in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-17-2008 7:15 PM by koning. 30 replies.
Page 1 of 2 (31 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-26-2008 4:12 PM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Ben ook lid van een aantal andere technische fora, en ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan die zogenaamde audiophieltjes die doen alsof ze alles weten omdat ze dat hebben gelezen....

    Bijv het "onzin over de Beolab 5" topic op Tweakers

    Hey dudes,

    Na een tentoonstelling te hebben gezien van B&O (waar ik absoluut geen fan van ben) ben ik na de tijd in discussie gegaan met 1 van die verkopertjes, die een presentatie hield over de Beolab 5. Hij beweerde dat er uit de Beolab 5 een uitgangsvermogen van 2500 Watt per stuk komt, terwijl het opgenomen vermogen van deze actieve speaker maar 40 Watt is!!!!! Ik zet hier mijn vraagtekens achter...

    Het werd uiteindelijk een welles-nietes discussie, en hij begon alleen maar te zeuren over het ICE versterker(tje) wat in deze speaker aanwezig was. Ik hem vertellen dat ik hier niet geîntereseerd was, en vroeg wat voor waarde dit was (PMPO, RMS, sinus) waarbij de beste man geïriteerd wegliep. :9~

    Zo'n ondankbaar kreng hoort toch *()&&%**(&^ niet op de Rivershow thuis ?

     

    Aan de ene kant heb ik zoiets van, laat die arme stakker, maar aan de andere kant erger ik me kapot aan dit soort mensen...
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-26-2008 5:12 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Hierbij vraag ik me ook wel af wat dat soort mensen te zoeken hebben op de Rivershow. Blijkbaar heeft hij zijn opgedane kennis nogal hoog in de bol zitten. Ik zou me er vooral niet te druk om maken (tenzij zo iemand naast je staat natuurlijk dan zou ik me er persoonlijk ook gruwelijk aan ergeren). Maar zoals hij het beschrijft doet hij wel blijken dat het afkraken van adviserend personeel hem 'goed' doetNo - thumbs down

    En blijkbaar heeft hij niet echt de tijd genomen om eens te luisteren naar het geweldige geluid wat de Beolab's 5 produceren maar vindt hij de versterkerwaardes belangrijker. Als je luidsprekers in huis hebt staan, waar gaat het dan uiteindeijk om?? Versterkerwaardes? Ik heb dan zoiets, als hij zo graag zijn gelijk wil halen dan koopt hij toch fijn wat anders... (hoeven wij hem niet meer tegen te komen ergens)

  • 03-26-2008 8:46 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Beobird:

    Ben ook lid van een aantal andere technische fora, en ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan die zogenaamde audiophieltjes die doen alsof ze alles weten omdat ze dat hebben gelezen....

    Bijv het "onzin over de Beolab 5" topic op Tweakers

    Hey dudes,

    Na een tentoonstelling te hebben gezien van B&O (waar ik absoluut geen fan van ben) ben ik na de tijd in discussie gegaan met 1 van die verkopertjes, die een presentatie hield over de Beolab 5. Hij beweerde dat er uit de Beolab 5 een uitgangsvermogen van 2500 Watt per stuk komt, terwijl het opgenomen vermogen van deze actieve speaker maar 40 Watt is!!!!! Ik zet hier mijn vraagtekens achter...

    Het werd uiteindelijk een welles-nietes discussie, en hij begon alleen maar te zeuren over het ICE versterker(tje) wat in deze speaker aanwezig was. Ik hem vertellen dat ik hier niet geîntereseerd was, en vroeg wat voor waarde dit was (PMPO, RMS, sinus) waarbij de beste man geïriteerd wegliep. :9~

    Zo'n ondankbaar kreng hoort toch *()&&%**(&^ niet op de Rivershow thuis ?

     

    Aan de ene kant heb ik zoiets van, laat die arme stakker, maar aan de andere kant erger ik me kapot aan dit soort mensen...
     

     Die Bingo toch ....Big Smile

  • 03-27-2008 3:51 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    De show is toch op een boot. 

    Kielhalen ??? 

  • 03-27-2008 4:46 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    HarleyD:
    Beobird:

    Ben ook lid van een aantal andere technische fora, en ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan die zogenaamde audiophieltjes die doen alsof ze alles weten omdat ze dat hebben gelezen....

    Bijv het "onzin over de Beolab 5" topic op Tweakers

    Hey dudes,

    Na een tentoonstelling te hebben gezien van B&O (waar ik absoluut geen fan van ben) ben ik na de tijd in discussie gegaan met 1 van die verkopertjes, die een presentatie hield over de Beolab 5. Hij beweerde dat er uit de Beolab 5 een uitgangsvermogen van 2500 Watt per stuk komt, terwijl het opgenomen vermogen van deze actieve speaker maar 40 Watt is!!!!! Ik zet hier mijn vraagtekens achter...

    Het werd uiteindelijk een welles-nietes discussie, en hij begon alleen maar te zeuren over het ICE versterker(tje) wat in deze speaker aanwezig was. Ik hem vertellen dat ik hier niet geîntereseerd was, en vroeg wat voor waarde dit was (PMPO, RMS, sinus) waarbij de beste man geïriteerd wegliep. :9~

    Zo'n ondankbaar kreng hoort toch *()&&%**(&^ niet op de Rivershow thuis ?

     

    Aan de ene kant heb ik zoiets van, laat die arme stakker, maar aan de andere kant erger ik me kapot aan dit soort mensen...
     

     Die Bingo toch ....Big Smile

     

    Wat heb ik hiermee te maken, Harley?

  • 03-27-2008 5:18 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 03-27-2008 8:13 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Bingo:
    HarleyD:
    Beobird:

    Ben ook lid van een aantal andere technische fora, en ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan die zogenaamde audiophieltjes die doen alsof ze alles weten omdat ze dat hebben gelezen....

    Bijv het "onzin over de Beolab 5" topic op Tweakers

    Hey dudes,

    Na een tentoonstelling te hebben gezien van B&O (waar ik absoluut geen fan van ben) ben ik na de tijd in discussie gegaan met 1 van die verkopertjes, die een presentatie hield over de Beolab 5. Hij beweerde dat er uit de Beolab 5 een uitgangsvermogen van 2500 Watt per stuk komt, terwijl het opgenomen vermogen van deze actieve speaker maar 40 Watt is!!!!! Ik zet hier mijn vraagtekens achter...

    Het werd uiteindelijk een welles-nietes discussie, en hij begon alleen maar te zeuren over het ICE versterker(tje) wat in deze speaker aanwezig was. Ik hem vertellen dat ik hier niet geîntereseerd was, en vroeg wat voor waarde dit was (PMPO, RMS, sinus) waarbij de beste man geïriteerd wegliep. :9~

    Zo'n ondankbaar kreng hoort toch *()&&%**(&^ niet op de Rivershow thuis ?

     

    Aan de ene kant heb ik zoiets van, laat die arme stakker, maar aan de andere kant erger ik me kapot aan dit soort mensen...
     

     Die Bingo toch ....Big Smile

    Wat heb ik hiermee te maken, Harley?

    Het had Bingo wel kunnen zijn : optellen van getalletjes en afkortingen, wie de meeste heeft is de winnaar.............Wink

    Toch kan het Bingo niet zijn : er staat niet bij dat het te duur is !!......................Big Smile

    Alleen de aanhef van het artikel geeft al aan met welk type/niveau mensen men van doen heeft, waarbij een objectieve mening op voorhand al niet meer mogelijk is, laat staan de "ervaring" van het geluid terwijl de man blijk geeft van weinig kennis van zaken omdat hij ICE power niet eens kent !!...........................Whistle

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-27-2008 8:48 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Ik ze nog steeds het verband niet. Ik zit toch niet electronica of componenten die in een Beo appparaat zitten te verdraaien naar iets wat het niet is? Dat is wat die audiophiel doet, aangehaald in bovenstaande.

  • 03-27-2008 9:41 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Jongens toch,

    dit lijkt Das Auto reclame wel. Maar even terug naar het topic. Ik ken een aantal van die audiophielen maar die gaan gelukkig anders om met de realiteit. Bij een aantal moet ik toegeven dat het allemaal perfect klinkt etc, maar die perfecte audio wereld is dan wel vaak onbruikbaar. 

    Een mooie kamer met mooie spullen waar je van houdt waar je je op je gemak voelt brengt extra emotie mee. In mijn beleving is muziek emotie. Klank, kleur, ruimte, gevoel en omgeving bepalen voor een groot deel hoe je de muziek ervaart en hoort. Cijfertjes zijn leuk maar kunnen alleen maar een indicatie geven van de mogelijkheden van een systeem. Onmogelijkheden bestaan er niet echt omdat ook dit mogelijkheden zijn die de emotie sturen.

    Zo dat was weer enig gefilosofeer. Terug naar af en naar de gewone werkelijkheid. 

    Muzies, Hans Kroon
  • 03-27-2008 11:33 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Ach, op andere fora kon je nog steeds leden tegen die beweren dat B&O voor de helft van Philips is, zucht...

    Laat maar denk ik dan, het heeft niet eens zin om in discussie te gaan.

    Op dat soort fora kom je ook zgn intelligente leden tegen die kabeltjes kopen van abnormale bedragen en vervolgens beweren dat ze de kabeltjes eerst een uur of 20 laten inspelen. Ik vraag je.....

     

    Met dit soort mensen kan en wil ik niet in discussie omdat ze domweg denken dat ze boven anderen verheven zijn (ze lezen veel en nemen alles wat op fora geschreven wordt voor waar aan) en je ze er dan ook niet van kan overtuigen dat ze de kolder in hun kop hebben.

    In principe kan het (technisch) altijd beter, maar of het zinvol is (hoor je het verschil, blijf vooral realistisch) en of je nog kan genieten van hetgeen je hebt staan, heb ik mij vraagtekens bij.

    Uiteindelijk kost je het heel veel moeite en heb je uiteindelijk jezelf ermee. Je wordt er soms zo moe van, dus laat ze maar denken.

    Maar ja, als ze doelbewust het e.e.a. in de grond trappen met hun beweringen (die vooral niet technisch onderlegd zijn) knaagt dat toch bij een liefhebber. Ook al heeft die liefhebber heus wel een realistisch kijk op B&O. 

  • 03-27-2008 12:01 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Beobuddy:

    Ach, op andere fora kon je nog steeds leden tegen die beweren dat B&O voor de helft van Philips is, zucht...

    Laat maar denk ik dan, het heeft niet eens zin om in discussie te gaan.

    Op dat soort fora kom je ook zgn intelligente leden tegen die kabeltjes kopen van abnormale bedragen en vervolgens beweren dat ze de kabeltjes eerst een uur of 20 laten inspelen. Ik vraag je.....

     

    Met dit soort mensen kan en wil ik niet in discussie omdat ze domweg denken dat ze boven anderen verheven zijn (ze lezen veel en nemen alles wat op fora geschreven wordt voor waar aan) en je ze er dan ook niet van kan overtuigen dat ze de kolder in hun kop hebben.

    In principe kan het (technisch) altijd beter, maar of het zinvol is (hoor je het verschil, blijf vooral realistisch) en of je nog kan genieten van hetgeen je hebt staan, heb ik mij vraagtekens bij.

    Uiteindelijk kost je het heel veel moeite en heb je uiteindelijk jezelf ermee. Je wordt er soms zo moe van, dus laat ze maar denken.

    Maar ja, als ze doelbewust het e.e.a. in de grond trappen met hun beweringen (die vooral niet technisch onderlegd zijn) knaagt dat toch bij een liefhebber. Ook al heeft die liefhebber heus wel een realistisch kijk op B&O. 

    Ze doen mij een beetje denken aan die mannetjes uit de VolksWagen reclame .

  • 03-27-2008 12:27 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    HarleyD:

    Ze doen mij een beetje denken aan die mannetjes uit de VolksWagen reclame .

     

    Denke denke denke, oh ja, LOL Big Smile

  • 03-27-2008 2:02 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Nog steeds zie ik de overeenkomst met mij niet Angry

  • 03-27-2008 2:39 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    bah,rot jongens!Laughing
  • 03-27-2008 2:41 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Soms willen mensen dingen cq.overeenkomsten niet zien.................zou een groter scherm helpen ????...uitleg in ieder geval niet, bij onwil..............No - thumbs down

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-27-2008 3:55 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Ik wil alles zien, maar ga niet mee in vergelijkingen die niet kloppen. Lees nog eens goed de zuivere omschrijving van die audiophiel bovenin en denk dan nog eens goed na.
  • 03-27-2008 4:47 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Net voor de aankoop van mijn BL9 was ik nog wat aan het twijfelen indien ik verder zou gaan met B&O. Gelukkig was het toen net een High End beurs in het Sheraton te Brussel. Allemaal hoogwaardig materiaal uitgestalt in kamers, suites en zalen verdeeld over 5 verdiepen.

    Het gaat hier wel over de duurdere producten zoals MacIntosh, Lynn,... Allemaal prachtig materiaal, toch wou ik deze keer essentieel luisteren. Wat een teleurstelling, bijna geen enkele combinatie gaf mij totale voldoening. 

    Wanneer ik vragen stelde kreeg ik vaak uitgebreide antwoorden, echter vaak gebaseerd op gevoel en niet op feiten. Er was slechts één terugkomende reactie: wanneer er mij gevraagd werd wat ik voor het ogenblik had (om in te schatten indien ik een potentiele klant zou zijn) kreeg ik systematisch een afkeurende blik bij de naam B&O.

     Ik lag(en ch) wel te pletter als ik die kabels voor luidsprekers zag uit zuiver koper die om de 50 cm door steuntjes van de grond gehouden werden om de één of andere ideale reden...nog zonder spreken van de prijs van de lopende meter

    Wat later maakte ik een afspraak bij een gekende Hifi (High End) verdeler in Brussel met de hoop B&W luidsprekers te kunnen beluisteren. Deze man bleek de eerste te zijn die met lof kon spreken over de laatste realisaties zoals de BL5 en 9 die hij heel hoog inschatte.

    De beluisterde B&W gaven mij weeral geen voldoening. Ik wist toen dat ik goed zat met de BL9.

     

    Nu wat betreft dat uitgangsvermogen, Ice of niet, het lijkt mij eveneens hoog gegrepen bij B&O. Een Rotel versterker D-class met Ice-technologie (ik vergis me toch niet ?) heeft voor een output van 2 x 500 w een verbruik van 600w (69W idling - 3w standby). Kan iemand dit toelichten ?

  • 03-27-2008 5:08 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Ik had me er eens in verdiept, en een ICE power module levert een x getal aan vermogen afhankelijk van de temperatuur. Zo blijkt de Beolab 5 bij kamertemperatuur max 50 watt te kunnen leveren. De 1000watt per module die in de bl5 (2x 1000w 1x 500w) zit kan ook maximaal worden benut, maar dan zul je ipv koelvinnen stikstof moeten gebruiken Big Smile.

     Hoe het in jouw voorbeeld van Rotel zit kan ik zo 123 niet verklaren

    http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepower1000adata.pdf

     Wat betreft de stukjes die de kabel van de grond houden:

    Hoe warmer de kabel hoe meer weerstand hij biedt. Als de kabel dus vrij in de lucht zweeft, kan hij zijn warmte beter afvoeren wat een lagere weerstand tot gevolg heeft...

     In theorie is dit leuk, maar in praktijk gaat dit om zulke kleine verschillen dat je het toch niet merkt Big Smile.
     

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-27-2008 6:53 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Beobird:

    Hoe warmer de kabel hoe meer weerstand hij biedt. Als de kabel dus vrij in de lucht zweeft, kan hij zijn warmte beter afvoeren wat een lagere weerstand tot gevolg heeft...

     

    Weet je wat, wellicht moet er dan gebruik gemaakt worden van dikke startkabels als speakerdraden en dan frees je gleuven in je betonvloer om ze daarin te leggen en vol te storten, zodat je de warmte maximaal kan afvoeren in die koude betonvloer.Big Smile

     

    Maar ja, misschien zijn die kabels wel weer niet in de juiste richting gewonden en geven de opgewekte inductievelden wel weer een negatief effect op het skineffect Surprise[:'(]SadBig Smile

  • 03-27-2008 6:54 PM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Kabels van de grond

    Ik dacht dat het te maken had met de statische electriciteit van vloerbedekking?

  • 03-28-2008 4:44 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Technische fiche van de Rotel versterker:    http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=5&Tab=2&Pic=1

     

    Wat de reden ook mag zijn van de bijzondere steunen onder de peperdure kabels, ik twijfel eraan dat het menselijk oor het verschil kan horen. Maar ik hoor graag het tegenovergestelde als ik het mis heb.

  • 03-28-2008 7:22 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Bingo:
    Ik wil alles zien, maar ga niet mee in vergelijkingen die niet kloppen. Lees nog eens goed de zuivere omschrijving van die audiophiel bovenin en denk dan nog eens goed na.

    op speciaal verzoek "audiophiel bovenin" opnieuw gelezen..........en nagedacht.............tsja als je dan nog kan concluderen dat de omschrijving "zuiver" mag heten, dan weet ik het ook niet meer ; zelden zoveel vooroordeel en negatieve intonatie in 1 stukje tekst gelezen..................en plotseling duiken er toch nog kloppende vergelijkingen op................Whistle

    eigenlijk gewoon een sneue [cijfertechnische] jongen welke zijn spullen aan accukabels heeft "hangen" icm. met allerlei edel en/of on-edele metalen, om vooral  niet warm te lopen..............Wink

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-29-2008 7:07 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Aangezien ik nooit vooroordelen gebruik zie ik nog steeds de overeenskomst niet tussen die audiophiel en mij.

    Dus gaarne uitleg.

  • 03-29-2008 8:37 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Bingo:

    Aangezien ik nooit vooroordelen gebruik zie ik nog steeds de overeenskomst niet tussen die audiophiel en mij.

    Dus gaarne uitleg.

    Je bent hier het fanatiekst als het gaat om het boycotten van het huidige prijsbeleid (en daar heb je nog gelijk in ook). Daarnaast ben je ook aardig technisch en gebruik je vaak afkortingen van bepaalde technieken. Zodoende maakte iemand de grap dat dat stukje van jouw afkomstig kon zijn (erg ironisch bedoelt dus). Het is dus totaal niet persoonlijk, dus vat het niet zo serieus op, want zo is het echt niet bedoelt geweest...

    kapisch ?
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-29-2008 9:53 AM In reply to

    Re: Ergeren jullie je ook zo aan zogenaamde audiophielen ?

    Bingo:

    Aangezien ik nooit vooroordelen gebruik zie ik nog steeds de overeenskomst niet tussen die audiophiel en mij.

    Dus gaarne uitleg.

    Pure ironie Bingo.. pure ironie!

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

Page 1 of 2 (31 items) 1 2 Next >