Beste B&O liefhebbers,
Dit is mijn eerste bericht hier. Ben al jaren een zeer bescheiden B&O liefhebber en gebruik met plezier de MX serie, MX 7000, MX 3500 (prachtig beeld!) en natuurlijk de MX 1500. Deze 1500 wordt eigenlijk nooit gebruikt en is er alleen maar 'voor de heb'.
Nadat ik de 1500 weer eens gebruikte bleken de zenders niet meer instelbaar. Het was me bekend dat de interne batterij weleens het loodje kon leggen. Dus de batterij laten vernieuwen door Van Beeck, B&O dealer in Helmond. Resultaat: zenders weer instelbaar en weer een prachtig kleuerenbeeld. Echter, de zenders werden net niet nauwkeuring geselecteerd, handmatige aanpassing werkte ook niet. De zenders zaten er net naast, met als resultaat; wel een scherp beeld maar met het storende 'scherpe bromgeluid' omdat de zender er net naast zat. Bij sommige kleuren in beeld, bijv. wit, een nog slechter geluid.
Terug naar Van Beeck. Resultaat: de TV tuner, het 'kastje' waar direct de kabel in moet, blijkt defect. De TV tuner met artikel nr. 8050114 blijkt echter niet meer bij B&O te bestellen. Kortom niet te repareren. "Het is ook wel een erg oud toestel, hoor."
Hoewel ik de 1500 bijna niet gebruik wil ik toch dat hij perfect werkt. Wie kan mij helpen dit euvel op te lossen?
Vriendelijke groet, Gerard der Kinderen, uit Helmond