in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-07-2008 7:20 AM by lempereur. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-01-2008 6:03 PM

Vraagje over Beocenter 7002

Bonsoir.

Nadat ik zo af en toe op het forum heb rondgekeken heb ik vandaag maar eens besloten om me aan te melden op Beoworld.Toen ik interesse in hifi begon te krijgen ( en dat is al weer enkele jaren geleden) viel ik direct voor Bang en Olufsen.Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit verder ben gekomen dan een set luidsprekers en de telefoon maar ik moet toegeven dat de prijs altijd de grootste drempel was.Zo af en toe moet je geluk hebben in het leven en enige dagen overkwam me dat dan ookl. Toen ik van de week weer eens een aanhangwagentje verbouwingsafval naar de plaatselijke vuilstort bracht zag ik in één van de bakken met electonisch afval iets moois glimmen. Daar lag toch een prachtige Beocenter 7002 in een bak. Snel het ding in de auto gegooid en thuis maar eens goed bekeken. Het enige wat er ontbrak was de arm van de draaitafel, het sluitinkje van de aluminium plaat was afgebroken en de beugel die de plaat omhoog drukt doet het slecht.
    Gelijk de computer aangezet en ben aan het zoeken gegaan of die onderdelen nog te koop zijn. Niet of moeilijk dus. Wel zag ik op een site dat er in de Beo 7002 de draaitafel 1902 is geplaatst. Aangezien ik waarschijnlijk dus afhankelijk ben van slopertjes wil ik de volgende vraag stellen: Wie kan me vertellen op welke draaitafels de zelfde arm is geplaatst als op de 7002 en wie weet waar ik eventueel nog onderdelen kan kopen.

Veel dank en groeten uit het land waar de Ben O dealers met een vergrootglas zelfs nog niet te vinden zijn.

• 04-01-2008 11:57 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Vraagje over Beocenter 7002

Hallo Lempereur,

Welkom bij BeoWorld !

Wellicht kan iemand van de Nederlandstalige leden je hierbij helpen.
    Daarnaast is er ook het Beogram forum en de Workbench
    waar men je vast kan helpen hierbij.(niet zelden zelfs bij onderdelenvoorziening)

Groet,

• 04-06-2008 5:57 AM In reply to

Bonjour.

Ignace, bedankt voor je reactie. Misschien is er iemand die me kan vertellen welke draaitafels beschikken over dezelfde arm als die op de Beocenter 7002. Dat maakt het zoeken, maar vooral het vinden een stuk gemakkelijker. 

Groeten uit het land waar we ondanks het gemis van de arm toch een prachtig geluid uit de 7002 krijgen. 

• 04-06-2008 8:36 AM In reply to

• beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

Zelfde als in de Beogram 1800 met een MMC 20 EN naald. Zie hier http://www.beocentral.com/products/bc7002

Groet

• 04-06-2008 2:49 PM In reply to

• Bliss
    • Not Ranked
    • Joined on 08-05-2007
    • Posts 31
    • Bronze Member

Bij de Beogram 3000 die ik onlangs kocht als onderdeel van een "werking onbekend" opruimingspartij (lucky me, zie het Engelstalige forum) zaten ook twee Beocenters 7002 (en een Beocenter 7000, maar die ga ik zelf opknappen). Alles zonder elementen voor de platenspelers, maar de een heeft volgens mij een goede arm en van de ander is de klep (en de ophanging) nog in goede staat.

Hoeven niet veel te kosten, dat ze nuttig gebruikt gaan worden is me meer waard, stuur even een PM!

PS1: Een naald voor de platenspeler wordt het duurste, maar ook daar is tweedehands wel aan te komen, gewoon goed het forum en veilingsites in de gaten houden. Voor snaartjes voor het cassettegedeelte (die zijn ongetwijfeld verteerd) moet je bij Martin Olsen (Dillen is zijn forumnaam) zijn, die verkoopt ze nieuw, voor redelijke prijzen en inclusief goede instructies.

PS2: Mochten er nog meer mensen onderdelen zoeken: bij de partij zat ook nog een Beocenter 3300 en een Beocenter 1800.

• 04-07-2008 7:20 AM In reply to

Je hebt post!
Page 1 of 1 (6 items)