in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-08-2007 10:27 AM by Beobuddy. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-07-2007 4:40 PM

    DVD controller ook geschikt voor 'nieuwere' types?

    Hallo allemaal,

     Mijn naam is Andre, 42 jaar en woonachtig in provincie Utrecht. 'k ben sinds een tijdje in het bezit van een Beocenter 6.26 en bijzonder tevreden over de kwaliteit. Vind het kwalitatief toch beter dan mijn oude Beocenter 1. 

     Inmiddels is bij ons thuis de videorecorder overleden en wil ik een non-B&O HD/DVD recorder aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Pioneer DVR-545H. Ik zie op diverse sites dat met code 15 de B&O dvd controller geschikt is om met de Beo4 een ouder type recorder (530H) aan te sturen. Nu ben ik uiteraard benieuwd of ook het nieuwere type 545 te besturen is met dezelfde (of andere) code.

    Heeft een van jullie ervaring hiermee?

     bvd, Andre

  • 05-08-2007 10:27 AM In reply to

    Re: DVD controller ook geschikt voor 'nieuwere' types?

    Hallo André,

     

    Ik heb zelf wel wat ervaring met de mk I/II controller.

    Ik weet dat je niet zondermeer ervan uit kan gaan dat de codes hetzelfde zijn. Van philips weet ik dat die elke keer andere codes gebruiken.

    Van Onkyo daarintegen zijn de codes altijd gelijk. Dus met de volgens de lijst oude DVD-S525 kun je ook de nieuwste Onkyospelers bedienen.

    Het beste is denk ik om Pioneer zelf er even over te bellen en te vragen of de codes gelijk zijn aan elkaar.

    Soms maken TD's nog wel eens gebruik van service remote's die voor al hun apparatuur geschikt is. In dat geval zou dus de nieuwe ook met de oude codes bestuurd kunen worden.

    Overigens staat in de lijst ook een HDRW720 van Phillips die compatible zou moeten zijn met de nieuwere 730 die nu verkocht wordt, maar dat terzijde. 

Page 1 of 1 (2 items)