in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-31-2008 2:49 PM by koning. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-26-2008 3:53 PM

    Sonos

    De nieuwe beosound5/master werkt als het goed is hetzelfde als Sonos.

    Is er iemand op de forum die ervaring heeft met Sonos.

  • 05-26-2008 5:09 PM In reply to

    Re: Sonos

    Waar heb je dat vandaan? Overigens ken ik Sonos niet.

    Wat ik begrepen heb zijn de BM5 en BS5, 2 losse producten. BM5 wordt de opvolger van de Beomedia1. Veel meer weet ik ook niet.

     

  • 05-27-2008 10:05 AM In reply to

    Re: Sonos

    Zo werd het op de general forum omschreven,dus ik denk dat het die richting uit gaat.

    Op de hardeschijf lossless muziek opslaan word toch in mijn ogen de toekomst.

    Wat denken jullie wat het gaat worden.

  • 05-27-2008 10:48 AM In reply to

    Re: Sonos

    Muziek op harddisk; 1 grote controle unit met duidelijk leesbaar scherm en easy to use...

    en.. *wet dream* feedback op de Beo5 zou geniaal zijn.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 05-27-2008 12:57 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Sonos

    Feedback op de Beo5, is dat realiseerbaar ?
    Ik bedoel, is er nog "ruimte" (op meerdere manieren op te vatten)
    voor een uitbreiding van de communicatietechniek(en) ?  


  • 05-27-2008 1:48 PM In reply to

    Re: Sonos

    Absoluut! Een Wifi of Bluetooth (ik laat IR buiten beschouwing wegens te onbetrouwbaar) ontvanger is niet groter meer dan 1cm2.

    Dat zou een mooie uitdaging zijn voor de B&O engineers... Maar ik denk dat ze daar wel al aan zullen gedacht hebben.. Hoe dan ook... Dromen mag altijd hé

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 05-27-2008 4:10 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Sonos

    Dat denk ik ook, daar hebben we het al vaker over gehad;
    de terugkeer van 2-weg-communicatie.....

    Smile

     

  • 05-27-2008 5:46 PM In reply to

    Re: Sonos

    Hmmm,... Hele  'Sonos'  verhaal lijkt mij  'much adoo, 'bout nothing'  Gewoon netwerk files (muziek) delen...? Is dit niet het wiel opnieuw uitvinden ?

    Geen video (graphic) files, DVD's DivX files (!) - @ http://www.divx.com/divx/windows/download/  (freeware) op bijvoorbeeld (zijn andere...)

    http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=551107

    Met achter je internetmodem http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/linksys-ultra-rangeplus-dual-band-wrt600n-en-wpc600n/  (Ik 'm meegenomen uit de VS, maar de router is vast global te bestellen...)

    Koppel dit aan  http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068309&showTechData=true (óf de DMA2200 met dvd) en je hebt een fail-safe network van 2TB (eigenlijk 1 TB..., ik zou ze in RAID zetten > http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_Array_of_Independent_Disks

    Ál je CD's, downloaded music/films, photos, DVD's, documenten, etc van de vloer en @ handbereik. Oók...

    http://www.sirius.com/estreetradio  ( Smile )  ?

    Je hebt wel één pc/laptop nodig die Media center draait... ( Vista HP of XP SP2/3 )

     

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-28-2008 10:17 AM In reply to

    Re: Sonos

    Hmmm,... Hele  'Sonos'  verhaal lijkt mij  'much adoo, 'bout nothing'  Gewoon netwerk files (muziek) delen...? Is dit niet het wiel opnieuw uitvinden

    Wat denk jij dan wat het word?!

  • 05-28-2008 11:27 AM In reply to

    Re: Sonos

     

    Voor het hele  'file streaming'  heb ik slechts een voorbeeld gegeven van een thuisnetwerk wat prima werkt,  'betaalbaar' (buyers choice natuurlijk...) is en doordat de Linksys router WPA-2 ondersteunt, veilig. Niet onbelangrijk. Buitendien, je hoeft geen IT-expert te zijn dit te realiseren ?

    Tevens, mocht je daar behoefte aan hebben, kan globally inloggen op je eigen thuisserver (MS Home Server draaien..) zonder dat je daar een domeinnaam voor moet aanvragen...

    Nogmaals, het is dus níet bedoelt  'Sonos'  te kraken..., slechts, er zijn meerdere wegen (wireless)  die naar Rome leiden. De crux bij dit netwerk ligt bij linksys router die dedicated alle HDMI signalen op 5 Ghz band verzend, en níet op de zo drukke 2.4 Ghz (andere netwerken bij je in de buurt, AB's et cetera..) band, HDMI heeft die bandwith nodig... Vanaf de Media Extender kan je dan weer meet een HDMI kabel of RGB of S-VHS/dual tulp stereo het aangewezen toestel in.... Je slaat TV-opnames gewoon op/op  je home server en kunt deze waar dan ook bekijken in je woning en zelfs bij vrienden ?

    'koning'  ik zeg dus niet "aanschaffen die hap", probeer je (en anderen) een alternatief te geven. Gelijk B&O ben ik géén fan van kabels trekken ? Pascal bouwt zijn woning om  Smile , misschien dat hij dit ook kan overwegen. 

    Excuus indien ik onduidelijk was Wink

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-29-2008 2:19 AM In reply to

    Re: Sonos

    Het klinkt al behoorlijk Arabisch voor mij.Smile

    Maar ik geloof niet dat B&O kennende, nog niet zo ver is om hdmi-signalen wireless te versturen. Denk eerder dat het wel verstandig is om bij je master-produkten, een netwerk-kabel (cat5/6) te trekken langs je coax, om aan te sluiten op je router. In veel gevallen komen beide kabels in de meterkast uit. 

  • 05-29-2008 3:08 PM In reply to

    Re: Sonos

     

    Is het dan niet verstandiger een GOEDE router (dual-band) te zetten waar het PSTN signaal je woning binnenkomt...?  'DoubleU'  lees het hele verhaal nog maar eens, het is minder acabadabra als je denkt...  Wink

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-29-2008 4:11 PM In reply to

    Re: Sonos

    Weer een 2-weg communicatiesysteem?

    Zijn ze niet gestopt met de oude 2-weg omdat het niet was toegestaan dat de master een signaal terug zou zenden? Het slachtoffer van domme wetgeving.....

  • 05-30-2008 9:32 PM In reply to

    Re: Sonos

    Okay.., je bedoelt B&O...  Indifferent Dacht nog dat het over  'Sonos' ging..  Weet 99% zeker dat het kabelen wordt...

    Enkel, de diverse aansluitingen te kunnen faciliteren (internet - digitale AV) komt B&O op de proppen met BeoSystem 3 No - thumbs down en Beomedia 1 ( wordt Beomedia 2... of hernoemd naar BeoMaster 5 ? ) >> je denkt toch zeker niet dat ik kleine € 7.000 of € 2.000 ga betalen voor een veredelde modulator BS3 (modem/decoder) of router..? De  'boxen'  zien er niet uit. Hier gaat men in Struer écht van het paadje af..., zéker als ik niet aan ontkom een shitty Samsung decodertje tussen de BS3 en mijn kabel contactdoos moet plaatsen met een smartcard teneinde digitaalsignaal in de BS3 te voeren. Dit zal in de toekomst veranderen met de Common Interface (CI asl) waar je dan je smartcard in kan stoppen..., maar dat ben ik niet tegengekomen in de specs van de (nieuwe) B&O apparatuur ?

    Dan ga ik liever voor mijn set-up..., ik hoop enkel dat men er aan denkt dat één uur Blu-Ray kwaliteit opnemen zo'n 10GB kost, maar goed, laten we eerst maar wachten dat de omroepen een 1080p signaal gaan doorsturen..?

    0330am.. > Sweet Dreams   Wink

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 4:53 AM In reply to

    Re: Sonos

    Boxen zien er niet uit?

    Het is wel de bedoeling om die unit weg te werken wat op zich heel goed kan.

    Ik denk dat het een losse unit word met een harddisk en een bedienings display,niks mee toch..

  • 05-31-2008 5:00 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Sonos

    dunkalot:

    aten we eerst maar wachten dat de omroepen een 1080p signaal gaan doorsturen..?

    Ai, hoe groot is die kans, denk je ?  

     

  • 05-31-2008 7:08 AM In reply to

    Re: Sonos

    'Koning' .. míjn argument is dat ík niet van plan ben € 7.000 te betalen voor iets dat ik nog moet wegwerken ook ? Op die fiets is er vrij eenvoudig vanuit de  'computer'  hoek een betere oplossing ( losse componenten ) vinden voor véél minder geld. Ben uiteraard wél bereid te betalen voor de ontwerpen van  B&O  en hun kwalitatief hoogwaardige producten.

    Er zijn op dit moment pure HDMI converters te koop van een kwaliteit die  B&O  nu niet biedt, deze kosten dan wel even zoveel als een medium plasma scherm ( € 1200 - 1500 ) maar dat is nog steeds geen € 7.000. Indien ik de  'boxen'  toch moet wegwerken, dan zie ik het nut er niet van in. 'When all is said and done' blijft het toch een kwestie van digitaal signaal door een converter te jagen. Wat de Beomedia box biedt..., daar ben ik onder € 500 klaar vanuit de IT-hoek.

    Voor de B&O SrS en DTS modules betaal je natuurlijk en deze zijn hun geld meer dan waard.., míts gekoppeld and de Labs... Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de specs én ontwerp (jawel..) van de Panasonic TH-50PZ800 (08/2008)... Mag toch ? Hang vier van die Pana's in mijn woning voor de prijs van één B&O 50". Nogmaals, hoeveel  'design' geef je mee aan een Plasma scherm ? Het is de BL10 die het verschil maakt... Weer persoonlijk; laat B&O haar ontwerpen meer  'stand-alone'  zijn en compatibel met andere systemen.., ben er van overtuigd dat de sales zullen toenemen...

    Wij, de lui op dit forum, verdiepen ons in 'lijn-structuur' van B&O.., het merendeel (vermoed ik..) neemt die moeite niet en wenst gewoon een prachtig functionerend AV-systeem dat de toets der tijd (komende 10 jaar...) kan doorstaan... En dat gaat niet meer.., de CD/DVD is op sterven na dood en de HDMI ontwikkelingen vallen over elkaar heen. Neem een mooie set-up... BV4 50", vier maal BL3, éénmaal de BL10, de HDR2 en Beocenter 2... Mooi toch (als voorbeeld) ? Tel het e.e.a. bij elkaar op... en wees eerlijk, hoe  'State of the Art' ben je dan eigenlijk...?

    Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 7:13 AM In reply to

    Re: Sonos

    ..Wel, de EURO2008 en de Olympische Spelen zijn een goede start..., het is de bedoeling dat deze op HD binnenkomen...

    Alles HD wordt prijzig..., twee keer raden wie dat gaat betalen ? Nu betaal je iets meer voor een digitaal signaal t.o.v. analoog..., de volgende keuze... digitaal 576p t.o.v. 1080p... ( aftikken dus... )  ?

    Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 12:48 PM In reply to

    Re: Sonos

    dunkalot:

    'Koning' .. míjn argument is dat ík niet van plan ben € 7.000 te betalen voor iets dat ik nog moet wegwerken ook ? Op die fiets is er vrij eenvoudig vanuit de  'computer'  hoek een betere oplossing ( losse componenten ) vinden voor véél minder geld. Ben uiteraard wél bereid te betalen voor de ontwerpen van  B&O  en hun kwalitatief hoogwaardige producten.

    Er zijn op dit moment pure HDMI converters te koop van een kwaliteit die  B&O  nu niet biedt, deze kosten dan wel even zoveel als een medium plasma scherm ( € 1200 - 1500 ) maar dat is nog steeds geen € 7.000. Indien ik de  'boxen'  toch moet wegwerken, dan zie ik het nut er niet van in. 'When all is said and done' blijft het toch een kwestie van digitaal signaal door een converter te jagen. Wat de Beomedia box biedt..., daar ben ik onder € 500 klaar vanuit de IT-hoek.

    Voor de B&O SrS en DTS modules betaal je natuurlijk en deze zijn hun geld meer dan waard.., míts gekoppeld and de Labs... Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de specs én ontwerp (jawel..) van de Panasonic TH-50PZ800 (08/2008)... Mag toch ? Hang vier van die Pana's in mijn woning voor de prijs van één B&O 50". Nogmaals, hoeveel  'design' geef je mee aan een Plasma scherm ? Het is de BL10 die het verschil maakt... Weer persoonlijk; laat B&O haar ontwerpen meer  'stand-alone'  zijn en compatibel met andere systemen.., ben er van overtuigd dat de sales zullen toenemen...

    Wij, de lui op dit forum, verdiepen ons in 'lijn-structuur' van B&O.., het merendeel (vermoed ik..) neemt die moeite niet en wenst gewoon een prachtig functionerend AV-systeem dat de toets der tijd (komende 10 jaar...) kan doorstaan... En dat gaat niet meer.., de CD/DVD is op sterven na dood en de HDMI ontwikkelingen vallen over elkaar heen. Neem een mooie set-up... BV4 50", vier maal BL3, éénmaal de BL10, de HDR2 en Beocenter 2... Mooi toch (als voorbeeld) ? Tel het e.e.a. bij elkaar op... en wees eerlijk, hoe  'State of the Art' ben je dan eigenlijk...?

    Beer

     

    Dunkalot

    Wil je digitaal info afspelen heb je toch een opslag nodig.

    Hoe je het ook went of keert!

    Kijk wat je zei over de prijs sla je de spijker op zijn kop,als b&o niet 10xbeter is dan sonos (noem maar een merk) die inverhouding net zo goed is dan denk ik dat het schip gaat zinken.

  • 05-31-2008 12:55 PM In reply to

    Re: Sonos

    Laat ik mijzelf nog wat verduidelijken; met  'stand alone'  bedoel ik een modulaire opbouw van B&O ontwerpen.., één ontwerp (module)  voor radio (FM/DAB/Internet), LCD/Plasma schermen 32/40/46/50/58/65", CD speler (BS 3200/9000 -zonder radio-), DVD-speler, Blu-Ray speler, HD recorder, de Beolabs ( natuurlijk..! ), LC2's (weer terug brengen...!), de com's en last but not least een mooi ontworpen (pre-amp) versterker met ingebouwd de SrS 5/7.1. DD en DTS.

    Op deze manier kan je als consument  'in B&O'  groeien, als B&O zijnde kan je elke module tot een karakteristiek B&O ontwerp maken en per module tot in puntje uitdiepen...  Dit bedoel ik met compatibiliteit met andere systemen.

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 12:59 PM In reply to

    Re: Sonos

    Zo had ik het nog bekeken,maar er zit wat in!

  • 05-31-2008 1:05 PM In reply to

    Re: Sonos

    Je hebt gelijk, in mijn  'verduidelijking'  zou dat de HD-recorder moeten zijn... Maar dan wél één van 1TB in RAID (= 2e schijf als schaduw kopie van de 1e in geval diskcrash...), de ingangen zouden eenvoudig via een HDMI  'hub'  kunnen lopen...

    Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 1:12 PM In reply to

    Re: Sonos

    Sorry  'Koning' ... onze laatste twee posts kruisten elkaar... Smile

     Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 2:04 PM In reply to

    Re: Sonos

    Nog even een verduidelijking op een verduidelijking... Embarrassed

    Wij herinneren ons toch allemaal het  'videorecorder'  tijdperk.., alles wat uit de VS en het Verre Oosten kwam werd vergezeld door fluoriserende panels in diverse kleuren,  'Tape/Time left', VU meters met wit/rood verlicht, nou ja.. álle toeters en bellen verlicht... Vreselijk !

    En toen..., was daar de B&O VX.... serie..., een slank, zó ingetogen, zó eenvoudig fraai ontwerp, 'uit' net als mooi als 'aan'  (in het donker was ie zo mogelijk nóg mooier...), zó contra wat toen gangbaar was... De kleine rode lettertjes die later terugkwamen in het LED panel van de Avant en de AV5 ( met de uitschuivende speakertjes...Hmm )..., in die dagen werd historie geschreven..., met de prachtige  'platte' masters.., liggend of hangend aan de muur... Bijna net zo mooi als een Alfa Montréal... Wink !

    B&O ging toen in de fout met z'n opvolger V.....,  een  'blok'..., níet mooi (eyes of the beholder natuurlijk)  - zien we daar al niet de DVD1/2 en HDR2 ontspruiten -  ...?

    Ik heb de VX dus nog, af en toe werkend én naar behoren...  Guys in Struer..., neem de VX nu eens als uitgangspunt voor jullie Beomedia 2 óf de (pre-amp) versterker Scart, HDMI, Optische en Coaxiale in-/uitgangen, C(ommon)I(nterface), HD-recorder, wireless card, RJ45 port en VHF ingang... Dát ontwerp zet ik probleemloos in mijn huiskamer....

    Wilde ik nog even kwijt....Wink

    Borrel ze !

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-31-2008 2:49 PM In reply to

    Re: Sonos

    Is er iemand op de forum die hier (bs-5) iets meer over kan/weet zeggenCool

Page 1 of 1 (25 items)