamer, en is die wel aangesloten met 2 coax-kabels (in en out) ???
     

  • 06-08-2008 5:25 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Beovision 1

    In de woonkamer staat een beovision 3-28. Dus via de systeem-modulator kan ik naar de slaapkamer met mijn coax.

    Daan

Page 1 of 1 (10 items)