in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-10-2008 1:01 PM by dunkalot. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-02-2008 3:35 PM

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

avant speaker vraag

Hallo allemaal,

Gisteren m'n "nieuwe" avant aangesloten (2xBL8000 en BL2) en genoten van Pinkpop. Laat de EK maar komen!

Bij het aanzetten van de avant heb ik alleen een klein probleempje: de tv start met speaker 3, terwijl ik graag wil dat hij start met speaker 1 (alleen interne luidsprekers avant).

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Dank & groet,

rae 

• 06-02-2008 4:04 PM In reply to

Re: avant speaker vraag

Hey n welcome...

Via de de Beo4 >     ' list' indrukken tot  'speaker'  verschijnt in je display dan intoetsen wat je wil inschakelen... 1, 2 of 3.

Ik probeer juist uit te vinden of er manier bestaat dat de Avant auto opstart in Pro Logic mode....

Cheers.

Beer

B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 06-02-2008 4:04 PM In reply to

Hallo Rae,

Alleen het laatste type 8460 kun je voorzien van de laatste software zodat je dit kan instellen.

Voor zowel Audio als Video kun je dan je voorkeur bij het opstarten opgeven in het Setup/Sound menu.

Alle andere Avant's zullen bij het inschakelen in speaker 3 stand gaan staan en is het alleen handmatig te veranderen.

Of je moet de voorspeakers in het configuratiescherm uitzetten, maar dat is vast niet de bedoeling Whistle

• 06-04-2008 3:23 PM In reply to

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

Volgens mij heb ik de 8450 dus aanpassen gaat niet werken. Wel een beetje onhandig mdat ik normaal gezien alleen de interne luidsprekers aan heb staan en bij films de rest bijschakel. Met m'n BV3 (28") had ik dit "probleem" niet. Moeten we maar even aan wennen.

De Avant is een tussen-tv totdat ik een platte B&O aanschaf (ik lees nog iets te vaak kritiek op de beeldkwaliteit van huidige BV7 gebruikers op het forum).

Bedankt vor de antwoorden!

rae

• 06-04-2008 3:46 PM In reply to

Rae..,

Zou je niet eens zélf gaan kijken en een mening vormen...? 'An opinion is like an ***, everybody has one...'

Cheers

Beer

• 06-09-2008 2:08 AM In reply to

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

Ik ben afgelopen weekend even gaan kijken bij de dealer. Stond een BV7-40 (III) aan een samsung STB-C gekoppeld. Ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk was.

De beeldkwaliteit van de BV7-32 met een analoog signaal was eigenlijk vrij slecht; ik begrijp niet dat ze het durven laten zien -> moet toch wat potentiële kopers afschrikken.

Verder hing er een BV4 aan een STB-HD signaal (NatGeogr HD); mooi plaatje, plasma geeft een mooier beeld dan LCD (persoonlijk, ik weet het!), maar niet beter dan m'n Avant (STB-C). Ik denk alleen niet dat ik ooit zoveel geld aan een tv ga uitgeven.

groeten, rae

• 06-09-2008 2:11 AM In reply to

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

De BV4 was overigens een "oude" met rechte lijst. De nieuwe zal ongetwijfeld weer wat beter zijn!
  • 06-10-2008 12:49 PM In reply to

Rae...,

Verstandig dat je even een kijkje betn gaan nemen... Ben het overigens met je eens.

B&O is níet zaligmakend..., zeker niet wat de LCD/Plasma schermen betreft. Met beeldbuis televisies lag dat anders, het ontwerp, de kwaliteit én het werkelijk fantastische geluid..., daar wil ik graag  'wat'  extra's (audio dan...) aan besteden. Nog steeds !

Moet nog steeds een harmonischer geluid tegen komen dan de audio die B&O levert. Dan heb ik het natuurlijk ook over de harmonie geluid vs ontwerp. Daarom liever de BL9 dan de BL5..., een vreemde kronkel, maar ja..., dat heeft elke B&O adept... Eigenzinnige types...  Wink

Beer

• 06-10-2008 1:01 PM In reply to

Rae...,

Neem aan dat je een Avant hebt met SrS module (gezien je BL2), probeer eens 2 rear speakers (via 'second life' wellicht, of 2 BL4000 via marktplaats ?), dan kun je gerust met speaker 5 TV kijken..., fantastisch geluid... Indien je denkt dat nu mooi geluid hebt, dan val je met 2 rear speakers van je stoel...., bij wijze van spreken natuurlijk.  Mooi geluid dus hé..., níet luid...

Just a thought,  'kleine' investering, groot resultaat... Succes !

Beer

Page 1 of 1 (9 items)