in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-25-2008 2:50 PM by dunkalot. 62 replies.
Page 3 of 3 (63 items) < Previous 1 2 3
Sort Posts: Previous Next
  • 05-24-2008 3:01 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Dit meen je nietSurprise

    2meter20 afstand,kan niet mooi wezen.

  • 05-24-2008 3:15 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Nieuwe BeoVision

    Precies, kennis van me heeft onlangs een 125 cm plasma gekocht
    (ondanks advies van mij dat het te groot zou zijn), afstand is rond de 2,5 meter.
    Je krijgt pijn in je nek en het beeld is op die afstand niet top.  

    Mijn huidige 37 inch (93 cm) lcd gaat binnenkort naar mijn ouders,
    bij mij in de huiskamer is de kijkafstand rond de 4 meter, dus iets groter mag wel
    (en nu Full-HD)

     

  • 05-24-2008 3:21 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Ik denk dat veel mensen die fout maken van te groot.

    Je ziet het in een winkel en dan lijkt 50" ook nog klein,tot dat je heb in je woonkamer[:'(]

  • 05-24-2008 6:30 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Jullie praten bijna allemaal met onervaren ogen.

    Omdat je zelf nog op een relatief kleine maat televisie kijkt, denk je dat maat x snel te groot zal zijn.

    Voordat je tot een aankoop overgaat; praat met mensen die al een 42 inch of groter platte televisie hebben.

    De enige reactie die ik steeds hoor is dat ze het eerst groot vonden, maar nu best een maatje groter mag.

    Tel daarbij op dat met HDTV je dichter bij een beeld kan zitten en de optelsom wordt eerder groter als kleiner.

    Zodra ik de 60 inch plasma heb hangen ( duurt nog een jaar hoor) laat ik jullie mijn ervaring weten.

    Ignace, niet zo voorzichtig. Als je geen Pioneer plasma koopt, dan heeft Panasonic een mooie tussenmaat tegenwoordig in full HD en 46 inch.

    Kleiner moet je niet gaan.

  • 05-24-2008 7:31 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Als je in een bios te dicht bij het doek zit kijkt dat toch ook niet prettig?

     

     

  • 05-24-2008 7:42 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Het probleem met zo’n scherm, met zulke afmetingen, is dat de bronnen te veel verschillen in kwaliteit. Als alles 1080p/1080i zou zijn, is dat nog wel te doen. Maar naar een normale tv-uitzending kijken, op een 60 inch scherm op 4 meter afstand, hoeft voor mij niet.

    Ik ben ook geenszins van plan om ook maar ooit, een huiskamer om mijn tv te gaan inrichten. Een 37 inch is toch ongeveer wel de max.

    Bingo:
    Voordat je tot een aankoop overgaat; praat met mensen die al een 42 inch of groter platte televisie hebben.

    De enige reactie die ik steeds hoor is dat ze het eerst groot vonden, maar nu best een maatje groter mag.

    Met hun hoef ik het niet eens te zijn.Stick out tongue

  • 05-25-2008 3:59 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: Nieuwe BeoVision

    Voor 80% van mijn tv kijk activiteiten (nieuws, talkshow, sport) heb ik geen behoefte aan een grote tv (mijn huidige avant 28 zou iets groter mogen zijn, maar 32 inch zou ik genoeg vinden). Maar voor film (en af en toe een belangrijke sportwedstrijd) kan het niet snel groot genoeg zijn.

    Daarom vind ik de combi van tv plus een beamer ook ideaal!

    Ik hoop dat de BV7 een goede upgrade krijgt zodat deze aantrekkelijk wordt om mijn avant te gaan vervangen.

    Groeten,

    Bieele 

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 05-25-2008 4:23 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Hoi Bieele,

    Als je met de upgrade van BV 7 de 32"bedoeld denk ik niet dat er (op korte termijn) een ugrade aan zit te komen.

    Ik ben in februari jl. overgegaan van Avant 32" RF DVD naar BV 7-40 MKIII. Ik heb er lang tegenaan "gehikt" maar heb er geen seconde spijt van. Het beeld (ik bedoel dan wel digitaal sigenaal en geen analoog) is i.c.m. de Samsung HD Receiver subliem. Mijn kijkafstand is +/- 3 meter. Het beeld doet absoluut niet onder voor het superieure beeld van de Avant. 

     Ik ben het met Bingo eens dat het kijken naar groter beeld snel went, ik zou inderdaad niet meer terug willen naar de Avant. Ik heb bij @Home (of Ziggo zoals ze zich nu noemen) het HD pakket erbij genomen en dat is echt genieten.  Superstrak beeld en ook het geluid klinkt waanzinnig.(2x BL 8000 en BL 7-4) Ik ben nog aan het denknen om op termijn een Blu-ray speler erbij aan te schaffen daar het nog wel ff zal duren voordat de Blu-ray ingebouwd zit in de BV 7. Ik wilde daar ook bij de aanschaf van de BV 7 niet op gaan wachten. Je kunt wel eeuwig blijven wachten op de volgende en de volgende en de volgende upgrade......

    Conclusie, m.i. is de BV 7-40 in ieder geval een perfecte vervanging van de Avant. Je moet dan wel digitaal signaal nemen, analoog signaal is simpelweg niet prettig om naar te kijken op een BV 7-40.

    Groeten,

    Rob 

     

    Just because it's mellow it doesn't mean it's less evil....
  • 05-25-2008 4:44 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Ik heb gehoord dat de nieuwere bv7's de dvd speler kan worden vervangen voor een br ter zijndertijd.

  • 05-25-2008 5:21 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Wauw !!!!
  • 05-25-2008 6:45 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Het is ook nooit goedBig Smile
  • 05-25-2008 11:23 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Geweldig nieuws juist!!!

    Krijgt die nieuwe versie dan gelijk Dolby True HD, etc.. ?

  • 05-25-2008 2:50 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision


    Weer terug in het  'natte'  Holland... en kijk ! Zo kan het dus ook..Smile

    (geloof me, ik kijk/doe mee op/aan dit forum omdat ik het leuk vind
     over B&O te discussieëren, níet over de grond te rollen met andere
     deelnemers...)

    Een leuke post van Bingo en ditto reacties... Zal jullie verder niet echt
    vervelen met de bandbreedte die nodig is voor de resoluties die Bingo
    opgeeft (voordat wij zo'n 'pijp' naar binnen hebben lopen, is het signaal
    allang airborne.., lees eens de Pana Global site..., zij verwachten met de
    2009 modellen geen kabels meer te gebruiken > eerlijk gezegd
    verwacht ik zulk nieuws eerder uit Struer Sad ).
    Over de groote van het plasma scherm maar te zwijgen.
    Ignace zei er iets zinnigs over, ik blijf erbij, 32" Avant is zát in mijn
    woonkamer. Net als eerder gememoreerd door (?) in een andere post op dit
    forum; ook bij mij past het beter bij 'n Panta Rhei, Charlies en twee Scene's.

    FF tussendoor... Suggestie voor Struer, maak het bij de BV4 passend cabinet in hetzelfde
    stramien als plasma scherm, cabinet met dezelfde omlijsting en ditto
    glazen plaat als het scherm.. 't  Zijn de kleine dingen... Maar goed,

    Ben niet blind betreffende de voordelen van een groot scherm..., én ik
    heb mij zolder nog Smile  Smile   Kijk uit naar de uitlevering van de TH-50PZ800
    (One sheet of glass..., mooi !  Cool  ) met de bijpassende Blu-Ray speler of de
    BR recorder die in juli schijnt te komen...
    Kan ik op zolder mijn 'sporthok' inrichten... :SmileSmile

    Ik gebruik de Linksys WRT600N (Cisco) router die het HDMI signaal
    op 5Ghz doorstuurt naar mijn slaapkamer (MS media extender). Lukt prima,
    dus zelfde set-up kan ook naar zolder. Gebruik een 2 TB NAS met MS home
    server voor het opslaan van mijn tv-recordings & muziek.
    Daar ik enkel de sport programma's en films op Blu-Ray ga kijken op
    het plasma scherm kan ik toe met een speakersetje van Logitech
    (Z-5500 ofzo) met optische ingang. Via mijn Aspire 9815 kan tevens
    HD-DVD kjken.( Set-up info is voor een ieder die denkt daar zijn voordeel mee kan doen...)

    Waarom geen B&O ? Ben +/- 3,000 euri kwijt aan deze 'zolder'  set-up en wil
    eerst eens kijken hoe zo'n plasma scherm mij bevalt, misschien kom ik helemaal niet meer beneden...  SmileWink  ...

    In antwoord op het  'afzeiken', ik lees de kritieken van anderen betreffende sommige
    B&O producten en ben het grotendeels eens. Natuurlijk vind ik het jammer
    dat een DVD1/2 een misser is, vind ik ook van de HDR2... Zou zeggen,
    informeer je en koop het ontwerp niet ! Indien je het ontwerp niet in bezit hebt, waarom het dan hier afzeiken ? Niet leuk voor mensen die wél aangeschaft hebben en er tevreden mee zijn.... Dat is enkel wat ik mee bedoel..., een showmodel boeit mij niet echt..., vind het leuk voor wat het is... een showmodel. Gebakken lucht. Ook ik heb kritiek naar Struer.

    Begrijp niet dat de BL10 enkel op de BV4 naadloos aansluit.., waarom niet op de BV7/40" ? De Beocom 6000 kan eigenlijk ook bij het grof vuil nu ik telefoon via de kabel heb, alhoewel bij de nieuwe handsets vermeld staat dat deze nu ook het
    kabelsignaal herkennen..., dus niet. B&O geeft  'WXGA' resolutie op voor de huidige plasma schermen ??? Dit is 1366x768, da's een kwestie van een betere processor op het board ?  Dan heb je WSXGA  of WXGA+, waar het WUXGA zou moeten zijn... (1080p)...?
    Wél onder de indruk ben ik van de BeoCenter 2, de speakers (uiteraard),
    de Avant -vanwege haar speakers én de surround/dts module, nog niet
    eerder zo'n mooi geluid/beeld gehad-, de BS4 en de nu al legendarische
    9000 radio/cd wisselaar...

    Zal altijd B&O blijven kopen en een adept fan zijn. Mag natuurlijk wat kosten,
    maar niet kopen om  het (B&O) kopen... Wel als toevoeging aan mijn interieur...

    Mochten er nog 50"/52"/54" non-B&O plasma's zijn die bekijken waard zijn,
    ik hou mij aanbevolen... (Euhhh, de  'Kuro' ken ik al... )

    Cheers  !   Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
Page 3 of 3 (63 items) < Previous 1 2 3