in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-29-2008 5:12 PM by pentalex. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-26-2008 4:05 PM

    DVD, HDR en V8000 aansluiten op MX6000

    Kan ik op een MX6000 een DVD1, HDR1 en een V8000 aansluiten?

    De MX6000 heeft maar 2 scart aansluitingen.

    De V8000 heeft ook 2 scart aansluitingen.

    En hoe werkt dat met de beo4? Als ik v-tape indruk gebruikt hij dan de V8000 of de HDR1?

    Wie o wie heeft antwoorden? Alvast bedankt!

  • 03-27-2008 11:43 AM In reply to

    Re: DVD, HDR en V8000 aansluiten op MX6000

    pentalex:

    Kan ik op een MX6000 een DVD1, HDR1 en een V8000 aansluiten?

    De MX6000 heeft maar 2 scart aansluitingen.

    De V8000 heeft ook 2 scart aansluitingen.

    En hoe werkt dat met de beo4? Als ik v-tape indruk gebruikt hij dan de V8000 of de HDR1?

    Wie o wie heeft antwoorden? Alvast bedankt!

    In het kort, ja.

     

    Elk apparaat reageert op het Vtape instructie en laat zich door de MX bedienen.

     

    Wat je kan doen is op de 1e scart de HDR aansluiten. In het menu van de MX benoem je deze als Vtape.

    Deze zal dan reageren op de Vtape instructie.

    Op de 2e scart sluit je de DVD aan. Deze benoem je als CDV in het menu.

    De V8000 sluit je vervolgens aan op de HDR op de AV aansluiting.

    In het menu van de HDR geef je aan dat er een Video is aangsloten op de AV in/uitgang.

    In het hoofdmenu van de HDR krijg je dan een extra optie (kleurtje rood dacht ik) om de V8000 te benaderen.

    Voordeel van deze opzet is dat de V8000 eventueel een opname kan maken van de HDR, zonder dat je de MX aan hebt staan.

    Zorg er wel voor de zekerheid voor dat de V8000 eerst aan de MX heeft gehangen voor de zgn. tunerdump. Die tunerdump krijgt 'ie niet (dacht ik) via de AV aansluiting van de HDR.

  • 03-27-2008 11:53 AM In reply to

    Re: DVD, HDR en V8000 aansluiten op MX6000

    Beobuddy:
    pentalex:

    Kan ik op een MX6000 een DVD1, HDR1 en een V8000 aansluiten?

    De MX6000 heeft maar 2 scart aansluitingen.

    De V8000 heeft ook 2 scart aansluitingen.

    En hoe werkt dat met de beo4? Als ik v-tape indruk gebruikt hij dan de V8000 of de HDR1?

    Wie o wie heeft antwoorden? Alvast bedankt!

     

    In het kort, ja.

     

    Elk apparaat reageert op het Vtape instructie en laat zich door de MX bedienen.

     

    Wat je kan doen is op de 1e scart de HDR aansluiten. In het menu van de MX benoem je deze als Vtape.

    Deze zal dan reageren op de Vtape instructie.

    Op de 2e scart sluit je de DVD aan. Deze benoem je als CDV in het menu.

    De V8000 sluit je vervolgens aan op de HDR op de AV aansluiting.

    In het menu van de HDR geef je aan dat er een Video is aangsloten op de AV in/uitgang.

    In het hoofdmenu van de HDR krijg je dan een extra optie (kleurtje rood dacht ik) om de V8000 te benaderen.

    Voordeel van deze opzet is dat de V8000 eventueel een opname kan maken van de HDR, zonder dat je de MX aan hebt staan.

    Zorg er wel voor de zekerheid voor dat de V8000 eerst aan de MX heeft gehangen voor de zgn. tunerdump. Die tunerdump krijgt 'ie niet (dacht ik) via de AV aansluiting van de HDR.

    Nog een "maar " , druk niet tweemaal op "record"  want dan loopt je MX vast !

    Er zat ooit een aparte bijlage in de gebruikers handleiding van de HDR-1 waarin dit apart vermeld werd !

    Eigenlijk werkt de HDR-1 pas goed vanaf de MX-8000 !

  • 03-27-2008 12:35 PM In reply to

    Re: DVD, HDR en V8000 aansluiten op MX6000

    HarleyD:
    [

    Nog een "maar " , druk niet tweemaal op "record"  want dan loopt je MX vast !

    Er zat ooit een aparte bijlage in de gebruikers handleiding van de HDR-1 waarin dit apart vermeld werd !

    Eigenlijk werkt de HDR-1 pas goed vanaf de MX-8000 !

     

    Ja, idd. Was ik even vergeten. In de manual stond inderdaad expliciet dat de MX zou vastlopen en dat een harde reset (stroom van de MX eraf) nodig zou zijn.

    In de praktijk is het zo dat als ik een spontane opname wil starten, de teletextpagina gebruik en zo de HDR programeer. Ook als een programma inmiddels al is gestart, start de opname direkt en stopt zodra het programma voorbij is.

    Anders zit je altijd met "overtollig" opgenomen programma's. 

  • 03-29-2008 5:12 PM In reply to

    Re: DVD, HDR en V8000 aansluiten op MX6000

    Dat vastlopen is niets nieuws is mijn ervaring.

    Wanneer ik mijn video aansluit en dan de stroom aansluit loopt alles prima, maar als ik eerst de stroom aansluit en dan de scart en antenne aansluit, werkt de timer niet.

    Mijn B&O-dealer wist mij te vertellen dat dit vaker gebeurd bij deze serie en een harde reset is voldoende.

Page 1 of 1 (5 items)