in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-23-2008 8:43 AM by Bingo. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-27-2008 6:42 AM

    Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Enige maanden ondervind ik problemen met mijn Beovision MX 5000.

    En aangezien ik vanuit financieel opzicht niet de mogelijkheid heb om net zoals alle andere Nederlanders te trend te volgen en een nieuwe Lcd tv aan te schaffen, vroeg ik mij af of het mogelijk is, mijn tv hopelijk toch weer aan de praat te krijgen.


    Het begon ermee dat het beeld even knipperde.

    Een kleine tik boven op de tv, en hij deed het weer normaal.

    Maar dit geknipper werd steeds erger en af en toe viel het beeld ook helemaal weg, dan was het beeld helemaal zwart, maar geluid deed het nog steeds wel.

    Ook dan werkte het nog, om 'm gewoon een paar klappen te geven.

    Maar nu is het zo erg, dat ie eigenlijk helemaal geen beeld meer geeft.

    Af en toe komt er nog een knipperend beeld tevoorschijn, maar voor de rest komt er enkel geluid uit.

    Zijn dit bekende problemen met dit model televisie?

    Zoja, weet iemand toevallig wat dit is, en of dit (simpel) te verhelpen is?
     

  • 02-27-2008 11:03 AM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Ik zou der geen piek meer aan uitgeven ........................

     In jou geval zou ik dan een tweedehands MX-7000 kopen van Marktplaats , die dingen kosten 3x niks tegenwoordig en geven een veel beter beeld als de MX-5000 !

  • 02-27-2008 12:18 PM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Ik heb zelf geen ervaring met de MX 5000, maar heb een soortgelijk probleem gehad met mijn MX 7000. Reparatie kostte rond de 90 euro en sindsdien geen problemen meer gehad. Maar Ik ben het met HarleyD eens dat je voor een MX 7000 moet gaan. Goed tweedehands toestel voor weinig.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 02-28-2008 5:43 AM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Sommige onderdelen worden tijdens gebruik heel warm en na het uitzetten koelen die dan weer af. Dit kan na een aantal jaren ertoe leiden dat soldeerverbindingen los raken. Je kan dit vaak zien als de printplaat rondom sommige componenten zwart is geworden.

    Vaak zijn dit verbindingen in het hoogspanningsgedeelte.

    Dat is ook de reden dat die het af en toe deed als je er een klap op gaf, dan maakten die losse soldeerverbindingen weer even contact.
     

  • 02-28-2008 7:16 AM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    damatt:

    Sommige onderdelen worden tijdens gebruik heel warm en na het uitzetten koelen die dan weer af. Dit kan na een aantal jaren ertoe leiden dat soldeerverbindingen los raken. Je kan dit vaak zien als de printplaat rondom sommige componenten zwart is geworden.

    Vaak zijn dit verbindingen in het hoogspanningsgedeelte.

    Dat is ook de reden dat die het af en toe deed als je er een klap op gaf, dan maakten die losse soldeerverbindingen weer even contact.
     

     Als dit het geval is , is het geen dure reparatie .......ik heb vroeger wel eens een mx-7000 door laten solderen en dat koste ongeveer 50 euri's !

  • 03-21-2008 8:34 AM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Die MX5000 had toch nog een thomson chassis en een heel contrastarm beeld?

    Ik zou er niet teveel geld meer aan uitgeven hoor.

  • 03-21-2008 12:36 PM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Bingo:

    Die MX5000 had toch nog een thomson chassis en een heel contrastarm beeld?

    Ik zou er niet teveel geld meer aan uitgeven hoor.

    Ik ben het niet vaak met je eens ..........maar hier helemaal , MX-5000 is altijd al een mindere B&O tv geweest ......vanaf de MX-6/7/8/000 werden het echt toppers .....

  • 03-21-2008 3:17 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Idd, MX5000 (3000) "mindere" toestellen, toch heb ik een zwak voor mijn MX3000.
    Jarenlang op slaapkamer gebruikt, was mijn eerste link-toestel. 
    Speelt nog steeds probleemloos.
    Het enige dat ooit is vervangen is de voeding. 

    Maar ben het er helemaal mee eens dat vooral MX7000 en 8000 top toestellen zijn.  

     

     

  • 03-22-2008 10:19 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Ignace:

    Idd, MX5000 (3000) "mindere" toestellen, toch heb ik een zwak voor mijn MX3000.
    Jarenlang op slaapkamer gebruikt, was mijn eerste link-toestel. 
    Speelt nog steeds probleemloos.
    Het enige dat ooit is vervangen is de voeding. 

    Maar ben het er helemaal mee eens dat vooral MX7000 en 8000 top toestellen zijn.  

     

     

    Hier sluit ik me bij aan ik heb nog steeds een zwak voor mijn mx3500. Ook ik heb hier een keer een reparatie aan laten doen, net na aankoop ging er een vaas met bloemen over heen. En ondanks mijn toenmalige twijfel over de reparatie, doet hij het zelfs nu nog uitstekend. Indien de maatvoering geen kleinere model verlangd lijkt me de grotere modellen inderdaad wel een goede optie.

     

     

  • 03-22-2008 11:30 AM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Jongens, een vierkante televisie is nog leuk voor het Oostblok ofzo, maar hier heb je er echt niet veel meer aan hoor, tenzij je kickt op zwarte balken in je beeld...
  • 03-22-2008 3:29 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Voor de slaapkamer is de MX3000 prima,
    de balken heb ik geen last van.
    (decoder staat op 14:9, dus balken heel smal) 

    Zolang ie het gewoon doet kan ik het niet
    over mijn hart krijgen om 'm weg te doen.

    Smile 

     

  • 03-22-2008 3:40 PM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Ik blijf de MX ook nog steeds een van de meest tijdloze en nooit gaan vervelen ontwerpen vinden die ze ooit gemaakt hebben. Heb dan ook nooit begrepen waarom ze in het beeldbuizentijdperk nooit een breedbeeldversie ervan op de markt hebben gebracht.
  • 03-22-2008 3:46 PM In reply to

    • Hansp
    • Not Ranked
    • Joined on 03-22-2008
    • Posts 1
    • Bronze Member

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Nijn MX 5500 vertoonde wisselende beeldproblemen. Ik heb alle interne connectoren losgemaakt en met contactreiniger schoongemaakt.

    Sindsdien werkt de TV (al weer meer dan twee jaar)  prima.

    Hans

  • 03-23-2008 8:43 AM In reply to

    Re: Is mijn Beovision MX 5000 te redden?

    Kan je die MX5000 niet beter met het grof vuil meegeven en een MX6000/7000 of 8000 kopen tweedehands?

    Misschien ben je net zo veel kwijt en heb je een veel mooier beeld. ( voor hoever mogelijk met 50 hz en vierkant) 

Page 1 of 1 (14 items)