in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-10-2008 9:42 AM by Coolskin. 19 replies.
Page 1 of 1 (20 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-02-2008 7:09 AM

    Wie heeft er een leuk idee?

    Om wat meer leven op het Nederlandse forum te krijgen??
  • 03-02-2008 10:22 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Ik denk dat het een beetje in gedut is om dat er weinig nieuwe producten zijn om over te discusseren.
  • 03-02-2008 3:00 PM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Ja, en als er wel nieuwe producten zijn, zijn het niet meer van die knallers zoals vroeger.
  • 03-02-2008 3:36 PM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Ja, 't is wel rustig geworden op het NL forum.

    Hoe het wat levendiger te maken, geen idee. Sorry. 

     

  • 03-03-2008 9:30 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

     

     

  • 03-04-2008 3:47 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Ik heb nog steeds een Beogram 8002 :-)
  • 03-04-2008 4:57 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Wij zijn verliefd op de vormgeving van de Beolab 8000 en de BS3000/ BC2300.  Ook de bediening van de BS3000 is perfect, iedereen begrijpt de bediening (zelfs mijn schoonmoeder :) ).

    De nieuwe spullen worden niet gewaardeerd wat vormgeving betreft. Die zullen we dan ook niet direct kopen. De BeoPort zien we niet maar wordt veel gebruikt. Ook de Beolink Passive met IR oog wordt veelvuldig gebruikt. Alleen de bediening van bijvoorbeeld de BeoPort / BS3000 zou in link ruimtes veel beter moeten / kunnen.

    Waarom niet een discussie opstarten van gemiste componenten? Zodat het leven met B&O nog leuker wordt.

    Bijvoorbeeld, een Master Linked lcd-display (geen TV) met ingebouwd IR-oog. Zodat in linkruimtes ook gezien kan worden wat er speelt?  Het is maar een idee, maar dit zou het leven met B&O nog leuker maken.

    Muzies, Hans Kroon
  • 03-04-2008 9:45 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    djjkroon:

    Wij zijn verliefd op de vormgeving van de Beolab 8000 en de BS3000/ BC2300.  Ook de bediening van de BS3000 is perfect, iedereen begrijpt de bediening (zelfs mijn schoonmoeder :) ).De nieuwe spullen worden niet gewaardeerd wat vormgeving betreft. Die zullen we dan ook niet direct kopen. De BeoPort zien we niet maar wordt veel gebruikt. Ook de Beolink Passive met IR oog wordt veelvuldig gebruikt. Alleen de bediening van bijvoorbeeld de BeoPort / BS3000 zou in link ruimtes veel beter moeten / kunnen.Waarom niet een discussie opstarten van gemiste componenten? Zodat het leven met B&O nog leuker wordt.Bijvoorbeeld, een Master Linked lcd-display (geen TV) met ingebouwd IR-oog. Zodat in linkruimtes ook gezien kan worden wat er speelt?  Het is maar een idee, maar dit zou het leven met B&O nog leuker maken.

    Wij zijn verliefd op nog ouder design en geluid; onze penta's en mondriaans BL5000/BL4500. De BS4 hebben wij verkozen boven ons "oude" beosysteem 7000 omdat er een SD kaartje ingaat [en dat is toch wel gemakkelijk] qua vormgeving heeft de 7000 echter onze voorkeur, maar tenslotte moet men uiteindelijk soms ook kiezen voor praktisch nietwaar ? De bediening van het geheel middels beo4 is idd. erg simpel en laat weinig tot niets te wensen over, mede omdat wij in de link kamer op de modriaans wel kunnen aflezen wat er speelt.Wat ons betreft is er niet veel te verbeteren aan onze set-up [met een BV3 als master] maar wie weet; alhoewel ik [nog] niet een echte fan ben van het nieuwe[re] design.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-04-2008 10:07 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    djjkroon:

     

    Bijvoorbeeld, een Master Linked lcd-display (geen TV) met ingebouwd IR-oog. Zodat in linkruimtes ook gezien kan worden wat er speelt?  Het is maar een idee, maar dit zou het leven met B&O nog leuker maken.

    Met de BeoMedia kun je in elke ruimte kijken wat er afspeelt ? ( mits er een b&o tv hangt )

  • 03-05-2008 3:01 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    HarleyD:
    djjkroon:

     

    Bijvoorbeeld, een Master Linked lcd-display (geen TV) met ingebouwd IR-oog. Zodat in linkruimtes ook gezien kan worden wat er speelt?  Het is maar een idee, maar dit zou het leven met B&O nog leuker maken.

    Met de BeoMedia kun je in elke ruimte kijken wat er afspeelt ? ( mits er een b&o tv hangt )

    Tja en dat laatste is echt niet het geval. We willen maar een tv en die staat in de woonkamer. (Helaas geen B&O) en het S-Video kabeltje van mijn BeoPort naar de TV heb ik nog niet getrokken. In de woonkamer bestaat dus de mogelijkheid, maar in de overige link ruimtes hebben wij geen TV en die zal daar ook niet komen. Vandaar mijn gedachte over een 'eenvoudig' bedienings paneel.

    Muzies, Hans Kroon
  • 03-05-2008 6:27 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    HarleyD:
    djjkroon:

     

    Bijvoorbeeld, een Master Linked lcd-display (geen TV) met ingebouwd IR-oog. Zodat in linkruimtes ook gezien kan worden wat er speelt?  Het is maar een idee, maar dit zou het leven met B&O nog leuker maken.

    Met de BeoMedia kun je in elke ruimte kijken wat er afspeelt ? ( mits er een b&o tv hangt )

    Op zowel de BL3500 als de BL2000 [alhoewel ik dat niet zeker weet,omdat ik deze niet echt ken] kan men in de linkkamer de bron etc. toch aflezen ? wellicht een BL4000 met display ? ik vind het wel een prettige en goede oplossing dit in de lab van de speaker te laten zien in een display, voorwaarde is dan echter wel dat het geen passieve link opstelling kan/mag zijn.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-05-2008 6:57 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    De source aflezen is ook niet het probleem. Het ' probleem' is dat ik bijvoorbeeld zie N.Music maar dat is dan ook alles. De keuze via playlist/album etc is niet echt om over naar huis te schrijven. Het werkt wel, alleen vaak wordt / is het toch een verassing wat er komt. (Ook wel leuk, maar je moet echt weten wat je waar hebt staan). Hetzelfde geldt voor N.Radio, ik heb een aantal voorkeuze stations, maar ik moet eerst even luisteren om te bepalen naar welk station ik luister.

    Tot op heden is dit niet verschrikkelijk erg, maar ook niet erg gebruiksvriendelijk. En gebruiksvriendelijkheid staat toch bij B&O hoog in het vaandel.

    Muzies, Hans Kroon
  • 03-05-2008 7:22 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    djjkroon:
    De source aflezen is ook niet het probleem. Het ' probleem' is dat ik bijvoorbeeld zie N.Music maar dat is dan ook alles. 
    Bij onze setup met Beoport, Mac Mini en BS3200 kan ik met GO op de BEO4 het huidige nummer (n.music) of radiostation (n.radio) in beeld brengen. Wel herhaaldelijk drukken om alle tekst zichtbaar te maken. o.k. browsen is lastig. Maar als ik echt een specifiek station wil horen, selecteer ik "PC" met de BEO4. Dan start mijn BV7 en kan ik met de muis (binnenkort met de iPod Touch) naar het specifieke station zoeken.

    http://www.odlund.se/bmlink/documentation/pages/nmusicbeo4.html 

    http://www.odlund.se/bmlink/support.html

    BM-Link:
    After choosing N.MUSIC, playback of the first track in "library" of iTunes starts. This requires that the Mac is switched on or 'sleeping'. When you press GO, the title of the present track is shown in the display of the audio master (if visual feedback is switched on in the settings panel). Likewise, the Artist, Album or Genre is shown in the audio master display when pressing the greenyellow or red button, respectively. The blue button on the Beo4 is used for accessing playlists. 

  • 03-05-2008 8:26 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Alain Vandam:

    Misschien kunnen we wat dieper ingaan op de "oudere" producten?

     

    In het bezit en nog steeds goed werkend: Beomaster 2400 en Beogram 2400.

    Staat wel op zolder omdat in de woonkamer zijn plaats (lang geleden) is ingenomen door Beosystem 7000. Ik vindt dit nog steeds een geweldig audioysteem. En met de mooiste (welliswaar niet de meest handzame) afstandsbediening Beolink 7000. Wordt veel gebruikt en gelukkig nog nooit iets mee geweest (ja, alleen de accu's van de Beolink zijn een keer vervangen).

    Laatste aanwinst is de Beo5. 

  • 03-05-2008 8:36 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Ik wil ook nogsteeds een Beosystem 7000 op de kop tikken. De Beolink heb ik al wel en wordt nu gebruikt icm een Beosystem 9500.

    Vind het 7000 systeem vooral erg mooi als hij op een kersen houten kubus staat. De Beolink staat er dan naast op een ander kersenhouten kubus Cool

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-05-2008 9:48 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Alain Vandam:

    Misschien kunnen we wat dieper ingaan op de "oudere" producten?

    Kwaliteit,design,gebruiksgemak...

    En wat minder ingaan over de allerlaatste pixel/contrast test.

    Of andere nieuwe aansluit mogelijkheden die er toch niet zijn,niet genoeg zijn of niet snel genoeg willen komen of het gebrek aan...

    Tja, aan wat? 

    Nieuwe B&O producten die we niet gewend zijn en niet gewend willen worden.

    Treinen die we missen in deze nieuwe techno wereld?

    Het kan allemaal waar zijn en we moeten ook niet blind zijn of blijven.

    Maar de oude B&O producten die blijkbaar toch nog steeds massaal worden aangeboden en gebruikt door volgens mij het overgrote aantal in dit forum zijn de draadjes die ik met veel liefde lees. 

    Je hebt wellicht gelijk : Ik ben naast mijn living opstelling [BS4 icm. div.mondriaans ook in de link] nog in het gelukkige bezit van een complete Beo 8000 set [cord en gram voor de show dus] met div. P30 en P45 speakers en setje CX100 op onze [jeugd]slaapverdieping, wat een heerlijk geluid komt er uit zo'n master 8000 zeg ! dochterlief vind het volume helemaal top.....:-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-06-2008 4:29 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Coolskin:

    djjkroon:
    De source aflezen is ook niet het probleem. Het ' probleem' is dat ik bijvoorbeeld zie N.Music maar dat is dan ook alles. 
    Bij onze setup met Beoport, Mac Mini en BS3200 kan ik met GO op de BEO4 het huidige nummer (n.music) of radiostation (n.radio) in beeld brengen. Wel herhaaldelijk drukken om alle tekst zichtbaar te maken. o.k. browsen is lastig. Maar als ik echt een specifiek station wil horen, selecteer ik "PC" met de BEO4. Dan start mijn BV7 en kan ik met de muis (binnenkort met de iPod Touch) naar het specifieke station zoeken.

    http://www.odlund.se/bmlink/documentation/pages/nmusicbeo4.html 

    http://www.odlund.se/bmlink/support.html

    BM-Link:
    After choosing N.MUSIC, playback of the first track in "library" of iTunes starts. This requires that the Mac is switched on or 'sleeping'. When you press GO, the title of the present track is shown in the display of the audio master (if visual feedback is switched on in the settings panel). Likewise, the Artist, Album or Genre is shown in the audio master display when pressing the greenyellow or red button, respectively. The blue button on the Beo4 is used for accessing playlists. 

  • 03-10-2008 8:21 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Bingo:
    Om wat meer leven op het Nederlandse forum te krijgen??

     

    Bingo maar altijd afkraken op zijn commetaar; zie hier hij schut ons weer wakker!!

     Ik zelf heb altijd een golf beweging met B&O zit nu een beetje tedubben over een nieuwe tv

     Wat sp[eet hier inderdaad eerst de anschaf prijs dan hoe groot waar in de kamer en wordt het dan ook een

    schotel of digtale kabel. Ook gaan sommige ontwikkelingen zosnel dat even geduld soms wel even beter is.

    Wat mij wel op viel is dat zins het nieuwe forum er is er minder actieve "leden"zijn. Misschien wordt het niet meer zo makkelijk gevonden?

     

    gr eric

  • 03-10-2008 9:00 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Ericvr6:

    Bingo:
    Om wat meer leven op het Nederlandse forum te krijgen??

     

    Bingo maar altijd afkraken op zijn commetaar; zie hier hij schut ons weer wakker!!

     Ik zelf heb altijd een golf beweging met B&O zit nu een beetje tedubben over een nieuwe tv

     Wat sp[eet hier inderdaad eerst de anschaf prijs dan hoe groot waar in de kamer en wordt het dan ook een

    schotel of digtale kabel. Ook gaan sommige ontwikkelingen zosnel dat even geduld soms wel even beter is.

    Wat mij wel op viel is dat zins het nieuwe forum er is er minder actieve "leden"zijn. Misschien wordt het niet meer zo makkelijk gevonden?

     

    gr eric

     

    Ben ik nu de enige die hier  geen touw aan vast kan knopen ? (  op de laatste zin na )

  • 03-10-2008 9:42 AM In reply to

    Re: Wie heeft er een leuk idee?

    Bart:
    Coolskin:

    djjkroon:
    De source aflezen is ook niet het probleem. Het ' probleem' is dat ik bijvoorbeeld zie N.Music maar dat is dan ook alles. 
    Bij onze setup met Beoport, Mac Mini en BS3200 kan ik met GO op de BEO4 het huidige nummer (n.music) of radiostation (n.radio) in beeld brengen. Wel herhaaldelijk drukken om alle tekst zichtbaar te maken. o.k. browsen is lastig. Maar als ik echt een specifiek station wil horen, selecteer ik "PC" met de BEO4. Dan start mijn BV7 en kan ik met de muis (binnenkort met de iPod Touch) naar het specifieke station zoeken.

    http://www.odlund.se/bmlink/documentation/pages/nmusicbeo4.html 

    http://www.odlund.se/bmlink/support.html

    BM-Link:
    After choosing N.MUSIC, playback of the first track in "library" of iTunes starts. This requires that the Mac is switched on or 'sleeping'. When you press GO, the title of the present track is shown in the display of the audio master (if visual feedback is switched on in the settings panel). Likewise, the Artist, Album or Genre is shown in the audio master display when pressing the greenyellow or red button, respectively. The blue button on the Beo4 is used for accessing playlists. 

    Hallo Bart, wat was je bijdrage? Je avatar geeft aan dat wat je zegt rechts is te vinden. Maar daar zie ik je commentaar niet staan.
Page 1 of 1 (20 items)