in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-03-2008 6:53 PM by kronzilla. 26 replies.
Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-21-2008 9:54 AM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Emotionele waarde van B&O producten...

    Ik vroeg me eigenlijk af of jullie het ook zo moeilijk vinden om afstand te doen van B&O producten. Merk bij mezelf dat ik eigenlijk toch wel erg gehecht ben aan m'n apparatuur.

     Zo was ik bijvoorbeeld van plan om de Beocenter 9500 met Beolink 7000 uit de slaapkamer te vervangen voor een Beosound 9000 met een Beolink 5. Nou weet ik niet waar ik de Beocenter + Beolink moet laten aangezien de huiskamer al een audio set heeft. En ik krijg het gewoon niet over m'n hart om dat pracht setje te verkopen. Aan de ene kant is het dan zonde om die set ergens neer te zetten waar hij niet compleet tot zijn recht komt, maar aan de andere kant is dat nog altijd beter dan dat hij helemaal vertrekt... Elke keer als ik naar die combi kijk zie ik dat het design eigenlijk thuis hoort in de 90's, maar toch blijft het zo'n prachtig apparaat Embarrassed.

     Aangezien ik vast niet de enige ben die zo gehecht is aan bepaalde spullen, vroeg ik me af of jullie dit ook hebben (en zo ja, met welke producten) ?

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-21-2008 11:55 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Yes, exact hetzelfde hier.... Smile

    Bij mij gaat het voornamelijk om Beosystem 4500 (met Beolink 5000),
    Beosystem 6500 (in wit, met MCP 6500 + Beolink 7000),
    tíg MX-en, Beolab 3000/4500, Beovox 3000/4500. 

    Vooral van de combinatie van het aan de wand gemonteerde Beosystem 4500
    met de Beolabs 4500 kan (en wil) ik geen afscheid nemen.
    Smile 

     

  • 05-21-2008 12:15 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Het is een proces wat jaren heeft geduurd voordat ik het kon.

    Toen de grammofoonplaten verdwenen en Dolby Surround kwam heb ik afscheid genomen van mijn Beosystem 8000. De Beogram 8002 heb ik nog altijd bewaard.

    Ook het idee dat onze volgende televisie geen B&O meer zal zijn is een proces wat jaren heeft geduurd voordat ik daar klaar voor was.

    Maar het kan dus wel :-)  Soms kunnen bepaalde factoren helpen je dat een plek te geven.

     

     

  • 05-21-2008 12:31 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Het AV9000 systeem, heb je daar nog iets van ?

     

  • 05-21-2008 4:05 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    (Heb het hier expliciet NIET over de onderhuidse technologie van de toestellen) 

    Same here... ik blijf m'n Ouverture een prachtig toestel vinden... Maar m'n MX7000 5j geleden wel ingewisseld tegen een BV3.. En 2j geleden voor m'n ouders een 2dehands AV9000 met Ouverture op de kop kunnen tikken voor in hun buitenverblijf.. Blijven tijdloze zaken.

    Hoewel we het nu niet zeggen dat ik dat we binnen x-aantal jaar op dezelfde manier zullen terugkijken op vb BV5/BV9...

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 05-22-2008 3:21 AM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Je bent echt niet de enige met deze "problemen" [alhoewel dat wellicht niet juist woord hiervoor zal zijn] ik {her}ken dit ook, heb na lang aarzelen de onze beide MXen vervangen door Avant en later na opnieuw lang aarzelen door BV3's [geen spijt van gehad en dat helpt ook] heb met nog veeel meer moeite onze systeem7000 met BL7000 vervangen door BS4 met Beo5 [qua uiterlijk geen verbetering maar qua "features" cq. mogelijkheden wel dus] heb ons nu weinig gebruikte Beosysteem 8000 compleet met P50's nog in de studerkamer staan [kan er geen afstand van nemen] maar vooral de BL4500/BL5000 icm. onze Penta's gaan zeker niet weg, deze set-up is zo tijdloos dat zelfs de BS4 er nog probleemloos bij past.Yes -  thumbs up
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-22-2008 3:30 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Wellicht interessant om bij dit onderwerp een lijst te maken van de producten
    waarvan we geen afscheid kunnen en willen nemen;

    - Beocenter 9500
    - Beolink 7000
    - Beosystem 4500 
    - Beolab 3000/4500/5000
    - Beogram 8002 
    - Beosound Ouverture
    - AV 9000 (Beovision / Beosystem)
    - Beosystem 8000
    - Beolab Penta
    - Beovision MX 

     

  • 05-22-2008 3:53 AM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Voor mij ongetwijfeld de Beovision AV9000.

    De prachtigste TV ooit gemaakt naar mijn mening.

    De hoofd TV zeg maar is een Avant RF DVD.

    Helemaal niks mis mee.

    Maar als ik de AV9000 zie smelt ik weg. 

    De Overture blijft qua eenvoud in design en compactheid ook een echte topper voor mij. 

    Beolab 6000 vind ik ook in al zijn eenvoud de meest prachtige speaker.

    Deze staat nooit nergens in de weg en gaat geheel op in het interieur rond om je. 

    Maar eigenlijk zou ik zo veel van B&O willen hebben in huis die emotioneel iets betekenen.

    Gelukkig heb ik EINDELIJK geleerd af en toe eens mooie B&O producten NIET te kopen. 

    Je kan blijven kopen van al dat mooi spul, niet waar  

    Onderschrift buiten gebruik
  • 05-22-2008 8:37 AM In reply to

    • eddy
    • Not Ranked
    • Joined on 04-30-2007
    • Belgie
    • Posts 19
    • Bronze Member

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    hallo, Ik kan geen afstand doen van mijn prachtige beovox 5700 uit de jaren 1974 aangestuurd door twee beolabs 200 en een beosound 9000 verder heb ik nog een beomaster 8000 en beocenter 9300 die nooit zou weg doen.
  • 05-23-2008 12:16 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Ik ben totaal niet gehecht aan de B&O spullen ....als er iets nieuws uit komt wat mij kan bekoren ,gaat het oude spul met liefde de deur weer uit .

    Het enige " oude " dat ik in huis heb is één setje Beolab-8000 , die heb ik al meer als 10 jaar , niet omdat ik er aan gehecht ben , maar omdat ik dit optisch nog steeds de mooiste staande B&O speakers vind !

  • 05-24-2008 1:50 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Klopt,de beolab 8000 hebben de tand des tijd goed weten te doorstaan.

    Een Tijdloos ontwerp...

    Als ze slim zijn in struer dan verbeteren ze de prestaties van deze schitterende luidspreker en kunnen ze nog zeker 20 jaar blijven door draaien met dit ontwerp!

  • 05-26-2008 12:24 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Ik kijk wel eens vaker op het internet of bij ons in de zaak of ik iets mooiers tegen kom dan mijn stereoset maar nee van alle spullen die wij hebben is er geen enkele stereoset die net zo mooi klinkt als die van mij. Natuurlijk zijn de Lab 5 en 9 ook schitterend maar iedere keer als ik thuis mijn stereo aan zet krijg ik gewoon weer kippenvel van het geluid.

    -Beomaster 8000

    -Beogram 8000

    -Beocord 9000

    -Beovox MS-150

  • 05-26-2008 12:48 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Niets ten nadele van je speakers..., toch zou ik daar een upgrade overwegen...  Wink

    Persoonlijk hoop ik dat B&O weer zo'n prachtige 'Master' uitbrengt.., nu een  'AV-type'  met Blu-Ray, HDD, DAB en SD features..., met een enorme  'Vintage -knipoog'   naar de slanke 'Master' ontwerpen uit het verleden...

    Kan daar  -gevoelsmatig-  geen afscheid van nemen... 

    Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-26-2008 1:09 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Mwah...upgrade hoeft niet naar mijn mening; Beovox MS-150 klinken écht goed !
    Bijzonder zuiver en krachtig, zeker voor die tijd.

    64 l. klankkast Smile 

     

     

  • 05-26-2008 1:25 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

     

    I stand corrected   !!?    Embarrassed  [:'(]  ... Look b4 you leap...

     Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-26-2008 3:32 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Ben helemaal plat van de MS-150

  • 05-27-2008 2:55 AM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Dat is een mooie set up ! heb zelf een beomaster 8000 - Beocord 8000 - Beogram 8000 - remote 8000 in combinatie met een setje P50 in de studeerkamer staan/hangen omdat ik de MS niet kwijt kan en dus destijds overgegaan ben op "plat" [de MS klinkt erg goed zeker voor die tijd, de P serie heeft wat minder bas maar klinken m.i. ook heel erg mooi, passen bovendien evenals de MS ook goed bij de gehele setup van de Beomaster8000 serie; lekker fors]
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-27-2008 5:47 AM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    beologisch:
    Dat is een mooie set up !

    ThnxWink Heb hem hier op mijn slaapkamer staan. Heb het meubel wel zwart geverfd omdat deze niet meer zo mooi uitzach.

    Had hiervoor een Beomaster 6000 maar ik miste toch net dat laatste beetje power dus heb ik een Beomaster 8000 gekocht.

  • 05-28-2008 4:45 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Kan ook geen afstand doen van mijn beosystem 3500 met redline 45-2 en penta's.

    Ik ben vaker gaan kijken voor een nieuwe set, maar krijg het niet over mijn hart om deze set te verbannen naar de slaapkamer.

    Ik vind zelf de vormgeveing van eind jaren tachtig en begin jaren negentig de mooiste. Een system 5500, 3500 of 9500 blijven tijdloos en de penta's zijn volgens mijn partijdige mening, de mooiste speakers ooit gemaakt.......

    Met de tv, video en dvd heb ik dit probleem niet. Die worden zonder al teveel moeite ingeruild.....

  • 05-29-2008 4:00 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    pentalex:

    Ik ben vaker gaan kijken voor een nieuwe set, maar krijg het niet over mijn hart om deze set te verbannen naar de slaapkamer.

    Nou ik heb em ook niet verbannen naar mijn slaapkamer hij is namelijk van mij en dus wil ik em ook graag op mijn slaapkamer

    hebben aangezien mijn vader onder zijn eigen stereo heeft.

  • 05-29-2008 4:10 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

  • 05-30-2008 5:54 AM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Beomaster8000:
    pentalex:

    Ik ben vaker gaan kijken voor een nieuwe set, maar krijg het niet over mijn hart om deze set te verbannen naar de slaapkamer.

    Nou ik heb em ook niet verbannen naar mijn slaapkamer hij is namelijk van mij en dus wil ik em ook graag op mijn slaapkamer

    hebben aangezien mijn vader onder zijn eigen stereo heeft.

    Wat vindt jouw vader van jouw prachtige set-up, wellicht wilt hij ruilen met zijn stereo en hebben jullie het plezier er met zijn allen van in de living...Wink

    De hamvraag is hier dan echter : wil jij wel ruilen ?........................Big Smile

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-30-2008 1:42 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    Ignace:

    Mwah...upgrade hoeft niet naar mijn mening; Beovox MS-150 klinken écht goed !
    Bijzonder zuiver en krachtig, zeker voor die tijd.

    64 l. klankkast Smile 

     

     

     

    Ik heb onlangs de (passieve) filtercomponenten van de penta's vervangen en kan je dit zeker aanraden.

    Het midden en hoog gaan hier stukken op vooruit. De (verouderde) condensatoren kun je vervangen door verse hoogwaardige en je oren smullen ervan.

    Ik ben/vind mijzelf redelijk nuchter, maar dit verschil ga je horen.

    Het is een investering, maar altijd goedkoper dan andere speakers. 

  • 05-30-2008 4:19 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

     

    Laat je niet gek maken !  Ik begrijp gerust wel dat jouw vader bij je inwoont.  Wink

    Da's wat ze noemen 'Mantelzorg' ...

     

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-30-2008 5:44 PM In reply to

    Re: Emotionele waarde van B&O producten...

    beologisch:
    Beomaster8000:
    pentalex:

    Ik ben vaker gaan kijken voor een nieuwe set, maar krijg het niet over mijn hart om deze set te verbannen naar de slaapkamer.

    Nou ik heb em ook niet verbannen naar mijn slaapkamer hij is namelijk van mij en dus wil ik em ook graag op mijn slaapkamer

    hebben aangezien mijn vader onder zijn eigen stereo heeft.

    Wat vindt jouw vader van jouw prachtige set-up, wellicht wilt hij ruilen met zijn stereo en hebben jullie het plezier er met zijn allen van in de living...Wink

    De hamvraag is hier dan echter : wil jij wel ruilen ?........................Big Smile

     

    Nou mijn vader vind mijn set ook mooier dan zijn eigen set maar heeft er geen plaats voor in de woonkamer.

    Hij heeft zelf Penta's met een BS25000

    En ja ik moet zeggen de buurt is ook erg blij met mijn setBig Smile 

Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >