in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-15-2008 1:25 AM by pch. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-13-2008 7:03 AM

• pch
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

Apple Airport aan een Beolab-2000?

Hoi,

Voor een klant van ons met een Beolab-2000 kreeg ik de vraag of hij er zijn Apple Airport aan kon hangen (hij gebruikt verder geen B&O meer in zijn huis, had alleen deze Beolab-2000 nog staan). Ik zie dat het een soort actieve speaker is met een B&O Masterlink aansluiting. In het verleden hebben we voor een andere klant al eens een B&O-subwoofer aangesloten op een Primare processor van ons en toen moesten we een link-kabel openhalen en hebben we alles gesoldeerd en aangesloten zodat het werkt (nadat ik een schema hier had gekregen van jullie hoe die subkabel opgedeeld was). Ik ben benieuwd of jullie ook een mooi schema hebben van de masterlink-uitgang van de Beolab-2000 zodat ik een RCA stereo lijningang krijg waar ik dan dus de Airport aan kan hangen! Smile

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Paul.

• 05-13-2008 8:09 AM In reply to

• pch
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

Re: Apple Airport aan een Beolab-2000?

Ik heb inmiddels een link gevonden op jullie site maar die had mijn collega ook al gevonden en de pinbezetiing daarvan geprobeerd maar helaas zonder resultaat: er komt geen geluid uit de Beolink-2000.

Ik vroeg me af of hij eigenlijk wel  aan staat: de stekker voor de stroom zit erin, de harde powertoets aan de achterkant is ingedrukt en er brandt een rode LED aan de voorkant, maar moet dat niet een groene LED zijn en staat hij momenteel niet gewoon in de standby? De klant heeft de a.b. er niet bij ingeleverd, weten jullie de oplossing? Er moet toch een mogelijkheid zijn nu we de Masterlink kabel open hebben, het Masterlink pinbezettings-schema hebben en er een RCA-lijnapparaat op aansluiten dat er toch muziek/geluid uitkomt?

Gr. Paul.

• 05-13-2008 8:59 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hallo Paul.

Als je op de ronde PLAY-toets drukt, sprint hij dan niet aan ?

Gr,  

• 05-13-2008 9:44 AM In reply to

• pch
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

Ignace:

Hallo Paul.

Als je op de ronde PLAY-toets drukt, sprint hij dan niet aan ?

Gr,  

Hoi Ignance,

We hebben op alle knoppen gedrukt en de rode LED aan de voorkant brandt dan steeds, staat hij dan aan of standby? M.a.w. moet de LED groen worden als hij echt aan is?

Gr. Paul.  

• 05-13-2008 6:37 PM In reply to

Led is groen als de BL-2000 aan is .....

AB is niet nodig met een BL-2000 .....ik zou ook zeggen de rubberen  " play " knop aan de zijkant van het bedienings paneel ....

• 05-14-2008 1:58 AM In reply to

• pch
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

HarleyD:

AB is niet nodig met een BL-2000 .....ik zou ook zeggen de rubberen  " play " knop aan de zijkant van het bedienings paneel ....

OK, dat weten we dan iig, de rode LED betekent standby en een groene LED betekent echt aan. En dat doe je door op de play-toets te drukken. Dan weten we dat nu ook.

Is het jullie verder bekend dat waar we nu mee bezig zijn zou moeten gaan lukken? Ik bedoel: is uit de masterlink een 2x stereo RCA lijningang te halen zodat we voor de klant zijn Apple Airport erop aan kunnen sluiten? Zo ja kunnen we verder, zo nee hoeven we er verder geen tijd meer in te steken!

Gr. Paul. 

• 05-14-2008 12:01 PM In reply to

pch:
    HarleyD:

OK, dat weten we dan iig, de rode LED betekent standby en een groene LED betekent echt aan. En dat doe je door op de play-toets te drukken. Dan weten we dat nu ook.

Is het jullie verder bekend dat waar we nu mee bezig zijn zou moeten gaan lukken? Ik bedoel: is uit de masterlink een 2x stereo RCA lijningang te halen zodat we voor de klant zijn Apple Airport erop aan kunnen sluiten? Zo ja kunnen we verder, zo nee hoeven we er verder geen tijd meer in te steken!

Gr. Paul. 

Ik heb van het ML verhaal geen kaas gegeten .......ik wou er nog aan toevoegen , dat alle knopjes die er op zitten " aan " zijn , dus niet specifiek die " play " knop ................

• 05-14-2008 1:33 PM In reply to

• pch
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

HarleyD:

Ik heb van het ML verhaal geen kaas gegeten .......ik wou er nog aan toevoegen , dat alle knopjes die er op zitten " aan " zijn , dus niet specifiek die " play " knop ................

Iemand anders wellicht wel "kaas gegeten" van het ML-verhaal?

GRAAG!  

• 05-14-2008 7:41 PM In reply to

Stel dat je de BL2000 kan openzetten voor inkomende signalen, zit je volgens mij nog met het probleem, dat een ML met gebalanceerde signalen werkt. En dat heeft die Apple niet.

Hier nog een pdf-je naar het ML-handbook. Zie pagina 32.

ML-handbook 

• 05-15-2008 1:25 AM In reply to

• pch
    • Not Ranked
    • Joined on 09-15-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

DoubleU:

Stel dat jede BL2000 kan openzetten voor inkomende signalen, zit je volgens mij nog methet probleem, dat een ML met gebalanceerde signalen werkt. En dat heeft dieApple niet.

Hier nog eenpdf-je naar het ML-handbook. Zie pagina 32.

ML-handbook 

Als het alleen een probleem zou zijn om van RCA (Apple Airport) naar XLR/gebalanceerd (Masterlink Beolab-2000) zou zijn is dat niet erg: dat kunnen wij wel oplossen. Maar de grote vraag is of er nog niet een extra trigger-signaal met een voltage nodig is in de Masterlink om samen met het geluid de Beolab-2000 aan te zetten, want zoals het er nu op lijkt gaat de Beolab-2000 gewoon niet aan. Net zoiets als je alleen de RGB-pinnen uit een scartkabel wilt gebruiken: dan schakelt de tv niet meer automatisch over naar het AV-kanaal en moet je ook een losse puls geven voor de AV-schakeling, ik vermoed dat je bij de Masterlink-kabel ook nog een dergelijke puls nodig hebt...

Gr. Paul. 

Page 1 of 1 (10 items)