in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-19-2008 12:33 PM by beologisch. 216 replies.
Page 7 of 9 (217 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 04-03-2008 2:06 AM In reply to

Re: Bang & Olufsen Rivershow

DoubleU:
    nico vercammen:

nu al werk genoeg om mijn 15X10 foto' s te croppen naar 16x9
    Beter niet beeldvullend maken. Dat ziet er toch niet uit. Keep aspect ratio aanvinken.Wink

• 04-03-2008 2:18 AM In reply to

DoubleU:
    nico vercammen:

nu al werk genoeg om mijn 15X10 foto' s te croppen naar 16x9
    Beter niet beeldvullend maken. Dat ziet er toch niet uit. Keep aspect ratio aanvinken.Wink

Bij foto's behoud ik de aspect ratio hoor, ik snij de foto alleen uit naar een ander formaat.
    Dit geeft een veel mooier effect omdat het echt beeldvullend is.
    Dit is veel werk, maar fotografie is dan ook een beetje een hobby

Het is bij 4X3 uitzendingen dat het beeld wat vervormt wordt en dus de aspect ration niet behouden blijft.
    Trouwens ik had vroeger een BV7-40 MKII en daar werd een 4X3 beeld groter gemaakt, maar de aspect ratio bleef behouden.
    je verliest dan wel een stuk boven en onder, maar een circel blijft een circel.
    Ik heb nu BV9 met een BS3 erin (software versie 4.12) en die rekt een 4X3 beeld wel volledig uit.
    Het is een soort van smart zoom, maar wel met gevolg dat een circel dus geen circel meer is...
    Ik vond het vorige systeem wel beter, ik zou op zijn minst de keuze willen hebben

• 04-04-2008 9:21 AM In reply to

Beste Beofielen ,  Mocht u in de boot zijn genomen , u ontvangt nog een kaal briefje met een bedankje vor u komst , Men geeft nog een kort overzicht wat u  gezien zou moeten hebben .?? De brief is niet ondertekend ,u krijgt geen vriendelijke groet en het helaas u valt  buiten de prijzen is ook maar vergeten .

Dit is Marketing 2008 Angry

• 04-04-2008 11:46 AM In reply to

Dus je hebt niet zon goed gevoel over gehouden aan je bezoekje aan de rivershow?
  • 04-04-2008 5:05 PM In reply to

Vond in aanmerking genomen mijn  vroegere ervaringen , de jaren 80/90  de hele gang van zaken koel/afstandelijk. Cool
  • 04-04-2008 6:16 PM In reply to

Verbaast je dat ? Gezien de woekerprijzen die B&O al jarenlang voor veel producten hanteert weet je dat ze in Struer permanente geldhonger hebben. En dat trekt meestal niet de warmste mensen aan. Bovendien kan ik me nog voorstellen dat de verkoop zo rampzalig slecht is dat veel dealers misschien wat chaggie zijn. Kijk als alles zo goed zou lopen zou er wel een vrolijkere sfeer op die boot hangen toch?

• 04-05-2008 4:19 AM In reply to

Daar gaat ie weer... Aflevering 138 van de soap "Laat je B&O emoties de vrije loop". Eerst zijn de producten verouderd, dan is de prijs te hoog, vervolgens heeft het bedrijf geldhonger en nu zijn de medewerkers koel. Wat krijgen we te zien in aflevering 139?

De soap "Goede tijden, sechte tijden" draait al enge jarenvanwege de combinatie van goed en slecht. Ik wil je dan ook wel eens uitdagen om 5 B&O aspecten te noemen die je vandaag de dag nog wel bekoren? Een beetje liefhebber schudt er zo 20 uit z'n mouw, dus het lijkt me geen hele moeilijke uitdaging.

Weet je wat; ik zet er een mooie secondlife Beo4 op als je me weet te overtuigen! Bij behalen "target" de buit wel zelf ophalen in Almere ;-)

No better life than a Secondlife

• 04-05-2008 9:21 AM In reply to

Natuurlijk dik het wat aan, maar wat is dan de reden van de koele en zakelijke sfeer op die rivierboot?

Ik heb ook hele andere herinneringen aan Bang & Olufsen hoor. Als je tegenwoordig Naarden belt krijg je een bandje met het verzoek later nog eens terug te bellen en geen telefoniste die je in de wacht zet en je later kan doorverbinden. Als jij dat premiumservice noemt?

Ik vind zoiets schandalig en totaal niet passen bij een merk dat zoveel geld vraagt.  Dus ik ben niet op die boot geweest nog, maar ook mijn ervaringen zijn dat het veel killer en zakelijker is als vroeger.

• 04-05-2008 10:05 AM In reply to

Bingo:

Natuurlijk dik het wat aan, maar wat is dan de reden van de koele en zakelijke sfeer op die rivierboot?

Ik heb ook hele andere herinneringen aan Bang & Olufsen hoor. Als je tegenwoordig Naarden belt krijg je een bandje met het verzoek later nog eens terug te bellen en geen telefoniste die je in de wacht zet en je later kan doorverbinden. Als jij dat premiumservice noemt?

Ik vind zoiets schandalig en totaal niet passen bij een merk dat zoveel geld vraagt.  Dus ik ben niet op die boot geweest nog, maar ook mijn ervaringen zijn dat het veel killer en zakelijker is als vroeger.

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat je daar zelf heen belt , in principe is je dealer de contact persoon .

• 04-05-2008 11:35 AM In reply to

Bingo:

't Leven moet voor jou écht frustrerend zijn!!!! Lighten up dude!

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 04-05-2008 11:49 AM In reply to

Hoe kom je daar nou bij Karel? Helemaal niet . Maar ik kaart wel graag misstanden aan. En ik vind het belachelijk dat een duur merk geeneens telefoon opneemt als importeur. Dat was vroeger anders. En uit alle onderzoeken blijkt dat mensen graag persoonlijk contact willen en geen bandjes. In Naarden krijg je nu bandjes en wordt je alsnog niet doorgeschakeld. En ieder zelf respecterend merk heeft een eerstlijn hulpdienst voor vragen en dergelijk door de consument. Dus het is triest genoeg dat ik het aan moet kaarten.

Die zakelijke koude sfeer op die boot waar die ander overschrijft. Ik schrik daar behoorlijk van en ben dan naarstig opzoek naar een oorzaak.

• 04-05-2008 12:02 PM In reply to

Voorlopig sta jenog op een score van 0. Denk dat ik de uitdaging ga winnen ;-)

No better life than a Secondlife

• 04-05-2008 1:56 PM In reply to

Dit vindt Bingo geen uitdaging en zal deze uit de weg gaan, omdat een inhoudelijke reactie verlangt wordt en geen [te duur] slogans ; op voorhand je ga dit dus al winnen (en blijf je met een groene avant zitten.......;-)
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-05-2008 5:41 PM In reply to

Wie moet ik van wat overtuigen hier?

• 04-06-2008 12:39 AM In reply to

Het is héél simpel om enkel commentaar te geven.. Opbouwende kritiek, constructieve en positieve oplossingen aanbrengen vergt dan ook veel meer inspanning...

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 04-06-2008 2:11 AM In reply to

Ik vind de bijdrages van Bingo heel wat constructiever, dan de bijdrages van jouw en Secondlife, die werken als een rode lap op een stier, zogauw Bingo ook maar iets zegt.

• 04-06-2008 4:29 AM In reply to

Wat ik een beetje mis bij jou Karel is, dat je me atlijd gelijk weet te vinden, met kreten dat ik niet constructief en opbouwende dingen zeg volgens jou. Maar zelden ga je op de inhoud in van wat ik zeg.

Terwijl ik juist zo reuze benieuwd ben wat jij er van vind als de sfeer op de boot zo zakelijk en kil is. Wat de oorzaak daar van is, etc. En die ander die roept, je moet naar je dealer voor dit en dat. Je zal maar een geschil met je dealer hebben of twijfelen over een advies van hem. Dan vind ik het heel normaal dat je een "hoofdkantoor" kan bellen. Maar opeens geeft het dure Bang & Olufsen in Naarden niet thuis en als ik daarvan wat zeg ben ik niet constructief?  Beetje makkelijke manier om alles wat aan de kaak gesteld wordt onder het tapijt te vegen.

• 04-06-2008 1:53 PM In reply to

DoubleU:

Ik vind de bijdrages van Bingo heel wat constructiever, dan de bijdrages van jouw en Secondlife, die werken als een rode lap op een stier, zogauw Bingo ook maar iets zegt.

Nou is Bingo ook wel hardleers ook .....er zijn meer dan 10 reacties en welke pikt hij er precies uit ...juist , de negatieve reactie's !

En waarom moet je dit ook nog eens ( volgens zijn eigen bewoording ) aandikken ?....aktie is reactie, ik vind zijn bijdragen juist de bekende rode lap !

Dan deze opmerking :

"Gezien de woekerprijzen die B&O al jarenlang voor veel producten hanteert weet je dat ze in Struer permanente geldhonger hebben. En dat trekt meestal niet de warmste mensen aan."

Het zal wel aan mij liggen , maar als jij dit soort bijdragen constructief vind , dan liggen onze inzichten mijlen ver uit elkaar ! 

• 04-06-2008 4:04 PM In reply to

Ik begrijp wat je bedoelt. Het is echter wat voor doel je beoogt om iets als wel of niet constructief te bestempelen.

Mijn doel is, een dialoog op gang brengen en tot stand houden, meer niet. Ik ben me heus wel bewust dat ik reacties uitlok met mijn manier zoals ik dingen hier neerzet. Maar dat is ook juist mijn bedoeling. Als ik de geldhonger de schuld geef van de koele en zakelijke sfeer op de boot, weet ik ook wel dat ik een weinig onderbouwde kreet in de lucht gooi. Maar ik hoop dan juist een dialoog uit te lokken waarin anderen hun visie geven over de sfeer op de boot en wat de oorzaak is van de kille sfeer of juist niet.

Als je het met deze invalshoek bekijkt, ben ik zeer constructief hoop ik :-)

Nu nog inhoudelijk reageren graag op de koude zakelijke sfeer op de boot...

• 04-06-2008 4:46 PM In reply to

Bingo:

Wat ik een beetje mis bij jou Karel is, dat je me atlijd gelijk weet te vinden, met kreten dat ik niet constructief en opbouwende dingen zeg volgens jou. Maar zelden ga je op de inhoud in van wat ik zeg.

Terwijl ik juist zo reuze benieuwd ben wat jij er van vind als de sfeer op de boot zo zakelijk en kil is. Wat de oorzaak daar van is, etc. En die ander die roept, je moet naar je dealer voor dit en dat. Je zal maar een geschil met je dealer hebben of twijfelen over een advies van hem. Dan vind ik het heel normaal dat je een "hoofdkantoor" kan bellen. Maar opeens geeft het dure Bang & Olufsen in Naarden niet thuis en als ik daarvan wat zeg ben ik niet constructief?  Beetje makkelijke manier om alles wat aan de kaak gesteld wordt onder het tapijt te vegen.

Je hebt gelijk Bingo,als er problemen zijn wat geld gaat kosten bij het "hoofdkantoor Naarden" dan zijn ze inderdaad NIET thuis!!!!No - thumbs down

• 04-06-2008 5:53 PM In reply to

Kun je wat concreter zijn?
  • 04-07-2008 5:09 AM In reply to

Bingo:

Ik begrijp wat je bedoelt. Het is echter wat voor doel je beoogt om iets als wel of niet constructief te bestempelen.

Mijn doel is, een dialoog op gang brengen en tot stand houden, meer niet. Ik ben me heus wel bewust dat ik reacties uitlok met mijn manier zoals ik dingen hier neerzet. Maar dat is ook juist mijn bedoeling. Als ik de geldhonger de schuld geef van de koele en zakelijke sfeer op de boot, weet ik ook wel dat ik een weinig onderbouwde kreet in de lucht gooi. Maar ik hoop dan juist een dialoog uit te lokken waarin anderen hun visie geven over de sfeer op de boot en wat de oorzaak is van de kille sfeer of juist niet.

Als je het met deze invalshoek bekijkt, ben ik zeer constructief hoop ik :-)

Nu nog inhoudelijk reageren graag op de koude zakelijke sfeer op de boot...

Laten we eerlijk zijn : zonder Bingo zal het een stuk stiller zijn op ons forum, maar opbouwend en contructief kan men de methode van posten qua inhoud niet noemen, ongeacht vanuit welke invalshoek men dit opjectief wenst te bekijken.

Dit lijkt nog het meest op de "ballontjes oplaten methode" in politiek Den Haag ; gewoon iets roepen/uitlokken en maar zien hoe men reageert, wanneer heeft Bingo zich voor het laatst positief uitgelaten over B&O?...............?

Het betekend niet dat Bingo per definitie altijd ongelijk heeft, echter de methode is wat "goedkoop" en dit terwijl "te duur" zijn lijfspreuk is..........................Big Smile

Het lijkt er echter wel op dat B&O wat verkrampt reageert op de financiele en economische ontwikkelingen, waardoor de dealer meer tussen de klant met zijn problemen en de importeur wordt gezet (gelukkig heb ik een goede en servicegerichte dealer, waardoor ik met de importeur in Naarden niet veel van doen heb....:-) Hierdoor lijkt de dealer m.i. wel in een soort "verdomhoekje" te komen staan vanuit Naarden en dat lijkt me geen positieve ontwikkeling, omdat een dealer toch haar producten voor het merk verkoopt en zou het goed zijn een goede dealer te koesteren en deze de middelen te geven de zaken met de clientele op te kunnen lossen, zodat een klant uberhaubt geen contact op hoeft te nemen met Naarden; we bellen tenslotte ook niet met bv. opel nederland als de auto het weer eens niet goed doet ? maar toch ook gewoon de dealer ?

• 04-07-2008 5:37 AM In reply to

@ Beologisch .Het lijkt er echter wel op dat B&O wat verkrampt reageert op de financiele en economische ontwikkelingen, hoezo? graag wat duidelijker aub
  • 04-07-2008 6:54 AM In reply to

flintstone:
    @ Beologisch .Het lijkt er echter wel op dat B&O wat verkrampt reageert op de financiele en economische ontwikkelingen, hoezo? graag wat duidelijker aub

Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar toen ik destijds in de automobielbranche werkzaam was en deze branche cq. dit merk in zwaar[der] weer belandde, was een van de eerste reacties: de eisen aan de dealers zo ver opschroeven dat er vanzelf een aantal af- cq. uitvallen onder de noemer van betere herkenbaarheid en uniformiteit qua uitstraling van de buitenzijde en inrichting van het pand [met bijbehorend prijskaartje voor rekening van de dealer] destijds al "modern management" genoemd. In een relatief klein land vond men destijds het aantal dealerpunten toch wel erg groot en dit was een manier te reduceren, een soort natuurlijke? selectie. Het werkte echter wel: er zijn destijds redelijk wat dealers gestopt, samengegaan of failliet gegaan. Hier lijkt het m.i. nu toch ook wel een beetje op bij B&O [Benelux?]

• 04-07-2008 7:14 AM In reply to

foutje van de printer.

Is inmiddels hersteld met toezenden van volledige brief met "vriendelijke groet" e.d. 

flintstone:

Beste Beofielen ,  Mocht u in de boot zijn genomen , u ontvangt nog een kaal briefje met een bedankje vor u komst , Men geeft nog een kort overzicht wat u  gezien zou moeten hebben .?? De brief is niet ondertekend ,u krijgt geen vriendelijke groet en het helaas u valt  buiten de prijzen is ook maar vergeten .

Dit is Marketing 2008 Angry

Page 7 of 9 (217 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next >