in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-10-2008 5:53 PM by Beofreak. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-09-2008 11:37 AM

    telenet

    Hallo,

     

    Ik heb een BV9 die voorlopig aangesloten is met een analoge distributie kabel.
    Ik ben van plan om ofwel naar TV vlaanderen te gaan of wel een HD box huren van telenet.

    Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Is de telenet box perfect aan te sturen met de beo 4 afstandsbediening (met een oogje ervoor)?
    Is er al een aanstuurtabel gemaakt voor deze HD box van telenet als setopbox ?
    wat met de kwaliteit ? Is Tv vlaanderen beter dan de nieuwe telenet HD box ?
    Voor TV vlaanderen kan je de DVB S/T module gebruiken, maar is deze later upgradable naar HD ?
    Deze zou aangesloten zijn via HDMI en ik hoorde dat deze module met software te upgraden zou zijn voor HD ontvangst.
    (Dit was wel een veronderstelling van de dealer is dus helemaal niet zeker)

    graag jullie ervaringen !

     

    nico

     

     

  • 02-10-2008 11:30 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: telenet

    Om op je vraag wat feedback te geven, hoewel ik niet op iedere vraag (het zijn er veel) kan antwoorden. Bovendien is dit een persoonlijk antwoord en verre van technisch ondersteund.

    -De telenet box is perfect te sturen, maar je moet uiteraard wat nieuwe commando's leren met je beo4 (bv: drukken hierop geeft dit resultaat, enz..) commando's die uiteraard op de bijgeleverde telenet afstandsbediening makkelijker te overzien vallen.

    -De aanstuurtabel vind je op je tv, wanneer je kiest in voor de telenetbox in je menu. 

    -Ik vind de kwaliteit van de schotel stukken beter. Maar vooral van belang, het is prijswaardiger (meer stations, en minder afhankelijk van het aanbod dat je wordt opgedrongen door telenet)

    EDIT: met andere woorden, Jij kiest wat je wil bekijken met een schotel (afhankelijk van je opzet) en niet telenet, die kiest wat je mag bekijken.
     

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 02-10-2008 12:48 PM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: telenet

    Ik heb een zeer goede ervaring met de digicorder die aangestuurd wordt door de PUC van de Beosystem 3, vergelijkbaar dus met uw BV9. Ik had ook echter graag geweten of dezelfde tabel kan gebruikt worden voor de HD recorder. Aangezien ze beiden van het merk ADB zijn vermoed ik wel dat de IR-code hetzelfde zal zijn en dus met gemak kan bediend worden door de BS3. Wie waagt zich aan de eerste test?

    Met sateliet heb ik geen ervaring alhoewel ik al positieve zaken gehoord heb over TVV. Ik kijk wel regelmatig naar de regionale zender die echter niet wordt aangeboden door TVV. In Duitse shows heb ik niet veel interesse, dus heeft sateliet voor mij niet veel meerwaarde.

    Ik ben aangenaam verrast door de beeldkwaliteit van Telenet, wat ze er ook over mogen schrijven. Het gebeurt wel eens dat de digicorder vastloopt, even resetten en het probleem is van de baan.

  • 02-10-2008 5:53 PM In reply to

    Re: telenet

    @ Nico,

     Ik heb ook de BV9 maar aangesloten op een Indi decoder. Het beeld is prachtig en alles is bedienbaar met de beo 4 zoals bij telenet ook het geval is.

Page 1 of 1 (4 items)