in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-21-2008 8:26 AM by Bingo. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-19-2008 12:22 PM

Gezoem in BV3

Ik heb reeds geruime tijd een gezoem in de BV3.

Dit gezoem is in het bijzonder hoorbaar als het geluid vrij laag staat, verdwijnt als je even van post verandert, maar komt meteen terug, en varieert in intensiteit in functie van de helderheid van het uitgezonden beeld (hoe lichter het beeld, hoe feller het gezoem).

De BV3 is hiervoor al eens binnen geweest, maar zij horen niets (niet moeilijk met de radio aan in het luidruchtige ateljee) 

Kan iemand mij helpen ? 

• 03-19-2008 12:28 PM In reply to

• wnannings
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Amsterdam, Netherlands
    • Posts 25
    • Bronze Member

Re: Gezoem in BV3

Beste,

Helaas kan ik je niet helpen maar ik wilde alleen zeggen dat ik dat ook heb bij mijn Avant. Hoe lichter de kleur (meestal lucht of bijvoorbeeld kaarsenlicht) dan begint het gezoem. Ik heb al eerder hier een post voor neergezet maar dat leverde mij niets op.

Hoop dat iemand t weet

• 03-19-2008 12:42 PM In reply to

Je kunt in het servicemenu soms dat gezoem wel wegkrijgen. Het is volgens mij het electronenkanon wat dat gezoem veroorzaakt. Ik heb jaren terug weleens gestoeid met het servicemenu en ik herinner me dat ik bij bepaalde instellingen het gezoem had en bij bepaald instellingen niet. Maar vraag me niet meer welke parameters dat zijn :-)
  • 03-19-2008 1:01 PM In reply to

Zelf prutsen aan het servicemenu is aan mij net weggelegd, te onhandig. Zou vervolgens weleens een aquarium kunnen worden zoals ik elders gelezen heb.

Het is doorsnee niet storend, alleen wanneer ik tv kijk wanneer de anderen slapen. Dan staat het geluid zo stil dat het gezoem duidelijk hoorbaar wordt. 

• 03-20-2008 4:39 AM In reply to

Ik heb hetzelfde probleem sinds kort (BV3-32) en heb mij laten vertellen door de B&O techneut dat het op te lossen is door een deskundig persoon.

Het elastiek of kabel dat aan de bovenzijde achter over het bolle gedeelte van de beeldbuis gespannen is veroorzaak dit zoemen bij heldere beelden. (100Hz…?)

De remedie is deze vast te plakken aan de zijkanten.

Staat ook op mijn lijstje om op te lossen.

Groet, Robert

• 03-21-2008 8:26 AM In reply to

Is dat vastplakken niet makkelijk zelf te doen dan?

Page 1 of 1 (6 items)