in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-17-2008 2:25 AM by Peter Pan. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-06-2008 1:35 PM

• Eik
    • Not Ranked
    • Joined on 04-06-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

MX7000: Lyd ud- og indgang - opkobling med anlæg

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.

Lydudgang. Jeg har via følgende link fundet ud af hvordan jeg får koblet mit MX7000 til mit anlæg så jeg kan hører lyden fra TV'et via mit anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&KW=mx7000&PN=0&TPN=1

Er det dog muligt at koble mit anlæg/CD-afspiller til TV'et så de indbyggede aktive højttallere kan afspille hvad mit anlæg/CD-afspiller spiller (jeg agter at koble min Audiolab 8000A til TV'et via "Pre Out").

Såfremt jeg kan få TV'ets højttallere til at spille musik fra eksterne kilder så kunne det være ekstra fedt såfremt man kunne slukke skærmen nu hvor det kun er TV'ets højttallere man bruger - er det muligt at slukke TV funktionen uden at slukke for forstærkeren i TV'et? Jeg har en Beo4 fjernbetjening.

Jeg håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

• 04-06-2008 4:55 PM In reply to

Re: MX7000: Lyd ud- og indgang - opkobling med anlæg

Ja det er mulig, hvis du har en BL1000 fjb. skal du bare trykke picture + mute. har du istedet en beo4 skal du tilføje P.MUTE til "list" knappen. det gør du ved at trykke på list og standby knappen på samme tid så kommer der til at stå add? hvis ikke, skal du trykke list indtil det står der. og derefter tryk go og find P.MUTE og tryk go igen nu ligger den under list. Så er alt du ellers skal gøre er at sætte dit anlægs pre out til av1 eller 2.
  • 04-07-2008 1:08 PM In reply to

• Eik
    • Not Ranked
    • Joined on 04-06-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Hej igen

Tak for hjælpen - desværre så virker det stadig ikke. Jeg kan ikke få lov at vælge "P.Mute" - valgmuligheden eksistere ganske enkelt ikke.

Er der en anden måde hvorpå det kan gøres?

Angående lyd ud og ind. Dvs. at jeg skal bruge Scart stik til til lyd in og en af DIN-udgangene til lyd ud!?!

Hilsen Eik

• 04-07-2008 2:45 PM In reply to

• mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

Heisann!

Du kan bruke DIN-stikker til både lyd inn og lyd ut, bare kjøp en vanlig 5p DIN til 4x phono ledning...

For å aktivere høyttalerne uten å skru på skjermen, er det bare å trykke AV og så CD. Da kan du spille musikk uten at skjermen er på, gjør det stadig vekk selv!
  • 04-08-2008 3:19 AM In reply to

• Eik
    • Not Ranked
    • Joined on 04-06-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Hej igen

Tak for hjælpen. Jeg vil undersøge hvor jeg kan købe et "DIN til 4 x Phono" kabel.

Jeg kan dog stadig ikke slukke for billedrøret og samtidig hører musik via TV'et. Det skal siges at jeg har sluttet en DVD afspiller til via Scart 2 og indstillet TV'et til "V.Tape2".

Jeg kan forstå at der er flere forskellige udgaver af Beo4 fjernbetjeningen - her er et link til et billede af min model:

http://img84.imageshack.us/img84/6269/beoremote1vx9.jpg

Hilsen Eik

• 04-08-2008 8:33 AM In reply to

• mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

Hei,

Ja, det finnes 3 utgaver av Beo4, du har Mark ll utgaven...

Er det slik at du vil spille musikk fra DVD-spilleren tilkoblet på Scart kontakten, uten bilde på skjermen?
    Det tror jeg ikke går ann, men kanskje noen andre vet bedre?

Men via DIN inngangen gjør det det; når TVen er i st.by, så trykker du bare på AV og så CD på fjernkontrollen.
    Det fungerer hos meg, gjør det ikke det hos deg?

EDIT: Siden du har Mark ll utgaven av Beo4 må du legge til "AV" på List menyen... Gjøres på samme måte som The Stig forklarer
  • 04-08-2008 8:48 AM In reply to

• Eik
    • Not Ranked
    • Joined on 04-06-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Hej igen MHW

Jeg har en AV knap på min Beo4 - det virker dog stadig ikke. Når TV'et er i standby og jeg trykker AV efterfulgt af CD så er det kun forstærkerdelen som tændes - så jeg tror det vil virke så snart jeg køber et "5-pins DIN til 4xPhono" kabel og kobler min CD afspiller til på den måde istedet for at hører CD'er på min DVD afspiller som er sat til TV'et via Scart II indgangen.

Jeg vil nu køre ind til en butik som sælger et 5-pins DIN stik.

Hilsen Eik

• 04-09-2008 5:07 PM In reply to

• mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

Hei,

høres riktig ut det... Har du fått kjøpt kabel og testet?Smile
  • 04-11-2008 2:32 PM In reply to

• Eik
    • Not Ranked
    • Joined on 04-06-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Hej igen

Kablet er købt! For 59 DKK købte jeg et 5 pin DIN til 4 gange phono kabel. Jeg har endnu ikke haft tid til at teste udgangen på TV'et, men ved at jeg nu kan få TV'et til at spille musik fra mit anlæg samtidig med at jeg kan slukke skærmen!

Så tusind tak for din hjælp!

Eik

• 04-14-2008 5:33 AM In reply to

• mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

Flott at du fikk det til!

Bare hyggelig å kunne hjelpe!Smile

• 06-11-2008 4:54 PM In reply to

Hej

Jeg tror også det er muligt at få den eksterne enhed til aut. at tænde og slukke de aktive højttalere, se http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7820&PN=0&TPN=11

Er selv ved at tilslutte en Squeezebox til MX-7000. Indtil jeg får dette til at virke har jeg koblet 2 phono til IN på en scart adapter i AV2. Billede fjernes i picture menuen ved at trykke på '0', lidt besværligt.

Mvh

Lars

• 06-12-2008 7:30 AM In reply to

• mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

romer747:

Er selv ved at tilslutte en Squeezebox til MX-7000. Indtil jeg får dette til at virke har jeg koblet 2 phono til IN på en scart adapter i AV2. Billede fjernes i picture menuen ved at trykke på '0', lidt besværligt.

Takk, det visste jeg ikke at fungerte! Smile

Men hvilket av adapterne til Peter Pan er det du har tenkt å bruke?
  • 06-13-2008 7:02 PM In reply to

Har forøgt at lave et 7 pin Audio Aux Link DIN kabel med phono til MX-7000 indgang. som her:

http://www.beoworld.org/beotech/misc2.htm 

Signalet er dog for svagt også selvom jeg bruger en forforstærker, det er muligvis kablets kvalitet og forforstærkerens output. Er desværre til bage til AV2 scart løsningen.

Mvh

Lars

• 06-14-2008 7:14 AM In reply to

• mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

Merkelig... Jeg bruker en standard 5p DIN til 4xPhono kabel, og det fungerer utmerket...

Men hvordan skal du få TVen til å tenne automatisk?
  • 06-17-2008 2:25 AM In reply to

Den bedste måde at tilslutte ikke B&O produkter for at få lyd ud af div. indbyggede TV højttaler,
    og evt. tilsluttede aktive eller passive højttaler, er via AUX IN. Sådan vil du også kunne tilslutte
    en squeezebox for analog lyd overførsel. Aktiver A-AUX under LIST på Beo4 og tryk GO.

Se tegning.

Page 1 of 1 (15 items)