in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-29-2008 3:59 AM by Roger. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-18-2008 9:54 AM

Vurderer ny TV

Hei!

Jeg har en Avant med DVD spiller og 100hz skjerm. Jeg er kjempefonøyd med utseendet, lyden og bildekvaliteten.

Men "alle" skal jo ha flatskjerm, og det kunne vært greit med en flatere skjerm også med tanke på stuen min.

Avanten gjør idag en god jobb som kilden i et link system, og har innebygget surround system. Jeg styrer også en ekstern satelitt tuner med Beo4. Alt funker kjempefint.

Jeg har forstått at BV7-40 gjør akkurat det samme som min Avant idag, men med noen ekstra fordeler. Den har innebygget BeoSystem 3, men jeg forstod ikke helt fordelen med dette. Hva gjør BS3 for meg?

BV7-32 virker som en nettere størrelse, og jeg tror den hadde passet bedre i stuen, men mangler jo mye tekniske løninger. Er dette da en mer "ukurant" modell enn den nye Full HD BV7-40? Det er "kun" ca 22-23.000 i prisforskjell på 32 og 40, men 32 mangler endel tekniske spesifikasjoner...

Takknemlig for alle innspill!

Mvh Torbjørn

BV10, Avant DVD, BL5, BL4000, BS2300, BV6-26, MX 4002, 2xBeocom 6000, LC2

• 02-25-2008 4:47 AM In reply to

Re: Vurderer ny TV

Jeg ville helt sikkert anbefale en Beovision 7-40 MKIII. Jeg har selv dette tv, og det er et super Full HD tv. "Seen the picture once, want it for ever :-)"

• 02-26-2008 4:12 PM In reply to

• Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

Hvorvidt billedmotoren BeoSystem 3 er essensiell for BeoVision 7-serien ser du best ved en demonstrasjon, men et annet viktig moment er at BeoSystem 3 tilbyr en rekke tilkoblingsmuligheter (bl a HDMI). For 7-32 må du gå via en HDMI-expander.

Full-HD har begrenset verdi på en 40" av to grunner: du må sitte relativt nært for å se forskjellen mellom 720p og 1080p, og det er lite materiale tilgjengelig i 1080p. I praksis vil du kunne utnytte 1080p versjonen i kombinasjon med noen Blu-Ray filmer og spillemaskiner som f eks PlayStation 3.

I et marked som går mot større og større skjermer, så ville jeg nok vurdert 7-40 først - salgstallene er vel 10:1 når det gjelder 40" vs 32" nå, så det vil også være lettere å få en grei innbyttepris på en 7-40 i fremtiden.

Ut februar kjører de også en kampanje hvor du får med en BeoCenter 6-23 til spesialpris om du kjøper en 7-serie.

Roger

• 02-28-2008 10:06 AM In reply to

Tusen takk for svar!

Jeg heller vel også mot 40 tommer, selv om jeg egentlig synes det blir litt stort. Forhandleren er mer enn hjelpsom med å la meg få prøve i min egen stue, for at jeg skal få et inntrykk av hvordan det blir.

Jeg antar at jeg komme til å vente på den integrerte BluRay spilleren som sikkert kommer etterhvert. Da slipper jeg ekstra bokser å putte ting i. Det har vært helt genialt med Avanten, og jeg ønsker det samme av en ny TV.

Men jeg er ganske blank på tekniske detaljer. Hva kobler man til gjennom en HDMI kobling? PC? Prosjektor? Andre ting?

Mvh Torbjørn

BV10, Avant DVD, BL5, BL4000, BS2300, BV6-26, MX 4002, 2xBeocom 6000, LC2

• 02-29-2008 3:59 AM In reply to

• Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

HDMI er i ferd med å bli den nye digitale scart-pluggen/kabelen, og alt fra kabel-bokser til tv-spill vil komme eller er alt kommet med denne pluggen. HDMI er digital lyd + bilde, mens DVI kun er bilde og SPDIF kun er lyd - det finnes overganger mellom HDMI og DVI+SPDIF, men det mest elegante er selvsagt en ren HDMI-løsning.

Hvis du får prøvekjøre hjemme vil du nok finne ut av problemstillingen relativt raskt. Butikkene er ofte satt op slik at 40" ser normalt ut, mens det kan virke gigantisk i liten stue...

Skal du vente på Blu-Ray har du nok veldig god tid på deg. Tror B&O planla en combo-unit (HD DVD + Blu-Ray), men det virker nå som om HD DVD er avviklet og da går de kanskje for en annen unit - og det tar tid

Roger

Page 1 of 1 (5 items)