in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-25-2008 2:50 PM by dunkalot. 62 replies.
Page 2 of 3 (63 items) < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-20-2008 6:32 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Nieuwe BeoVision

    Karel Uyttendaele:

    Bingo for CEO of B&O!

     Hier stem ik eigenlijk ook wel voor aangezien een drastische prijsverlaging geen ramp is natuurlijk Big Smile.
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-20-2008 7:35 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Karel Uyttendaele:

    Heren,

    Waarom toch altijd die negativiteit tov Bingo? Hij is een B&O liefhebber... Z'n Avant is daar het bewijs van? Of niet?
    Ik vind het totaal niet meer leuk dat m'n vriendje zo wordt afgeblaft! Dus aub... stop er mee.. ik kan er niet meer tegen..

    Bingo for CEO of B&O!

    Jongeman,

    Ik was niet op de hoogte van het feit dat Bingo uberhaubt een [B&O] vriendje heeft; excuus derhalve........aan het vriendje......Embarrassed

    Bingo zal het trouwens beter doen als CFO dan als CEO [kan die de centjes beter bewaken, anders gaat die zich ook nog het beleid bezig houden en dan is einde pas echt zoek].....Wink maar ja op de fiets [zijn persoonlijke vervoersvoorkeur heb ik begrepen bij het Showboot item]is Denemarken wel erg ver voor hem.......Big Smile

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-20-2008 10:37 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Jongens, hou eens op met dat gezeik over mij.

    Blijf bij het onderwerp!!

    De sfeer is zo grimmiger als jullie doorgaan.

  • 05-20-2008 2:30 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Inderdaad zeg. Ze durven nu ineens allemaal wat te zeggen. Erg flink.

     

    Ik vind het ontwerp trouwens ook helemaal niks. Ik had toch ook liever gezien dat B&O deze tijd en geld gestoken had in ontwerpen die wel aanslaan. Ik geloof niet dat er markt is voor een 100 inch tv, die pak hem beet 50.000 euro gaat kosten. Zou ik er ver langs zitten?
     

  • 05-20-2008 3:00 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

     

    Het is een Beursmodel !  Net als een aantrekkelijke blondine, gewoon om even lekker naar te kijken... Níet voor algemeen gebruik c.q. productie...

    Panasonic kwam als 1e met een 120" plasma scherm op een beurs, jaren terug...   'Verhaal'   gaat nu nog in het rond.., publicitaire waarde noemt men dat...?

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-20-2008 3:06 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Nieuwe BeoVision

    dunkalot:

     

    Het is een Beursmodel !  Net als een aantrekkelijke blondine, gewoon om even lekker naar te kijken... Níet voor algemeen gebruik c.q. productie...

    Panasonic kwam als 1e met een 120" plasma scherm op een beurs, jaren terug...   'Verhaal'   gaat nu nog in het rond.., publicitaire waarde noemt men dat...?

    Beer

    In dat geval zie ik liever een stel blondines met veel te strakke B&O shirtjes op een beurs Big Smile 

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-20-2008 3:17 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

     

    Mét shirtjes ??? U bedoelt  'Wét shirts'... toch..?

     

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-20-2008 3:30 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Nieuwe BeoVision

    Ja dat komt tijdens de onthulling van de nieuwe B&O babe Big Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-20-2008 3:49 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    dunkalot:

     

    Het is een Beursmodel !  Net als een aantrekkelijke blondine, gewoon om even lekker naar te kijken... Níet voor algemeen gebruik c.q. productie...

    Panasonic kwam als 1e met een 120" plasma scherm op een beurs, jaren terug...   'Verhaal'   gaat nu nog in het rond.., publicitaire waarde noemt men dat...?

    Beer

    Verhalen ja, zeg je goed. Ik zou gewoon bij de feiten blijven. Panasonic kwam met hun 1ste 103 inch met een prototype op de CES in Las Vegas in 2006.

    En B&O lijkt me een iets te klein bedrijf om in deze tijden met een beursmodel te komen, om even lekker naar te kijken. Ik zou het in ieder geval raar vinden. Zeker als aandeelhouder...

  • 05-20-2008 4:15 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Op de vakbeurs in Las Vegas liet Panasonic een 150 inch plasma-reus zien.

     

    Panasonic begin dit jaar in Las Vegas...  150" ...

    'Verhaal'  staat tussen aanhaaltekens om aan te geven dat een imposante presentatie wel degelijk haar vruchten afwerpt... Zoals Panasonic al jaren terug deed met een 120" beursmodel... 

    Hoe B&O zich presenteert kan je over twisten. Discriminatoir gedrag, als B&O doet, vind ik niet onbegrijpelijk. Zij richten zich specifiek op hun doelgroep, voor sommigen elitair gedrag, anderen (waaronder Beer )  begrijpen dat LG of Samsung en zelfs Philips shoppers  níet zomaar tot  B&O  shopper verworden. Waarom jezelf dan in die demografiek  profileren ?

    Beer

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-20-2008 4:33 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    dunkalot:

    Zoals Panasonic al jaren terug deed met een 120" beursmodel... 

    Ga je weer. CES 2006, 103 inch. 

  • 05-20-2008 5:51 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

     

    Ik heb de Panasonic  120"  zélf gezien in Amsterdam (2004/5), in deze geloof ik mijn eigen ogen eerder dan de informatie die jij van het internet af  'googled' ?

    Verder, in het segment waar Bang & Olufsen zich profileert zijn zij allesbehalve  'een kleintje' zoals jij beweert.

    Er wordt op dit forum regelmatig geklaagd dat B&O  'achter'  loopt... Wel, zelf ben ik 25 jaar klant van de boys in Struer, net als zij eigenzinnig. Ervaar het als prettig dat B&O er niet blind invliegt bij elke hype.

    Wat bieden zij nu níet aan in hun  'ontwerp-lijn'  ? Géén goede DVD speler lees ik ergens.., de Beocenter 2 speelt fantastisch op mijn slaapkamer in samenwerking met mijn oude MX7000 ! De 2 Beolabs (F) en 2x Beovox (R) 5000 daarbij klinken nog immer geweldig. Net als de DVD speler van mijn Avant. Twee spelers die uitstekend voldoen, andere ? Geen idee, geen ervaring mee. Wat ik er over lees op dit forum zijn meer klachten betreffende functionaliteit dan kwaliteit.

    Duur ? Heb mijn Penta's verkocht voor evenveel euri als ik er destijds in NLG voor neer moest leggen (verkocht in 2004), de Penta's spelen nog steeds de sterren aan de hemel. Begin dit jaar een nog beter bod gehad op de lab/vox 5000 ontwerpen.

    Enig idee hoe vaak ik bij vrienden/kennissen ben binnen gelopen en waarderend heb moeten knikken bij hun presentatie van (b.v.)  'Matchline' of  'Cineos'  ? Het summum volgens hen in AV..., mét Ambilight (! ben ik enige die dat hélemáál níet rustgevend vind! ?). Wat moet je dan ?  Hoe leg je B&O uit aan mensen die  'blind'  zijn voor het ontwerp en  'doof'  voor de nuances uit de B&O speakers ? Mijn gelijk halen over hun trotse nieuwe aankoop ?  Zwijgen is het enige dat dan past. Vaak is  B&O  een kruis.... Wink

    Toch ben ik ervan overtuigd dat deze mensen eerder op  'prijs'  de toppers van A-merken kopen,  dan de kopers van (hors-categorie) B&O. De meesten op dit forum kopen B&O ondanks de prijs. Iemand schreef op dit forum 'Bang en Olufsen kijk ik nog als het uit staat'  en zo is het maar net.

    Dat ik weinig toegevoegde waarde aan een plasma scherm kan ontlenen (behalve de BV4/BL10 combi, dát (BL10) maakt nu weer net het B&O verschil...Smile ) weerhoud mij momenteel deze keuze te maken. Eerder is gesuggereerd dat ik een scherm van 50" wel kan  'hebben'  in mijn 6x6m zitruimte. Tsja, ga maar eens op 3m van een 50" zitten..., ík wordt daar niet vrolijk van... Vier meter afstand is echt nodig, vind de BV4 met BL10 en de BL3 rondom werkelijk schitterend, maar nog steeds bovenstaande reserveringen.  Hmm

    Nu  Beer   en   Sleep

    Wink 

     

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 05-20-2008 8:08 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    DoubleU:
     

    Ik vind het ontwerp trouwens ook helemaal niks. Ik had toch ook liever gezien dat B&O deze tijd en geld gestoken had in ontwerpen die wel aanslaan. Ik geloof niet dat er markt is voor een 100 inch tv, die pak hem beet 50.000 euro gaat kosten. Zou ik er ver langs zitten?
     

    De Panasonic 103" kost 38.000 euro.

  • 05-21-2008 2:38 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Bingo:

    Jongens, hou eens op met dat gezeik over mij.

    Blijf bij het onderwerp!!

    De sfeer is zo grimmiger als jullie doorgaan.

    De sfeer wordt hooguit grappiger [bedoeld] ipv. grimmiger en het "zeiken" is dan slechts overgenomen van reden van het geheel.

    Double U ; we hebben m.i. in het verleden al vaker "erg flink" gedurft repliek te geven op onze cijfertjes/prijsman en ook terecht, derhalve moet hij nu zelf niet het slachtoffer spelen.

    hij heeft echter wel gelijk wat betreft zijn laatste opmerking; laten we bij het onderwerp blijven.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-21-2008 2:47 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Dunkalot Beer : wat een zinvol verhaal en ook ik kan mij hier uitstekend in vinden.

    mag ik uit jouw verhaal opmaken dat je in de luxe positie verkeert beolabs 5000 front en beovox5000 rear te hebben ? dat is een erg mooie opstelling ! zelf heb ik al jaren en naar volle tevredenheid een setje penta's III als front en beolabs5000 [de display om laten bouwen naar groen om beter bij de penta display te passen, tsja voor mij een soort puntje op de i] als rear, bovendien een aantal beolab4500's in de keuken en de slaapkamer middels link aan de BV3.32 icm. BS4 "gehangen" en idd. je koopt geen B&O om de prijs maar vanwege geheel andere redenen, plus dezelfde waardevastheid icm. tijdloos design en kwaliteit heeft geen enkel ander A/V merk.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-21-2008 5:04 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Dunkalot, wat een verhaal, op 1 zin van mij. Verder alles goed?

    Jouw verleden met B&O en hoe jouw buitenwereld erover denkt, interesseert me niet. Marktwaardes evenmin. Met die intentie koop ik geen spullen.

    Jij bent duidelijk iemand die B&O koopt, puur op basis van emotie en beleving. De technologie, aansluitmogelijkheden en features zijn van ondergeschikt belang.  Voor mij is dat gewoon andersom. Ik loop niet warm voor een Beosound6, Serene of een DVD2 (tsja) om maar wat voorbeelden te noemen. Ik ga niet naar een tv gapen, als ie uit staat. Maar ieder zijn meug, hoor.

    Verder praat je nog over hypes, waar B&O niet blind in wil vliegen. Ik vind dat prima hoor.

    Aan de andere kant, tot op de dag van vandaag is men nog niet in staat, om op eigen kracht HD-kanalen, en digitale kabel weer te geven. Ik vind HDTV, Blueray, een recorder die in staat is om digitale kabeltv op te nemen, allang geen hype meer.

    Premium prijs (tot op zekere hoogte) is prima, maar dan moet het plaatje wel compleet zijn. Helaas vind ik dat alleen bij de labjes terug en in beperkte mate bij audio.

     

     

  • 05-22-2008 3:05 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    m.i. geef jij jezelf iets te veel eer double U ; het lijt mij geen reactie op 1 zin van jou, maar een respons op het onderwerp icm. de reeds geleverde responses. Indien men zich niet wenst te interesseren voor andermans reacties/responses moet men er zelf dan ook niet op reageren, maar m.i. is het forum toch juist bedoeld om van gedachten te wisselen en het uiteraard met elkaar eens en oneens te kunnen zijn? het is volkomen duidelijk dat B&O om vele redenen verkocht/gekocht wordt, indien het merk niet meer aan de wensen van de potentiele koper voldoet moet deze gewoon overstappen naar een ander merk en niet blijven afgeven op het ontbreken van features e.d. [wat zou het nederlandse woord hiervoor toch zijn?] bovendien de idd. "zwakke artikelen" bv. DVD2 etc. dan ook nog als voorbeeld aanhalen - het is duidelijk dat ik persoonlijk waarschijnlijk tussen jullie beiden "inzit" met mijn reden B&O aan te schaffen, waarbij het idd. juist om het complete plaatje [zoals jij het zo mooi omschrijft] gaat en dit biedt voor mij B&O als enige in voldoende mate.Juist het feit dat het er ook nog mooi uitziet wanneer de apparatuur niet gebruikt wordt is voor mij belangrijk omdat bijv.de TV meestal uitstaat en het een geheel vormt met de rest van de inrichting van de living [zonder de TV "aan te gapen" zoals jij dit weer zo kleurrijk omschrijft] de inrichting bestaat dan bij mij ook niet uit Ikea/Trendhopper spulletjes [zonder deze te kort te doen overigens] een goede stoel moet voor mij meer hebben dan alleen maar leuke features als je deze gebruikt, maar gewoon lekker zitten en er ook mooi uitzien omdat meestentijds deze onbenut in de ruimte staat. tsja gewoon een kwestie van een andere beleving nietwaar ? en die is helemaal persoonlijk en m.i. te respecteren.
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-22-2008 3:54 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    O, maar ik respecteer dat ook. Maar dan moet je dat andersom ook respecteren, dat er mensen zijn, die vinden dat het gewoon magere jaren zijn, wat video-producten betreft. En dat respect zie ik hier, ook lang niet altijd terug.

    Voor mij is er na de introductie van de BV7 geen enkele tv, qua design in de buurt gekomen. Vind hem nog steeds prachtig. Maar we zijn nu 4 jaar verder en nu is de 7-32 toch wel beperkt aan het worden. Alternatieven zijn er niet, althans voor mij. De BV6 is te klein, de BV4/9 te groot en te duur, de BV8 te lelijk. De B7 is dus nog steeds de beste optie, maar dan zonder beperkingen. Dus met minimaal 2 hdmi-poorten en mag er dan ook een BR-speler in?

    Ondertussen wacht ik maar af, en kijk ik dan maar naar mijn BV3-32. Ook niet echt een straf.Smile

  • 05-22-2008 4:43 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Zo denk ik er ook over doubleU,en volgens mij nog een heleboel mensen.

  • 05-23-2008 9:48 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    DoubleU:

    O, maar ik respecteer dat ook. Maar dan moet je dat andersom ook respecteren, dat er mensen zijn, die vinden dat het gewoon magere jaren zijn, wat video-producten betreft. En dat respect zie ik hier, ook lang niet altijd terug.

    Voor mij is er na de introductie van de BV7 geen enkele tv, qua design in de buurt gekomen. Vind hem nog steeds prachtig. Maar we zijn nu 4 jaar verder en nu is de 7-32 toch wel beperkt aan het worden. Alternatieven zijn er niet, althans voor mij. De BV6 is te klein, de BV4/9 te groot en te duur, de BV8 te lelijk. De B7 is dus nog steeds de beste optie, maar dan zonder beperkingen. Dus met minimaal 2 hdmi-poorten en mag er dan ook een BR-speler in?

    Ondertussen wacht ik maar af, en kijk ik dan maar naar mijn BV3-32. Ook niet echt een straf.Smile

    Ik respecteer het andersom zeer zeker wel ! ieder het zijne en soms ook nog met recht een verlangen naar meer en beter in zijn of haar optiek, zelf heb ik geen behoefte aan al die features en ben ook nog steeds niet "over" wat betreft flatscreens [B&O en non B&O] dus wordt ik op eenzelfde manier gestraft als jij : kijken naar onze BV3-32 en dat is idd. geen echte straf....Stick out tongue met een "eenvoudige" maar altijd parate DVD1 speler en heb geen hdmi poorten oid. nodig voor ander speelgoed, maar dat is uiteraard helemaal persoonlijk. B&O heeft duidelijk meer moeite zich te onderscheiden in de flatscreen wereld dan in de crt wereld, vooral door de combi met ict is het blijkbaar een wat lastig verhaal geworden, men kan zich pas gaan inspannen een nieuw product te maken zodra men weet wat [voorlopig] de standaard is en daarbij/daardoor loopt men zeker nooit vooraan, bovendien trekken dit soort investeringen/ontwikkelingen nieuw product een behoorlijke wissel op de financiele bedrijfsvoering op een relatief kleine organisatie.Blue Ray is nog maar kort [for the time being] tot norm gebombardeerd, dus laat een kant en klaar B&O product ongetwijfeld nog even op zich wachten.Wij willen echter meestal sneller, meer toeters en bellen, groter, mooier voor liefst minder.Een van de charmes van B&O wat mij betreft is tenslotte altijd het feit geweest dat men vaak "eigenwijs" een eigen weg zoekt voor oplossingen en dat slaat niet altijd even goed aan. Noem mij maar ouderwets maar ik persoonlijk ben tevreden met apparaten welke tesamen een geheel vormen, eenvoudig te bedienen zijn, mooi beeld en geluid geven, een prettig uiterlijk hebben; hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn en niet meer te kunnen dan ik gebruik. mag ook iets kosten, dus wat mij betreft is dat B&O. anderen hebben wellicht meer wensen en ook dat moet kunnen toch ? zij moeten echter wat langer wachten........Hmm

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 05-23-2008 3:18 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    beologisch:

    en heb geen hdmi poorten oid. nodig voor ander speelgoed, maar dat is uiteraard helemaal persoonlijk.

    Heb ik ook lang niet gehad, maar moet zeggen dat ik er nu wel naar begin te verlangen. Een Apple TV als mediacenter, en via satelliet nu de HD-kanalen, die nu mondjesmaat beginnen te komen.

    Discovery HD, een paar weken terug gezien op een fullHD panel, en dat kijkt toch wel zeer prettig. Smile

  • 05-23-2008 3:32 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Nieuwe BeoVision

    Beologisch:

    en heb geen hdmi poorten oid. nodig voor ander speelgoed, maar dat is uiteraard helemaal persoonlijk.

    wacht maar totdat je Blu-ray hebt gezien op een full-hd plasma. Dan ben je voor de rest van je leven dusdanig verpest dat je niks anders meer wil Big Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-23-2008 3:40 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Laughing
  • 05-24-2008 9:55 AM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Beobird:
    Beologisch:

    en heb geen hdmi poorten oid. nodig voor ander speelgoed, maar dat is uiteraard helemaal persoonlijk.

    wacht maar totdat je Blu-ray hebt gezien op een full-hd plasma. Dan ben je voor de rest van je leven dusdanig verpest dat je niks anders meer wil Big Smile.

     

    Beobird, je bent nu toch echt in dromenland hoor!!!  Voor de rest van je leven niks anders....

    De hoge baas van Samsung wil liefst vandaag nog dan morgen dat hogere resoluties op de markt komen en inmiddels is de Ultra HD standaard vastgesteld op 4320PSmile

    De BBC gaat in september op de IBC testuitzendingen doen via de satelliet samen met de NHK in 4320P in hun eigen codec DIRAC  ( ipv MPEG4 dus)

    Als je wacht met het kopen van een flatscreen televisie totdat er iets langskomt wat je vrienden echt onder de indruk brengt, dan biedt Samsung zeker een oplossing.

    Samsung LCD televisie van 82 inch

    Een LCD televisie met een diagonaal van 82 inch - dat is 208 cm. En bij zo’n formaat moeten ze gedacht hebben ‘gewoon’ Full HD hier niet meer volstaat, en hebben ze de resolutie verviervoudigd tot een indrukwekkende 3840×2160. Bovendien hebben ze ook niet bezuinigd op de overige specificaties, met een refresh-rate van 120Hz, en een LED backlight.

    Mocht je dit monster kopen, dan moet je je van te voren wel af gaan vragen wat je gaat gebruiken om je vrienden te overtuigen - oftwel: wat wordt de bron ? Om deze resolutie echt goed aan te sturen heb je geen andere optie om een PC te gebruiken met een videokaart die deze resolutie aankan.

    resoluties tot UHDVKim Sang Soo, de ‘executive vice president’ van Samsung’s LCD afdeling heeft gezegd dat hij hoopt dat de ‘next-gen’ resoluties op korte termijn beschikbaar komen, omdat de consument steeds meer vraagt om een goed beeld in de huiskamer en daarbuiten”. Niet zo heel vreemd natuurlijk dat hij dat graag wil, maar je vraagt je wel af hoe snel de ontwikkelingen op het gebied van televisie-resoluties zullen gaan voor televisies Ultra High Definition is op dit moment gespecificeerd op 7.680 × 4.320, dus we kunnen nog even vooruit.

    Een prijs voor de Samsung 82″ 4HD is nog niet bekend, maar voor een 52 inch ‘Ultra-Def’ televisie wordt al 50.000 dollar gevraagd, dus we zijn benieuwd…

    http://www.avblog.nl/82-lcd-4xhd-televisie-van-samsung/

    Super Hi-Vision demo op IBC2008 Amsterdam

    mei 17, 2008 15:18 Categorie: hdtv nieuws

    Super Hi-Vision demo op IBC2008 AmsterdamNHK uit Japan, RAI uit Italy en de Engelse BBC zullen samenwerken om een unieke demonstratie op te zetten ter gelegenheid van de IBC2008 beurs in Amsterdam in september aanstaande.

    Het gaat daarbij om een live demonstratie met internationale Super Hi-Vision verbindingen, een soort super HDTV systeem dat een resolutie van 7680 x 4320 beeldpunten combineert met 22.2 kanaals geluid.

    De demonstratie zal worden ondersteund door Siemens als technologie partner van de BBC. Cable & Wireless zal zorgen voor een glasfiber verbinding van Londen naar Amsterdam en Eutelsat levert een satelliet koppeling van Torino naar Amsterdam.

    In de demonstraties - die gedurende de hele IBC2008 conventie toegankelijk zullen zijn voor alle bezoekers - zal content die in Japan is gemaakt gecombineerd worden met live beelden van een camera in Londen.

    De live feed uit Londen zal in MPEG-2 compressie worden overgezonden over een ultra-breedband fiber verbinding van Cable & Wireless. Vanuit een server in Torino in Italië wordt het signaal doorgegeven over twee satelliet transponders van Eutelsat.

    De uitzendingen worden in het NHK theater in volledige resolutie vertoond met een speciale 8k x 4k projector en daarnaast wordt een deel van de content vertoond op de EBU Village stand in de tentoonstelling. Daar wordt een “down-converted” beeld vertoond via de satelliet verbinding in een resolutie van 3840 x 2160 op een LCD scherm.

    Even ter vergelijking Full HD TV zoals wij dat nu kennen heeft een resolutie van 1.920 x 1080 beeldpunten.

    De IBC beurs zal van 11 to 16 september 2008 gehouden worden in de RAI in Amsterdam.

    Een uitgebreider Engelstalig artikel kunt u lezen op HDTV Origin.

    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/super-hi-vision-demo-op-ibc2008-amsterdam/

     

     

     

  • 05-24-2008 2:49 PM In reply to

    Re: Nieuwe BeoVision

    Allemaal heel erg mooi en geweldig.

    Maar wat is de bedoeling naar de consument toe?

    Wat ben je ermee?

    Op een bepaald moment zien je ogen het verschil toch niet meer.

    En al helemaal niet in de gemiddelde huiskamer. 

    Of gaat het de bedoeling worden dat we in de toekomst onze muren kunnen bezetten met Plasma, OLED of LCD TV's van 100"?

    Zodat we de kleur van het behang of de verf naar wens dagdagelijks kunnen aanpassen.

    Ik ben gisteren nog bij iemand geweest die naar een 42" plasma keek met een kijkafstand van 2 meter 20 cm.

    Wild werd ik ervan.

     

     

     

     

    Onderschrift buiten gebruik
Page 2 of 3 (63 items) < Previous 1 2 3 Next >