|
Untitled Page
ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012 READ ONLY FORUM
This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and
1st March February 2012
-
04-17-2008 12:01 PM
|
|
-
thavn
- Joined on 02-16-2008
- Posts 138
|
Hjelp!! Hva slags bokser trenger jeg for å få alt til å fungere??
Hei! Trenger noen gode råd. Jeg er ikke veldig handy-man, og vanligvis kontakter jeg min lokale forhandler av B&O, og får god hjelp. Men det kunne være verdifullt å få andre B&O entusiaster sitt syn på problemet. Jeg har idag en Avant DVD i stuen, og to link TV-er (soverom + kjøkken). Idag har jeg en vanlig TV antenne + en Strong paraboltuner med både Canal Digital og Viasat abonnement. I SAT modus fungerer faktisk kun venstre fronthøytaler. Det skal vel ikke være sånn. Snarlig forsvinner de analoge sendingene, og kun parabolen vil virke. Jeg vil ha muligheten til å se Champions Leage og fruen noe annet på en annen TV. I tillegg hadde det vært greit å kunne ta opp programmer for å se senere. Hva burde jeg gjøre for å få den funksjonaliteten jeg vil ha? Og jeg vil ikke ha flere fjernkontroller enn Beo4. Alle bokser må kunne gjemmes bort. Hadde planer om å kjøpe en BV7 når den kom med intergrert BR spiller, men nå ser det ikke ut til at den kommer. Men det jeg gjør av endringer bør også fungere sammen med ny TV, når den tid kommer. Takk for alle innspill. Mvh Torbjørn
BV10, Avant DVD, BL5, BL4000, BS2300, BV6-26, MX 4002, 2xBeocom 6000, LC2
|
|
-
-
9 LEE
- Joined on 02-14-2007
- Moderator - UK
- Posts 5,223
|
Re: Hjelp!! Hva slags bokser trenger jeg for å få alt til å fungere??
Nogen?
BeoWorld - Everything Bang & Olufsen
|
|
-
-
Dillen
- Joined on 02-14-2007
- Copenhagen / Denmark
- Posts 5,008
|
Lee, here ? And in danish ? Unfortunately, I'm not very experienced with the newer B&O things but I'm sure that someone else will come along with good advice. Desværre har jeg ikke meget erfaring med de nyere B&O ting, men jeg er sikker på, at en eller flere andre har et par gode råd. Martin
|
|
-
-
9 LEE
- Joined on 02-14-2007
- Moderator - UK
- Posts 5,223
|
It was late and i used an online translator to try and get the word "anybody?" !! I was rather hoping the word was correct and didn't have a double meaning of "fresh fish for sale" or something silly.. Questions can slide down the scale and get forgotten sometimes, so when i get a little spare time i try and resurrect them so members can get an answer. I was just being brave by venturing into the Scandinavian Forums!
|
|
-
-
Dillen
- Joined on 02-14-2007
- Copenhagen / Denmark
- Posts 5,008
|
Well done, Lee ! Normally, the online translators are quite bad but this one obviously worked. Martin
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
Der er stor forskæld på om det en en BV7 32 eller 40" du kigger på... den bedste løsning med og optage og ser forskælige kanaler, er nok at købe en Viasat+(med hdd) modtager med et ekstra kort i koster 100 kr i DK. BV7 kan styre to bokse men det kan din AVANT måske også hvis du kan finde V.AUX(STB) under connections. ellers viker HDR2 rigtig godt sammen med BV7-40". Med hensyn til bluray er det bedst og bruge en løs bokse istedet for en indbygget, da udviklingen går så stærkt. er det meget billiger og skifte boksen end hele tv'et hver gang de kommer med noget nyt.
|
|
-
-
thavn
- Joined on 02-16-2008
- Posts 138
|
Hei, og takk for svar. Jeg ser på en 40", selv om jeg er skeptisk til størrelsen. Vil ikke at TV-en skal være for dominerende i stua. Men slik jeg ser det, for at jeg skal få fullt utbytte av link systemet trenger jeg da en tuner med innebygget hdd, og en mottager for det nye digitale bakkenettet. Da kan jeg f.eks se på Champions leage i stua, mens min bedre halvdel ser på en annen kanal på soverommet eller kjøkkenet. Men da er begge de to boksene BV7 kan styre opptatt. Vil det si at jeg MÅ vente til B&O kommer med en TV med innebygget BR spiller? Å kjøpe en BV7-40 nå, og kjøpe f.eks en Pioneer BR spiller vil ikke kunne styres fra et linkrom, er det riktig oppfattet. Forutsatt at de to boksene BV7 kan styre allerede er opptatt? Jeg er vel ikke den eneste med dette problemet? Hva gjør dere andre?
BV10, Avant DVD, BL5, BL4000, BS2300, BV6-26, MX 4002, 2xBeocom 6000, LC2
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
BV7 32" kan styre 2 mens 40" MKIII kan styre 4.
|
|
-
-
BMGHB
- Joined on 05-12-2007
- Posts 219
|
Man kan sagtens styre en BR afspiller i et linkrum men kun hvis det kan styres af BV7'eren. Og det er der jo mange afspillere der kan. Spørgsmålet er så bare om MasterLink+ Antenne signaler er gearet til at kunne videreføre et HD billede..?
BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
Nej man kan ikke se HD i et link rum fra master rummet. Altså du kan godt se det men det er i SD.
|
|
-
-
9 LEE
- Joined on 02-14-2007
- Moderator - UK
- Posts 5,223
|
Looks like my "Nogen?" may have helped! fortrinlig !! PS - The translator threw up "fortrinlig, udmærket, udmærkede, det udmærkede, fortræffelig" - which is the best one to use?
|
|
-
-
BMGHB
- Joined on 05-12-2007
- Posts 219
|
Hvis dit tv "kun" kan styre to bokse skulle du prøve denne hjemmeside http://shop.oneremote.dk/catalog/index.php?cPath=43 Er sikker på det hjælper i dit tilfælde. BV7 kommer med en indbygget BR afspiller. Men formentlig ikke på denne side af jul...
BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
BMGHB: Hvis dit tv "kun" kan styre to bokse skulle du prøve denne hjemmeside http://shop.oneremote.dk/catalog/index.php?cPath=43 Er sikker på det hjælper i dit tilfælde. BV7 kommer med en indbygget BR afspiller. Men formentlig ikke på denne side af jul...
Ja om et par år...
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
9 LEE: Looks like my "Nogen?" may have helped! fortrinlig !! PS - The translator threw up "fortrinlig, udmærket, udmærkede, det udmærkede, fortræffelig" - which is the best one to use?
Nice Lee.. good to see you are working on your danish, for the next trip to Struer fortrinlig (fortræffelig) and udmærket is good
|
|
Page 1 of 1 (14 items)
|
|
|