in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-13-2008 4:10 PM by Beomaster8000. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-27-2008 12:31 AM

• eddy
    • Not Ranked
    • Joined on 04-30-2007
    • Belgie
    • Posts 19
    • Bronze Member

Bang & Olufsen 70's en 80's

Hallo,

Zijn er hier nog mensen te vinden die het meer hebben voor de oudere type's van Bang & Olufsen uit de jaren 70 en begin 80 met de beovox, beomasters 3000-2, 4400, 6000, 8000 en de  beolab 5000 serie versterker uit 1970, beogram 4002 enz . uit de tijd dat Bang & Olufsen nog echt kwaliteit produkten had zonder invloed van ander merken.

Het is mss een beetje nostalgie maar ik heb het niet meer voor de Bang & Olufsen van vandaag,

Zijn er hier mensen die mijn menig delen?

Graag reactie

Groeten uit Belgie

Eddy  

• 04-27-2008 3:40 AM In reply to

Re: Bang & Olufsen 70's en 80's

Ik moet ook regelmatig naar lucht happen door de prijzen van vandaag bij B&O als je dat bedoelt.

In de jaren 70 en 80 kreeg je veel meer waar voor je geld. Ben het helemaal met je eens.

• 04-27-2008 5:06 AM In reply to

Bingo:

Ik moet ook regelmatig naar lucht happen door de prijzen van vandaag bij B&O als je dat bedoelt.

In de jaren 70 en 80 kreeg je veel meer waar voor je geld. Ben het helemaal met je eens.

Ik weet zeker dat Eddy het niet over de prijzen cq. waar voor het geld heeft Bingo [tsja dat blijft tenslotte niet voor niets jouw stokpaardje nietwaar, dus moeten we het je maar niet "kwalijk" nemen, maar dan ook niet serieus], maar wel over het design icm. kwaliteit van die periode, waarbij de concurrentie ook niets vergelijkbaars te bieden had, of maar zelfs in de buurt kwam qua beleving/integratie/kwaliteit/design tegen toch wel een stevige maar rechtvaardige prijsstelling.

Ik deel jouw mening ook, ik heb meest B&O zaken in gebruik uit de periode '70 '80 '90 [Beosystem 8000, penta's, beolab4500/5000, Avant, LC2's] maar zeker ook aangevuld met imho mooie en goede item uit het nieuwe decennia : BV3, Beocom2,BS4,BL5.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-27-2008 5:29 AM In reply to

De topic starter had het over het design en waarschijnlijk de gebruikte materialen.

Zaken waarover je inderdaad een discussie kan voeren.

Maar dan maar weer voor de honderdduizendste keer beginnen te zeiken over de prijs. 

Pak toch uwe boel bij elkaar en start ergens een KURO forum of zo. 

Want voor u moet B&O gewoon verkocht worden op pallets.

In den ALDI of de LIDL.

Tussen de China import fietsen, Medion LCD TV's en de OLE koeken.

Of als het toch even beter moet in de mediamarkt misschien.

Waar je na heel lang zoeken misschien iemand bij je krijgt.

Die dan eventueel iets kan vertellen over de TV naar je keuze. 

Maar helaas kent de arme man niet zo veel dat gene wat jij wil.

Want jij wil B&O en jij loopt zwaar achter in dit tijdperk.

Hoongelach is je deel.

De mediamarkt in rep en roer.

Debiel in rij 15 wil B&O kopen.

Maar de verkoper snelt je ter hulp in zijn knalrode hempie. 

Hij red de meubelen door onmiddellijk te zingen over de meest overweldigende onovertroffen en fantastische Pioneer KURO. 

Want B&O is veel en veel te duur.  

En altijd maar zeiken over het ontbreken van 15 HDmi poorten.

Het ontbreken van ESP,ABS,EDC,ASP,VTM,VTR,OSP,UPC,DDD,GGF,KKL,OPL,MMLH en andere technologie waar "anderen" al 100 jaar mee voorop lopen.

Het oeverloos gezeik over die B&O boot hetzelfde.

Het personeel is niet vriendelijk, het vreten is niet goed, de fruitsap is te bitter,de boot schommelt te hard, het is te zakelijk,er hing geen 150" scherm.

En The Rolling Stone's waren er ook niet eens.

Man man man, wat een gemiste kans, die B&O boot. 

En als toevallige passant kon ik er niet zomaar op in mijn short met teenslippers en hawai hemdje.

Wat een treurig overroepen gedoe toch, dat B&O anno 2008.

Niks voor mij.

Vorige week ben IK naar de KURO meeting geweest.

Het is te zeggen.

Pioneer TEAM belde me eerst op en vroeg me met hoeveel personen ik wilde aanwezig zijn.

Ik?

Helemaal alleen.

Ze zijn me thuis komen halen.

Toen reden ze me voor met een Mercedes SLR naar de luchthaven.

En omdat ik helemaal alleen was hebben ze me in een Jetfighter naar Dubai gebracht.

Een voorsmaakje wat betreft het gevoel wat ik zou kunnen krijgen qua beleving op de nieuwe KURO.

Pure intensiteit.

Aan het zevensterren hotel stonden duizenden en duizenden mensen maar Pioneer had voor elke persoon één verkoper voorzien.

Het eten was geweldig, het personeel was supervriendelijk en familiaal.

Er waren zelfs verkoopsters waar ik een wilde nacht mee gehad heb.

Want de klant is koning,niewaar.

En zonder zeuren hé. 

De fruitsap de morgen er op?

Je zag de appelsienen groeien aan de boom.

Je koos je appelsien, deze werd voor je ogen geperst en in een Val saint Lambert kristal glas gegoten.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

En het allermooiste moest toen nog komen.

De Pioneer KURO kost amper een fractie van dat B&O geval.

Wordt thuis geleverd met een persoonlijke boodschap van Elvis Presley of Frank Sinatra.

Met een NIET goed GELD terug garantie. 

B&O anno 2008.

Het is echt niet meer wat het was. 

Ik ben een randdebiel die B&O gebruikt.

Met een CRT toestel zonder HDMi.

Is er nog enige redding mogelijk voor mij???? 

Onderschrift buiten gebruik
  • 04-27-2008 5:56 AM In reply to

• eddy
    • Not Ranked
    • Joined on 04-30-2007
    • Belgie
    • Posts 19
    • Bronze Member

ja hoor ik had het eigenlijk over de gebruikte materialen van toen.
  • 04-27-2008 6:11 AM In reply to

Ik ben pas B&O liefhebber geworden ergens begin in de jaren negentig.

Net het huis uit getrokken werd mijn aandacht getrokken  door een tweedehands set LX5500 in het wit met bijhorende Vx video in het wit op een roltafel.

Met beolink 1000.

Als stereo had ik iets gekregen van een vriend van me.

Met hout, radio en cassette en alu panelen en luidsprekers die ik niet ken.

Een mooi geheel.

Ook in de jaren erna leek het qua materiaal altijd goed te zitten.

Wat betreft 2008 vind ik dat er wat veel plastic gebruikt wordt.

De Beosound 4 of de Beovision 8 konden qua afwerking wat minder plastic gebruiken.

De plastic toetsen van de Beosound 4 bv  vind ik een misser.

Al vind ik de Beovision 8 en Beosound 4 wel mooi qua design. 

Idem Beolab 4.

Mooi qua design.

Maar die speaker had eigenlijk op zijn minst zo goed moeten zijn als de Beolab 2500 als zijnde instapspeaker. 

Het oogt wat minder degelijk van kortbij en er worden teveel concessies gemaakt om de prijs zo laag mogelijk te krijgen.

Ze moeten die instapmarkt links laten liggen als het zo moet gebeuren.

Onderschrift buiten gebruik
  • 04-27-2008 9:21 AM In reply to

* Karel komt niet bij van het lachen *

Het leven door een roze Kuro bril is inderdaad veel mooier...

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 04-27-2008 3:08 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

In de jaren 70 en 80 had ik andere prioriteiten en kon me enkel een beolit veroorloven.

Het b&o speelgoed hedendaags is net zo mooi, maar anders... helaas heb ik het er nu niet meer voor over om in de race mee te dingen. En ben dus best tevreden met wat ik heb. Ik ga er nog heel lang van genieten.

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 04-30-2008 7:40 AM In reply to

Karel Uyttendaele:

* Karel komt niet bij van het lachen *

Het leven door een roze Kuro bril is inderdaad veel mooier...

de Kuro heeft geen roze bril, maar een diep zwarte......daar loopt men tenminste te pas en te onpas mee te koop; mooi diep,zwartHmm

• 04-30-2008 11:21 AM In reply to

Esp. voor Bingo :

nu al te koop aangeboden een Kuro [zou er iets mis zijn met dit type ?]

http://link.marktplaats.nl/150557372

was tenslotte ook zijn veronderstelling toen de eerste Beo5 "zo snel" op MP stond......................................Hmm

• 04-30-2008 2:21 PM In reply to

Deze Kuro is van de G8 serie, deze gaat eruit. Nu komt de G9 eruit dus gaan ze de G8 afprijzen.

Mensen kunnen beter niet op dit aanbod ingaan want de nieuwe 60 inch Kuro G9 is net zo duur en een stuk beter weer.

Ik vind het overigens wel flauw en niet terzake doende dat deze adverteerder Bang & Olufsen erbij haalt in zijn advertentie.

Een apparaat moet zichzelf verkopen, daar heb je een ander merk voor door het slijk halen niet voor nodig.

• 05-03-2008 7:34 AM In reply to

Bingo:

Deze Kuro is van de G8 serie, deze gaat eruit. Nu komt de G9 eruit dus gaan ze de G8 afprijzen.

Mensen kunnen beter niet op dit aanbod ingaan want de nieuwe 60 inch Kuro G9 is net zo duur en een stuk beter weer.

Ik vind het overigens wel flauw en niet terzake doende dat deze adverteerder Bang & Olufsen erbij haalt in zijn advertentie.

Een apparaat moet zichzelf verkopen, daar heb je een ander merk voor door het slijk halen niet voor nodig.

De adverteerder wilt er wellicht een echt topmerk erbij halen en deze daarna in vergelijk lager te beoordelen e.e.a. om de verkoop van een modale merknaam eventueel te bespoedigen ? zoiets als een VW willen verkopen, Porsche erbij halen en daarbij aangeven dat de VW meer biedt voor het geld en dus beter is ?!

• 05-13-2008 4:10 PM In reply to

Zullen we even terug gaan naar het begin van het forum??Smile

Ik heb zelf een Beomaster 8000, Beocord 9000, Beogram 8000 en 2 keer Beovox MS-150.  Heb eigg. nog meer maar dat is al te nieuw.

Ik ben zéér tevreden over deze stereoinstalatie en ken zelfs bij de huidige B&O maar 2 setjes luidsprekers die beter klinken en dat zijn de Beolab9 en 5 en voor de rest is er maar weinig wat hier aan kan tippenStick out tongue

Page 1 of 1 (13 items)