in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-19-2008 8:26 AM by Ignace. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-17-2008 12:52 PM

Nihil novi

Nihil novi

• 03-17-2008 12:55 PM In reply to

Re: Beo 4 afstandsbediening-Light

Dimmer?
  • 03-17-2008 1:26 PM In reply to

Ooit in een ver verleden had B&O lichtdimmers in hun assortiment zitten. Deze kon je bedienen met oa. de Beo4. Je had de LC1 en later de LC2. Nu hebben ze niks meer.
  • 03-17-2008 1:36 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Voor Beo4 / licht te bedienen gebruik ik meerdere LC2's en daarnaast X10- schakelingen.
    Een Lintronic converter (+ software op de pc voor het programmeren) ontvangt de Beo4 signalen
    en geeft ze door aan de X10-modem. 

• 03-17-2008 1:51 PM In reply to

Je ziet het Alain, als je net zo van puzzelen houdt als Ignace, dan is je toets "light" nog zeer nuttig te gebruiken. Idea Een beetje Lintronic en een beetje X-10, zoveel vernuft heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Idea

Dat lintronic moet prima werken hoor ik, alleen snap ik er geen biet van. Idea En X-10, wat dat nou weer mag wezen?? Ik heb ook geen idee, maar er wordt wat afgeschakeld in het huis van Ignace als ik het zo hoor en daardoor heeft hij voor iedere stemming het juiste licht Idea

Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea IdeaIdeaIdea Idea Idea Idea

• 03-17-2008 2:49 PM In reply to

Even inlichtingen nemen bij o.a. Siemens, die over een in te bouwen schakelaar beschikt die bedienbaar is met de beo4.

Je B&O dealer kan je hierover meer vertellen, zoals de andere fabricanten die gelijkaardig materiaal leveren. 

Hier heb je meer:   http://forum.beoworld.org/forums/thread/97603.aspx

• 03-17-2008 2:51 PM In reply to

Alain Vandam:

OP de Beo 4 staat de toets "light".

Ik veronderstel dus dat het mogelijk moet zijn om hiermee mijn lichten aan-uit te doen of te dimmen.

Wat heb ik nu nodig om dit klaar te krijgen?

Je hebt de LC-2 nodig ...b&o heeft deze uit het assortiment gehaald , maar zijn tweedehands nog prima te krijgen .( marktplaats)

Er zijn ook vervangers van andere merken , maar die kunnen niet in de schaduw staan van de B&O dimmers ....deze werken echt perfect !

• 03-17-2008 3:03 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Smile 

Lintronic is zeer veelzijdig, maar is (zeker in het begin) best pittige (en saaie) materie.
    De basis is dat een Beo4-signaal door het kastje wordt opgevangen,
    vervolgens wordt het signaal omgezet naar een signaal dat het te bedienen apparaat begrijpt.
    Dan wordt dat signaal naar dat apparaat gezonden (via infrarood, of door 1 van de andere poorten).

Op mijn website staat meer info over Lintronic (in het Nederlands)

X10 is versturen van stuursignalen via het lichtnet,
    iedere schakelmodule (aan-uit) en licht-module (aan/uit/dimmen) heeft een eigen adres, 
    de software op pc (en/of via Beo4 + Lintronic) is via een modem op het lichtnet aangesloten,
    een puls wordt over lichtnet gezonden en alleen het specifieke adres zal reageren op de puls.

Bestaat toch al lang en er zijn inmiddels andere oplossingen, maar ik wilde bijv. per sé geen RF-transmitters.
    Mobiele tel., DECT-tel, WiFi, video-transmitters, repeaters, enz., er worden al veel te veel radiosignalen worden gebruikt.

Heb een tijdje met stembesturing liggen spelen, met zowel commando geven als
    bevestiging krijgen van het systeem d.m.v. een stem.
    Maar dat was het toch niet echt (storingen), en af en toe schrok ik me rot van die stem  Smile 

• 03-18-2008 5:43 AM In reply to

Bingo:
    Ooit in een ver verleden had B&O lichtdimmers in hun assortiment zitten. Deze kon je bedienen met oa. de Beo4. Je had de LC1 en later de LC2. Nu hebben ze niks meer.

Onlangs heeft B&O zijn LC2 [helaas] uit het assortiment gehaald, maar zijn op Marktplaats en Ebay nog te verkrijgen, wellicht heeft en dealer er nog een aantal liggen te verstoffen in haar magazijn.

Het zijn prima dingen [mooi design en goede, prettige en eenvoudige bediening] in het [verre] verleden noch in het heden heeft geen enkel A/V bedrijf geintegreerde lichtsensoren in haar assortiment, tis jammer maar wellicht komt er nog een LC3 welke uitsluitend met milieu-toegestaan materiaal is gebouwd ?

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-19-2008 8:18 AM In reply to

LC2 is perfect, heb er hier nog een paar liggen maar verkoop ze toch maar niet, bang dat eentje het begeeft. Als je die luxe eenmaal gewend bent dan kun je er niet meer vlot zonder. Dus de light toets wordt hier elke gedag met veel plezier gebruikt. Voor alle volledigheid  je kunt er niet alleen lampen mee aan en uitzetten en dimmen maar je kunt ook heel eenvoudig verschillende lichtpatronen vastleggen.

Dat ze tweedehands gemakkelijk te krijgen zijn  kan ik niet beamen ze zijn moeilijk te krijgen en zowat even duur dan de nieuwprijs aan het worden. Als steekproef heb ik vijf dealers gebeld maar hebben ze allemaal niet dus de kans dat er bij de dealer nog een licht te verstoffen is ook vrij gering.

Maar al met al zijn ze zeer zeker de moeite en geld waard, als je er nog een aantal kunt krijgen zou ik het zeker doen.

Groet Roel.

• 03-19-2008 8:21 AM In reply to

mestreechteneer:

LC2 is perfect, heb er hier nog een paar liggen maar verkoop ze toch maar niet, bang dat eentje het begeeft. Als je die luxe eenmaal gewend bent dan kun je er niet meer vlot zonder. Dus de light toets wordt hier elke gedag met veel plezier gebruikt. Voor alle volledigheid  je kunt er niet alleen lampen mee aan en uitzetten en dimmen maar je kunt ook heel eenvoudig verschillende lichtpatronen vastleggen.

Dat ze tweedehands gemakkelijk te krijgen zijn  kan ik niet beamen ze zijn moeilijk te krijgen en zowat even duur dan de nieuwprijs aan het worden. Als steekproef heb ik vijf dealers gebeld maar hebben ze allemaal niet dus de kans dat er bij de dealer nog een licht te verstoffen is ook vrij gering.

Maar al met al zijn ze zeer zeker de moeite en geld waard, als je er nog een aantal kunt krijgen zou ik het zeker doen.

Groet Roel.

"makkelijk "is misschien niet het goede woord , maar ik zie ze nog wel regelmatig langs komen ............( voor woeker prijzen inmiddels )

• 03-19-2008 8:24 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hoi Roel,

ik zou ze zeker niet verkopen, er is (naar mijn mening) niet zo gemakkelijk aan te komen, 
    al zie je ze links en rechts wel dat ze worden aangeboden, maar voor bijna nieuwprijs.
    Maar LC2 (op leeftijd) is toch wel gevoelig, heb er zelf ook meerdere, maar 1 is nu helemaal defect,
    van een andere doet het infrarood het niet meer.

Dus zolang B&O geen alternatief op de markt brengt, hou ik het bij LC2 en Lintronic
    (voor alle andere schakelingen).

Gr, Ignace

• 03-19-2008 8:24 AM In reply to

Alain,

Innovus heeft een dimmer die 100% B&O compatible is... ter vervanging van de LC2

http://www.innovus.eu/index.php?id=72

Karel

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 03-19-2008 8:26 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

"makkelijk "is misschien niet het goede woord , maar ik zie ze nog wel regelmatig langs komen ............( voor woeker prijzen inmiddels )

Idd. woekerprijzen, en om ze op bijv. eBay te kopen vind ik toch een risico i.v.m. defecten.

Page 1 of 1 (14 items)