in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-23-2008 10:07 AM by djjkroon. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-21-2008 3:51 PM

    Beoplayer icm iTunes en een externe netwerkschijf, werkt dat?

    Noem het gemakzucht, maar ik hoop dat er hier leden zijn die enige ervaring hebben met de Beoplayer/Beoport.

     

    Ik heb een setup waarin een Beoport is opgenomen. Deze laat zich prima bedienen vanuit elke ruimte.

    De laatste tijd maak ik wat meer gebruik van iTunes(store) op de laptop en download ik wat muziek. Deze muziek zet ik dan (meestal) over cd en kan ik het meenemen voor onderweg.

    Wat ik mij afvraag is of je de gedownloade muziek kan overzetten, of direct kan in een gedeelde map kan plaatsen zodat zowel Itunes als Beoplayer/Beoport deze muziek kan afspelen.

    Ik heb wel eens wat geprobeerd met het overzetten naar een USB Stick voor in de autoradio, maar dat werkt niet. Of dat nu ligt aan de format of dat het een rechtenkwestie is weet ik niet.

     

    Nu heb ik laatst een netwerkschijf in de opruiming gekocht (een Maxtor met een 500GB IDE schijf erin) en wil ik eigenlijk zowel iTunes als Beoport deze kunnen benaderen.

    Heeft dit kans van slagen of loopt het geheel vast op rechten?

     

     

    Iemand die hier ervaring mee heeft?

    Ik heb de zoekfunktie gebruikt. De vraag komt vaker voor, maar antwoord blijft uit. 

    Alvast bedankt voor het meedenken.

     

    Beobuddy.

  • 02-21-2008 4:13 PM In reply to

    Re: Beoplayer icm iTunes en een externe netwerkschijf, werkt dat?

    In ITunes kan je aangeven waar de bibliotheek met muziek zich bevindt (op een mac tenminste), beoplayer op de mac stuurt ITunes aan dus dat zou dan moeten werken.

     Op een Windows systeem zou je zowel ITunes als Beoplayer naar de zelfde map moeten laten verwijzen op de netwerkschijf

  • 02-21-2008 4:18 PM In reply to

    Re: Beoplayer icm iTunes en een externe netwerkschijf, werkt dat?

    Je zal ITunes wel moeten instellen op het juiste muziek formaat, standaard is dat AAC voor ITunes. Ik vermoed alleen dat beoplayer voor windows, mp3 of wma gebruikt.
  • 02-21-2008 4:27 PM In reply to

    • olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

    Re: Beoplayer icm iTunes en een externe netwerkschijf, werkt dat?

    Op zich zou dat geen probleem moeten zijn, mits die drive altijd dezelfde stationsletter krijgt. Zelf heb ik enige tijd op een Windows XP systeem zowel met Beoplayer als iTunes gebruik gemaakt van dezelfde map met muziekbestanden. Een probleem krijg je zeker als je muziek download uit de iTunes store. Dit is altijd in Apple's AAC formaat en dat speelt voor zover ik weet Beoplayer niet af. Helemaal mis is het als het om DRM beveiligde muziek gaat. 

    Zeker als je meer dan één speler wilt gebruiken is MP3 eigenlijk de enige keus. Het is mogelijk (en niet toegestaan volgens de kleine lettertjes) om DRM beveiligde iTunes muziek om te zetten naar onbeveiligde MP3. B.v. met MyFairTunes als ik me goed herinner.

    Inmiddels hangt de Windoos aan de wilgen en gebruik ik een iMac. Koop ook geen download liedjes meer, waarom evenveel als voor een CD betalen voor maar 10% van het normale aantal bits? 

  • 02-22-2008 2:43 PM In reply to

    Re: Beoplayer icm iTunes en een externe netwerkschijf, werkt dat?

    Bedankt voor het meedenken.

     

    Ik snap dat wanneer ik alle muziek in de vorm van bijvoorbeeld .mp3 heb, dat zowel iTunes als Beoplayer(port) deze afspelen via een gedeelde map op een eventuele externe schijf.

    Maar ik heb eens gekeken naar het bestandsformaat van de albums die ik aangekocht via iTunes, en dat zijn dus idd Mpeg4 bestanden met beveiliging.

    Die laten zich dus niet zomaar benaderen door anders dan iTunes zelf.

    Wat ik al eerder meldde is dat iTunes een mogelijkheid heeft om de muziek om te zetten naar cd-formaat.

    Maar om nu diezelfde cd weer door Beoplayer(port) weer te laten omzetten lijkt me verre van ideaal. Het idee van een gecomprimeerde muziekbestand terug naar (incompleet) origineel formaat en vervolgens weer te comprimeren naar het wmf formaat, lijkt me niets.

    Ik vind dat downloaden toch maar zo zo (heb liever origineel audio-cd), maar het voldoet voor wat het wat minder kritische genre. 

    Dus dat omzetten met dat hulpprogramma moet ik maar eens nader bekijken.

     

    Beobuddy. 

  • 02-23-2008 10:07 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Beoplayer icm iTunes en een externe netwerkschijf, werkt dat?

    Hoi BeoBuddy.

     

    Kijk eens naar All Music Converter, MPEG4 - MP3 of wat dan ook, hoezo beveiliging en beperking? Ik gebruik het al een heel poos en het bevalt mij prima.

    Muzies, Hans Kroon
Page 1 of 1 (6 items)