in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-22-2008 11:48 AM by Pascal_Be. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-09-2008 3:59 AM

Avant project

Ik heb zomaar eens voor de lol een defecte Avant 32" gekocht voor 50€.

De eerste type's 32" met video. 

Nu de vraag. 

Kan je als handige leek wat betreft tv herstelling toch zelf een andere beeldbuis steken?

Ik knutsel wel eens graag en heb al meerdere electronica items in en uit elkaar gevezen.

Met een positief wisselend eindresultaat.

Heeft er iemand tips, wat wel doen en waar zeker op letten.

En vooral, welke beeldbuis.

Of is een eventuele herstelling nog haalbaar bij een dealer qua prijs? 

Onderschrift buiten gebruik
  • 05-09-2008 7:12 AM In reply to

Re: Avant project

hoi Pascal,

Een orginele B&O/Philips beeldbuis is [voor zover nog verkrijgbaar] een veel te duur opject tov. de aanschafprijs (van euro 50,= zeker......:-)

Zou op zoek gaan naar een 2e avant van euro 50,= met een hele beeldbuis en een kapotte vcr oid? en dan van 2 ......... 1 maken ?! Hmm

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-09-2008 9:25 AM In reply to

beologisch:

hoi Pascal,

Een orginele B&O/Philips beeldbuis is [voor zover nog verkrijgbaar] een veel te duur opject tov. de aanschafprijs (van euro 50,= zeker......:-)

Zou op zoek gaan naar een 2e avant van euro 50,= met een hele beeldbuis en een kapotte vcr oid? en dan van 2 ......... 1 maken ?! Hmm

En anders is er altijd nog de aquarium optie Big Smile

• 05-09-2008 2:06 PM In reply to

HarleyD:
    beologisch:

hoi Pascal,

En anders is er altijd nog de aquarium optie Big Smile

Of de onderdelenmarkt dan maar. 

• 05-09-2008 4:19 PM In reply to

....ach ja, je moet wat met die vrije dagen nietwaar ??:):)...anders moet je maar in de tuin zitten en zo, da's toch ook niks met dit weer..

Maar om  met het begin te beginnen: je weet al wel zeker dat de buis stuk is ??

Op zich is buizen wisselen best te doen (als je een beetje handig bent en wel weet wat je aan het doen bent !!) maar idd is het verkrijgen van een andere (goede) buis de grote uitdaging !!

• 05-09-2008 5:02 PM In reply to

Heb zelf mijn 32" Avant teruggehad deze week, 2003/4 model 100Hz beeldbuis opgeblazen eerder dit jaar, nu hersteld. Nieuwe 'Philips blackline S' ingebouwd. Zelf dacht ik altijd at er een 'matchline' scherm inzat, maar goed, er gaan veel verhalen. Indien het idd een Philips buis is..., koop een buis die in een serie van Philips zit en zet 'm over ?

Zo'n Philips toestel kan nooit veel kosten, komt uit Brabant     No - thumbs down .

Cheers,

Beer

B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-10-2008 5:20 AM In reply to

Ach, je leert ook wel iets uit zo een project en het leergeld dat je moet betalen is aanvaardbaar.

Ik heb hem in ieder geval compleet uit elkaar gesloopt.

En wat hebben we geleerd vandaag 

Dat ik dus toch maar geen beeldbuizen vervang 

• 05-10-2008 1:27 PM In reply to

Laat die kaduuke ploffen van zes hoog !!   Schijnt een reuze KNAL te geven... Gift  Devil [:'(] Hmm

SmileSmile  Beer 

B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-10-2008 3:38 PM In reply to

En ??...als je even 1x weet hoe je het moet doen is het toch best te doen ?? (ik vind het wel een leuk klusje voor een regenachtige zondag...).

Als je een nieuwe buis had gehad: mount in reversed order, beetje geo bijstellen en weer klaar !!, alleen ja: ze moesten niet van die achterlijke bedragen (durfen) vragen bij B&O, Philips verkoopt losse breedbeeld-buizen nu voor 150-200,- en dan zou het nog de moeite kunnen zijn (ware het niet dat het Avant type buis niet los te koop is, alleen via B&O).

Overigens heb ik je net gemaild (via MP, waar je de restanten te koop hebt) want wellicht kan ik nog iets met de ingewanden !! :)

• 05-11-2008 4:18 AM In reply to

Bij een dealer in BE vroeg men 890€.

Incl ophalen, herstelling en weer thuis leveren.

Maar de video was ook al zijn tijd voorbij dus is ie maar uit elkaar gehaald.

Is ook wel eens fijn om daadwerkelijk vast te stellen hoe zo iets in elkaar gestoken is. 

• 07-11-2008 3:56 PM In reply to

Hi Pascal en wie er verder belang bij heeft (had ??): er is idd een betaalbare oplossing voor de 32" avant buis, ik heb het gepost in het workbench forum.
  • 07-22-2008 11:48 AM In reply to

Dat is best te doen.

Maar mijn project heeft het helaas niet gehaald  

Page 1 of 1 (12 items)